Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey mede wietkwekers,

Ik ben bezig met mijn 2de ronde autoflowers 5x northern light en 5 white widow. De vorige ronde was mislukt. Begin juli heb ik ze laten ontkiemen in normale potgrond en in kleine potjes gezet. Daarna heb ik ze verpot naar 10L potten. Wilde een goedkope kweek dus heb normale potgrond gehaald bij de aldi/jumbo, had enkele verslagjes bekeken en resultaten waren goed. Nu dus bijna 4 weken verder heb ik allemaal rare bruine vlekjes die ook wel eens langer zijn. Ze zijn al een week eerder ontstaan maar het worden er steeds meer. Ik heb nog niks qua ph of voeding toegevoegd. Iemand enig idee wat het kan zijn? voedingstekort?

Op de foto's de 10 planten en de bijbehorende blad problemen.

 

20190730_203952.jpg

20190731_182817.jpg

20190731_182604.jpg

20190731_182526.jpg

20190731_182516.jpg

20190731_182507.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij eerder ongedierte... weet even zo gauw niet welke. Gelukkig zijn er veel mensen op dit forum die dat wel weten, wacht even het antwoord van hun af.

Je zou verder wel kunnen beginnen met het geven van groeivoeding, vind je planten wat te licht van kleur ik weet ook niet voor hoe lang de potgrond is voor bemest dus een beetje voeding kan heus geen kwaad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is gewoon van beestjes ja. Ontkom je niet aan buiten.

Bij dat spoor wat je ziet in dat blad moet je trouwens eens aan het uiteinde kijken onderaan het blad. Daar zit iets van een larfje dat zich zn weg door je blad vreet. Die zou ik er maar uit peuteren al zal dat vast ook weer niet zo veel kwaad kunnen

Overigens lijkt me de grond niet helemaal het juiste punt om op te besparen. Voor 5 tot 10 euro heb je een zag goede grond van de growshop. Dan vind ik het zonde om je zaadjes (die denk ik ook geld gekost hebben) in de shit grond te stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, King_Kush said:

Je zou verder wel kunnen beginnen met het geven van groeivoeding, vind je planten wat te licht van kleur ik weet ook niet voor hoe lang de potgrond is voor bemest dus een beetje voeding kan heus geen kwaad. 

https://onlinetopgarden.com/nl/voeding-supplementen/plagron-alga-grow-1-liter?gclid=EAIaIQobChMI1b3i26ni4wIVhM13Ch2yJgtjEAAYASAAEgLt8fD_BwE

Is dit wat voor groei voeding? of raad je wat anders aan? Of is elke groei voeding prima?

7 hours ago, cannarie said:

Is gewoon van beestjes ja. Ontkom je niet aan buiten.

Bij dat spoor wat je ziet in dat blad moet je trouwens eens aan het uiteinde kijken onderaan het blad. Daar zit iets van een larfje dat zich zn weg door je blad vreet. Die zou ik er maar uit peuteren al zal dat vast ook weer niet zo veel kwaad kunnen

Overigens lijkt me de grond niet helemaal het juiste punt om op te besparen. Voor 5 tot 10 euro heb je een zag goede grond van de growshop. Dan vind ik het zonde om je zaadjes (die denk ik ook geld gekost hebben) in de shit grond te stoppen.

Ja had beter een andere goeie potgrond kunnen nemen, zal ik de volgende keer doen!

Heb gelezen over neem olie en ga hiermee aan de slag van het weekend. Hopen dat het werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron is een goed en vertrouwd merk! Deze kun je dus prima gebruiken, je hebt nu algagrow gekozen. Deze is op basis van algen waardoor je dus op een natuurlijkere manier kweekt, mocht je hier niks om geven kun je ook terra grow pakken.

In principe is elke groeivoeding goed zolang het maar de juiste N-P-K waardes bevat, ikzelf vind Plagron gewoon erg fijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten natuurlijke vijanden gebruiken lijkt me een beetje dweilen met de kraan open. Bovendien zijn er buiten al natuurlijke vijanden aanwezig. Vandaar dat het buiten ook niet zo snel zal gebeuren dat slechte beestjes de hele boel gaan overnemen. Neem olie zou op zich wel een goed idee zijn. Al zou ik dat ook niet meer toepassen wanneer de plant aan het bloeien is.

Maar wat een hoop plagron merkgeil hier op het forum sinds de aanwezigheid van @plagron. Opeens vinden ook allemaal mensen het nodig om fotos van hun flessen plagron te posten etc. Met die aanwezigheid van @plagron zelf heb ik nooit zo'n moeite gehad, maar houd jullie voorvocht even binnen mensen. Het wordt weer hoog tijd dat een zeker lid hier weer eens een paar andere merken gaat aanprijzen voor de balans.

 

 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, cannarie said:

Buiten natuurlijke vijanden gebruiken lijkt me een beetje dweilen met de kraan open. Bovendien zijn er buiten al natuurlijke vijanden aanwezig. Vandaar dat het buiten ook niet zo snel zal gebeuren dat slechte beestjes de hele boel gaan overnemen. Neem olie zou op zich wel een goed idee zijn. Al zou ik dat ook niet meer toepassen wanneer de plant aan het bloeien is.

Maar wat een hoop plagron merkgeil hier op het forum sinds de aanwezigheid van @plagron. Opeens vinden ook allemaal mensen het nodig om fotos van hun flessen plagron te posten etc. Met die aanwezigheid van @plagron zelf heb ik nooit zo'n moeite gehad, maar houd jullie voorvocht even binnen mensen. Het wordt weer hoog tijd dat een zeker lid hier weer eens een paar andere merken gaat aanprijzen voor de balans.

 

 

Ben gewoon tevreden over dat merk. Dat Plagron zelf op dit forum zit heeft daar verder niks mee te maken, is overigens alleen maar handig.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het met ... Canna, is ook helemaal prima :tu

Edited by REJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb tot nu toe een keer een mengsel met neemolie/groene zeep op alle planten bespoten. Heb niet echt veel last gehad van beestjes verder (af en toe een blaadje beschadigt maar verder niks). Geen idee of die neem olie heeft gewerkt, maar ga de planten nog een keer bespuiten voor het geval dat.

Heb de planten tot nu toe nog geen voeding gegeven, volgens mij hebben ze nog niks nodig tot nu. Ze groeien gewoon lekker door. Heb voor het geval dat plagron alga grow en bloom gekocht. Nu heb ik wel het idee dat de 1 vingerige gekartelde bladeren onderin een heel klein beetje vergelen. Dus denk dat ik misschien een keer kan gaan beginnen met voeden. Alleen welke alga is het slimst grow of bloom? Ze zitten volgens mij nog in de voorbloei.

 

20190809_192433.jpg

20190809_192411.jpg

20190809_193330.jpg

Edited by Weedguy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...