Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Moreel appèl aan coffeeshops

Recommended Posts

 

Moreel appèl aan coffeeshophouders i.v.m. het zgn. model echtpaar, John en Ines, uit Bierum. Zij moeten 131.000 euro aan de Staat betalen en zijn daardoor helemaal aan de grond geraakt. Dat zij tot nu toe niet door de coffeeshophouders worden gesteund vind ik zwaar onder de maat, vandaar dit verzoek.

https://www.voc-nederland.org/2019/08/doede-de-jong-doet-moreel-appel-aan-coffeeshops-steun-modeltelers-john-en-ines/

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, al green said:

waar is de poen van de opbrengsten

Daar gaat het Doede niet om.

Dat zegt hij ook in het stuk

Ja, hoor ik sommigen zeggen: maar de kwekers hebben ook goed verdiend. Dat mag zo zijn, maar zij zijn wel altijd de zondebok en het wordt extra schrijnend als zij, door hun nek uit te steken om ‘in ieders belang’ tot legalisering te komen, keihard worden neergesabeld.

Daardoor krijgt zijn pleidooi iets dubbels.

De kwekers hebben te maken met een ontnemingsvordering waarschijnlijk. Die berekeningen door het OM zijn op zijn minst discutabel te noemen.

Maar stel even dat het stel zoveel verdiend heeft, dan is het wel gek dat nu de coffeeshops ineens solidair moeten zijn.

Pietje en Marietje kweken, verkochten de opbrengst aan de shops (zoals ik het lees)

Ineens komt er vordering van het OM en verwacht Doede dat die zelfde coffeeshops nog een keer gaan betalen.

Dat is best vreemd.

 

Ik vind het ook een op het gevoel spelend gebruik van het woord 'solidair'.

 

Ook het woord 'Zondebok' is niet op zijn plaats. Ze overtraden de wet en worden volgens de wet gestraft. Dan ben je dus geen zondebok. Zondebok ben je pas als je gestraft wordt voor iets waar je geen schuld aan had. Maar - juridisch gezien - waren ze schuldig. Dat de wetgeving niet klopt en fundamenteel fout is, is iets anders.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig zijn er shops
die er meer van begrijpen dan jij.....
want solidariteit , eensgezindheid en meelevendheid zijn bij sommige mensen
nog wel een begrip wat na te leven is.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De strijders voor betere wetten op het gebied van meer vrijheid voor telers en gebruikers halen wel vaker zaken door elkaar.

Misschien is dat ook wel de reden dat ze geen stap vooruit komen.

Grote woorden die de lading niet dekken, en alleen maar bedoeld zijn om het eigen gelijk nog meer kracht bij te zetten. Maar ondertussen de plank volledig misslaan.

Mijn stukje heeft er niets mee te maken of ik niet mee voel met het echtpaar.

Natuurlijk is het klote wat hen is overkomen, en zou dit niet mogen gebeuren.

Maar laat Doede de vraag van Al Green hierboven eerst eens beantwoorden.

Waar is dat geld gebleven?

Want zoals ik het lees, heeft het echtpaar met hun teelt niet een aantal patiënten geholpen. Want dat zou het verhaal heel anders maken.

Dan zou je verwachten dat medestanders hen financieel steunen.

Maar vraagje @weetje en @Twiet ... hoeveel hebben jullie al overgemaakt naar het echtpaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij bepaald ff wat de volgorde van het gesprek is?
Doede hoeft helemaal geen donder te beantwoorden.
Als je het allemaal zo nix vind, ga je toch lekker naar t volgende topic.

geen enkele vorm van optie geef jij aan,
je vervolgt alleen je kruisverhoor.

Als jij de "die grote woorden" niet machtig bent
is t gewoon ieder voor zich, toch?

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, ouwe pretletter, op een forum zet je toch iets neer om wat te bereiken, mede te delen aan geïnteresseerden of te bewerkstelligen?

Als Doede niet tegen punten van kritiek kan (wat hij waarschijnlijk wel kan, want hij voert al jaren strijd) dan zou hij het hier niet plaatsen.

 

Ik geef alleen maar mijn visie er op.

Dat die jou niet aan staat.... het zal wel. Zit ik niet mee.

Heb je wel vaker betrapt op dat je nogal narrig reageert op mensen die het met jouw wereldbeeld niet eens zijn.

 

Grote woorden zijn prima, als ze kloppen. Maar ik ben van mening dat ze in deze case te groot zijn.

Nu hoor jij waarschijnlijk bij de gedachte-politie dus meen jij te mogen bepalen hoe anderen over iets mogen of moeten denken.

Veel plezier dan, mein fuhrer Weetje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jou visie hier op?
waar staat die dan?
je herhaalt de vraag van een ander, dat is copy paste gedoe
geen visie.

