Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

XinDius

Bladproblemen northern lights auto

Recommended Posts

Hey kwekers,

Ik ben al een tijdje buiten aan het kweken op een perliet kokos potgrond mix. Bij een autoflower (northern lights) heb ik een probleem. Dit probleem begon met een paar gele vlekjes op het blad en al heel snel begonnen bladeren compleet te vergelen en te sterven. Dit begon bij het onderste gedeelte en spreed zich uit over het geheel van de plant (van beneden naar boven). Deze vlekken beginnen bij de zijkanten van het blad en gaan richting het hart van het blad toe.Ook heeft deze plant meeldauw gehad, wat na mijn pogingen (melkeiwitten gebruiken) gelukkig verdwenen is. Ik heb mij een rot gezocht op internet maar ik kon nergens de verkleuring door middel van vlekken vinden. Ik heb geprobeerd stikstof er bij toegevoegen maar dat heeft helaas geen succes geboekt. Ook merk ik dat de wateropname lager ligt in vergelijking tot andere autoflowers.

IMG-20190807-WA0033.thumb.jpeg.77fcd5584b6ebe493a769b0fd6192086.jpeg

 

Echter, heb ik een dezelfde soort autoflower die even oud en dezelfde voeding (groei en bloeivoeding) heeft gekregen en die ziet er helemaal top uit.

 

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

IMG-20190807-WA0025.jpeg

IMG-20190807-WA0028.jpeg

IMG-20190807-WA0031.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder of meer voeding al geprobeerd? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding is het in ieder geval niet, ik zie geen verbrande bladpunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder plantje uit een zaadje houdt er vaak een eigen huishouding op na, dus kan die behoefte ook verschillen.

Heeft die ene misschien wat meer last gehad van natte voetjes, omdat je misschien beiden ook daarin dezelfde behandeling hebt gegeven ?

Ik moest eerlijk gezegd meteen denken aan een probleem met de opname van Magnesium....

Zou dat kunnen ?

https://www.growweedeasy.com/cannabis-plant-problems/magnesium-deficiency

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel apart zo met dat hele vlekkerige. @greentjeonatrip volgens mij zou de verkleuring bij een magnesium tekort meer tussen de nerven moeten zitten. 

Voor zover ik kan zien (we krijgen eigenlijk alleen de onderkant van de plant te zien) lijkt dit wat mij betreft gewoon het meest op herfst. Het moment van intreden vd herfst kan ook heel goed verschillen met de een andere plant uit zaad. Hoe lang moeten ze nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, cannarie said:

Hoe lang moeten ze nog?

Goede vraag dit. Of, hoe lang bloeien ze al ?

 

Ik zat al helemaal in een Epsom zout story Cannarie :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@XinDius,

Welke grond heb je gemengd met elkaar? 

Staat de plant nu 5 - 6 weken in bloei? 

Je hebt meer voeding geprobeerd, hoelang? 

Welke voeding geef je mee? 

Ze drinkt niet meer, maar staat ze nu te nat? 

Heb je een foto van de toppen zelf? 

 

Een hoop vragen, maar zo kan ik (anderen) je waarschijnlijk een stuk beter helpen :D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, cannarie said:

wel apart zo met dat hele vlekkerige. @greentjeonatrip volgens mij zou de verkleuring bij een magnesium tekort meer tussen de nerven moeten zitten. 

Voor zover ik kan zien (we krijgen eigenlijk alleen de onderkant van de plant te zien) lijkt dit wat mij betreft gewoon het meest op herfst. Het moment van intreden vd herfst kan ook heel goed verschillen met de een andere plant uit zaad. Hoe lang moeten ze nog?

De planten zijn ongeveer 9 a 10 weken oud. Ik schat in dat ze nog wel 3 weken moeten. Het leek mij dat ze nog iets te jong zijn om zoveel blad te verliezen :)

15652538035137813538931636702499.jpg

15652538270006080965870678310122.jpg

15652539095738141215827986069130.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Xaim said:

@XinDius,

Welke grond heb je gemengd met elkaar? 

Staat de plant nu 5 - 6 weken in bloei? 

Je hebt meer voeding geprobeerd, hoelang? 

Welke voeding geef je mee? 

Ze drinkt niet meer, maar staat ze nu te nat? 

Heb je een foto van de toppen zelf? 

 

Een hoop vragen, maar zo kan ik (anderen) je waarschijnlijk een stuk beter helpen :D

Gr, X

Dit is mijn verhouding:

Potgrond 60% perliet 20% en kokos 20% de plant is ongeveer 4 week in de bloei.

