Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Laantje

Morgen oogsten? Snel advies nodig :)

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb drie heerlijke Amnesia Autoflowers in de bloei staan in mijn tuintje. Ze zien er erg goed uit!

Ik ben een noob wat kweken betreft. Heb vorig jaar 1 plantje gehad die erg mislukt is, ze werd bevrucht en er kwam totaal maar 5 gr troep af. Ik heb geen microscoop, maar wil wel het beste high uit mijn oogst krijgen natuurlijk. Opvallend is dat erg veel haartjes nog niet bruin zijn, maar moet ik daar wel naar kijken? Grote deel van het internet vertelt me dat het allemaal van de trichomen af hangt maar kleine deel heeft het over de hoeveelheid bruine haartjes.

Nu heb ik wel een vergrootglas. In combinatie met mijn mobiele camera heb ik een paar foto's kunnen schieten waarbij je het een stuk beter ziet dan met de blote oog. Ik ben alleen erg slecht in het inschatten. Volgens mij zijn de trichomen melkwit, zoals ze moeten zijn wanneer ik ze moet oogsten. Ik vraag voor de zekerheid toch even om jullie mening, zie de bijgeleverde foto's.

De weersvoorspelling na dit weekend is bijna alleen maar regen en ik vrees dus een beetje voor schimmels als ik ze te lang laat staan. Morgen is het droog dus dat leek mij het ideale moment om ze te oogsten, maar ze moeten wel ready zijn natuurlijk.

Wat vinden jullie, kan ik ze morgen al oogsten of kan ik beter wachten?

Foto's:
yQ8a5Rx.jpgn0f2urC.jpgOvvZPRR.jpgJqavuNw.jpgJOxoaCk.jpgv7aCXir.jpgaTMDX8d.jpgEfmBKub.jpgbXzQbai.jpg

Edited by Laantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik op de foto's zie zou ik de toppen nog wat laten aandikken. Hoe lang staan ze al in bloei? 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, psl said:

Zoals ik op de foto's zie zou ik de toppen nog wat laten aandikken. Hoe lang staan ze al in bloei? 

 

Pfoe eehm, niet echt bij gehouden om eerlijk te zijn. Sowieso al een aantal weken. Ik heb hier wel een foto van 7 juli waarop de eerste bloei verschijnselen(haartjes, etc) te zien zijn:
4teIJCV.jpg

Edited by Laantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me stug dat deze planten in minder dan een maand van net begonnen met toppen aanmaken tot oogstklaar gaan. Foto's vind ik niet zuiver genoeg om kleur trichs te kunnen beoordelen, maar bloemetjes die nog lang niet rijp zijn met wel enkel melkwitte trichs klopt niet echt met mijn basiskennis formaatje mini.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje :) . 7 juli... Dan zou ik toch nog een paar weekjes wachten tot (bijna) alle pistels bruin zijn. Je zal ook zien dat de toppen nog zullen aandikken de laatste weken van de bloei..  Dit geeft evenwel nog geen zekerheid over de kleur van de trichomen. Mijn ervaring leerde me dat je best naar de trichomen kijkt vanop de zijkant. Van bovenaf gezien lijken ze wel wit, maar zijn eigenlijk nog doorzichtig. Een goedkoop zakmicroscoopje aanschaffen en een nieuwe wereld gaat open :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nog lang niet klaar, topjes zijn nog niet gezwollen, te weinig bruine pistels, de pistels zitten nog niet 2/3 bedekt door de bloemen. Nog geen herfst kleur te zien ook, wel netjes, goed voeding gegeven of met promix gewerkt? Nog zeker min 3 weken denk zelfs langer zelfs. Zoals twist zegt, dat s een veel te korte afbloeiperiode.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de snelle reacties! Ik laat ze nog wel een week of twee staan. Ik ben alleen wel bang voor de regen, moet ik ze afdekken?

Ik ga een microscoopje regelen!

12 minutes ago, Fearghus said:

Ze zijn nog lang niet klaar, topjes zijn nog niet gezwollen, te weinig bruine pistels, de pistels zitten nog niet 2/3 bedekt door de bloemen. Nog geen herfst kleur te zien ook, wel netjes, goed voeding gegeven of met promix gewerkt? Nog zeker min 3 weken denk zelfs langer zelfs. Zoals twist zegt, dat s een veel te korte afbloeiperiode.

Ik heb nooit voeding gegeven. Heb gewoon de volle grond een beetje uitgeschept, daar potgrond op gedaan en daar de plantjes in. Heb ze daarna alleen maar water gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, stom van mij. Ik zie het net. Ze zien er goed uit. Nog paar weken geduld.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien leuk en handig om een klein afdakje te maken waar je je plant onder kunt schuiven wanneer het regent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...