En voor de rest onzinnige en zinloze pseudo conclusies waar een ander niets mee kan.
 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf een beetje geconflicteerd omdat ik me kan vinden in beide standpunten die in het topic al aanbod zijn gekomen...

Zonder mensen als John en Ines die de bevoorrading verzorgen zou er niets te rapen vallen in de CS...

Als de CS daarom liever zaken doen met idealisten waar ze al jaren vertrouwd met zijn, in plaats van door de staat aangestelde tomaten kwekers, zou het misschien wel een "statement" kunnen maken om als collectief (dus iedereen die heeft kunnen profiteren, van klanten tot cs tot de kwekers zelf) de boetes mee te betalen...

Of het indruk gaat maken of de visie die vadertje staat omtrent regulering al heeft gaat veranderen?
Daar kan ik toch overtuigend nee op zeggen...:td (edit: al mag dit natuurlijk niet de reden zijn om deze mensen niet proberen te helpen natuurlijk)

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, alkaline said:

de boetes mee te betalen...

Volgens wat ik gelezen heb (en ik ben gaan lezen naar aanleiding van het artikel van Doede, want in tegenstelling tot sommige emotionele mensen heb ik meer met feiten dan met grote woorden) is het geen klassieke boete. Boete is een financiële straf. Hier is volgens mij sprake van een ontnemingsvordering. De Hoge Raad heeft zoals ik het begrijp gezegd dat winst uit Hennepteelt niet lonend mag zijn.

Dat is natuurlijk nog steeds enorm kut voor deze mensen, maar dat is het voor elke kweker die gepakt wordt.

Wat deze mensen siert is dat ze opkwamen voor hun principes en alles in the open deden. Maar het was ook een beetje dommig. Zeker toen ze nog steeds doorgingen terwijl ze al onder vuur en onder een vergrootglas lagen.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken. Het is maar de vraag omdat je meent het gelijk aan je zijde te hebben, dat je dan alles maar moet doen. En ook nog eens stug doorgaan.

Nu ben ik niet voor jezelf verbergen of de boel ontkennen, maar er is wel een soort kantelpunt stoppen of doorgaan. Pick your fights.

 

De ontnemingsvordering zullen ze moeten betalen. Dat geld hebben ze ook verdiend, want ze waren altijd transparant zeggen ze zelf.

Dus dat zou geen heel groot probleem moeten zijn. Of het moet op zijn; da's klote.

Dat medestanders hen steunen of leningen geven: Alle begrip voor. 

Maar dat is nog iets anders als dat coffeeshops solidair moeten zijn. Die hebben de wiet al ooit van hen gekocht.

Of dat deze lieve mensen de zondebok zijn. Zij worden gestraft voor iets wat zij gedaan hebben. Dat op zichzelf klopt juridisch, terwijl het enorm onrechtvaardig voelt/is. Maar dan ben je nog geen zondebok.

Doede slaat in veel van zijn stukken wel vaker door, en haalt er woorden bij die er niet toe doen. Waardoor hij en de beweging die hij vertegenwoordigd het risico lopen dat ze niet serieus genomen worden. Los van de vast goede bedoelingen van Doede. Zijn uiteindelijke doel deugt wel, maar de weg er naar toe legt hij zo ongelofelijk onhandig af.

Hou het op feiten en maatschappelijk breed gedragen regels over eigen en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dan bereik je meer.

Kijk naar Partij voor de Dieren in de 2de kamer versus de mensen die de stallen bezetten in Brabant.

Dat laatste stelletje idioten doet het vast goed in hun eigen kringetje, maar op grotere schaal hebben ze alleen maar het tegendeel bereikt. Dat mensen hun hakken in het zand zetten en dat het zo belangrijke opkomen voor dierenwelzijn door tegenstanders onderuit kan worden gehaald. 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje.......ga snel weer onder je steen

 

Kees geeft zijn mening. Kun je mee eens zijn of niet. Ik wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Al
ik had jou toch niets gevraagd?
of heb je modje syndroom?
ja fijn op verkeersplein de boel regelen,
petje op, mondje dicht.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus petje op
en verkeersplein gaan regelen!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

we leven inmiddels in het tijdperk van stoplichten. En op een plein kun je geen verkeer regelen.....daar rijden mensen rondjes. Net als jij in het leven........

En nu weer onder je steen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb jij toch met stenen?
ik wens mijn medemens in ieder geval nog een werkzaam leven toe!
Ovatondes Al
We leven in een tijd van ovatondes
stoplichten zijn zo 2017.

Wat zijn we zo heerlijk ouderwets aan het trollen he?
Lijkt het oude WF wel.....

Whazzup waar ben je met je Foei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik bij mij zo'n hunebed wegrol zie ik allemaal van die enge beestjes, brrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een rare hobbys heb jij dan...:D
najah ieder zijn ding, ik houd meer van imkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...