Daarbij had ik plagron terra bloom en plagron terra grow gebruikt. Deze doseringen had ik stapgewijst opgevoerd zonder de maximale dosering te overschrijden.  Ongeveer na 4 week groei begon ik te voeden. Dit heb ik elke keer naar de behoefte van de plant gedaan bij groei (lichtere kleur bladeren en dan bijvoeden). Bij de bloei voeg ik af en toe een beetje bloeivoeding toe. Dit doe ik vaak als het warm weer is en de plant meer verbruikt. Momenteel probeer ik bij te voeden maar geef ik weinig voeding omdat ik de plant maar weinig water kan geven. Het zou kunnen dat ze te nat staat want als ik de pot optil is het zwaar. Ik probeer het dan een tijdje geen water te geven, maar een beetje water is al snel teveel want het gewicht neemt heel snel toe. 

 

15652541033378382800933092392372.jpg

Edited by XinDius

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, greentjeonatrip said:

Goede vraag dit. Of, hoe lang bloeien ze al ?

 

Ik zat al helemaal in een Epsom zout story Cannarie :rofl

Ongeveer 4 week in de bloei zit de plant. De foto's zijn onderin bij de andere quotes :)

ahhahah je zoekt je snel al rot :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen zin om te zoeken wat de indicatie is van de bloeitijd van die strain. Weet jij dit ?

Dit topic begin ik ineens heel interessant te vinden met de info die komt bovendrijven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royalqueenseeds (het zaden bedrijf) zegt dat de plant van zaaiing tot eind 10 weken duurt. Dit komt uit op dat ik hem nu moet oogsten.  Want de plant is ongeveer 9 a 10 week oud. Lijkt mij redelijk kort? Aangezien de bloeiharen van de toppen. Veel andere verslagen van buitenkwekers van dezelfde soort laten de plant nog 2 a 3 week verder bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, greentjeonatrip said:

De samenstelling van de grond zegt me dat je hebt nagedacht, of al langer kweekt, of beiden.

Ja, dit is mijn tweede kweekje waarbij ik veel research heb gedaan tijdens en voor het kweken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de weersvoorspellingen gunstig zijn, lekker en zo lang mogelijk laten afbloeien en vooral steeds minder water geven!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, greentjeonatrip said:

Als de weersvoorspellingen gunstig zijn, lekker en zo lang mogelijk laten afbloeien en vooral steeds minder water geven!

 

Die gele verkleuring maar laten voor wat het is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja !

Tegenwoordig hebben we hier een heuse @plagron zitten.

Misschien heeft hij nog wat tips m.b.t. die laatste weekjes...

Veel plezier met de oogst alvast. Ziet er fantastisch uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@XinDius,

Ik zou graag echt een foto willen die gefocust is op de hoofdtop:innocent:
Ik wil goed kunnen zien hoe ver ze is namelijk.

Edit: Ik zie het staat:whistling

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Xaim said:

@XinDius,

Ik zou graag echt een foto willen die gefocust is op de hoofdtop:innocent:
Ik wil goed kunnen zien hoe ver ze is namelijk.

Edit: Ik zie het staat:whistling

Gr, X

Dit is de hoofdtop :)

IMG-20190807-WA0035.jpeg

IMG_20190808_115753.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@XinDius,

Als ik de toppen zo zie begint het einde inderdaad al in zicht te komen.
Veel van de trichomen zijn al milky, nog een paar weken en dan zit het er al weer op:tu

Hou echter wel rekening met het water geven, dat ze niet te lang te nat staat.
De toppen zijn nog mooi donkergroen, dus toprot lijkt ver weg uit de buurt te zijn:D(houden zo)

Je zou haar wat droger kunnen laten trekken en daarna nog iets bloeivoeding bij kunnen geven, maar niet te veel meer.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de komende weken is een vochtige lucht met veel neerslag en temperaturen die max tot 20 graden lopen. Andere planten van mij hehben een tijd terug toprot gekregen (waardoor ik ze heb moeten oogsten). Dit was zelfs toen de omstandigheden beter waren dan de voor nu voorspelde weersomstandigheden. Nu verwacht ik dat deze plant doordat het nog steeds op verschillende plekken echte meeldauw heeft (waar ik zojuist achter ben gekomen), door eventuele besmetting met de vorige planten en door verzwakheid van de omstandigheden toprot zal krijgen. Verder zie ik dat de plant zaden gaat produceren. Misschien zou dit door hennepvelden kunnen komen (die zijn 1 a 2 km verderop). Of door de stress van de plant. Ik heb namelijk alleen maar gefemeniseerde planten. Kan ik het beste afwachten wat er gebeurt of gelijk de plant oogsten?

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...