Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

Derde Maal

Recommended Posts

W dwalen af van de planten...............allemaal de schuld van die ARM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
en als dat je knieis, hoe zien je ballen er dan wel niet uit?

:D

LOL muhaha :smoke

 

Ik lig in een deuk hier, ik dacht dat het je hoofd was :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vintie leuk , die IDULS :D

 

OKay okay , ik ben ietwat behaard , so what?? :smoke

 

Maar boys , de planten?????

Het zullen geen bomen worden maar toch ....................... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er uit zoals mijn 4 nlxkes 1 op 4 doet het goed andere toch enkele mooie toppen minder ze.reken op iet van een 15-20gr per plant miss.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
ze zien er uit zoals mijn 4 nlxkes 1 op 4 doet het goed andere toch enkele mooie toppen minder ze.reken op iet van een 15-20gr per plant miss.

Telegram stijl..... stop........ wat staat hier...... stop? B) :P

 

Ik vond em echt leuk riesje, behaarde beer vamme :D :smoke :verrygood

 

Hoe lang staan ze nou op die fotoos? Zien eruit als 10-14 dagen groei, gokje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan sinds gisteren pas op de foto, IDULS!!!! :verrygood

 

Zonder oele.................na 10 dagen groei nu 1 week op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn goed ! :verrygood maar probeer je open ruimtes vol te maken .

 

Jullie hadden kunnen weten dat ik (na het lachen ) veel van die onzin ging verwijderen . ongeveer 13 berichte waarin het over een been/hoofd gaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja , Atmo , dat lag in de lijn der verwachtingen!!! :verrygood

 

Maar goed , die open ruimte's groeien wel dicht mag ik hopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker beter om een aantal planten alvast richting die open plaatsen te trekken . Is ook heel simpel ,gewoon een touwtje aan de bovenste helft van de stam vastmaken en daarmee trek je ze zonder enige schade makkelijk 10 cm van hun plaats . En dan knoop je het andere uiteinde van het touwtje vast aan een bv stokje dat je in de grond hebt gestoken .

 

Dit is veel beter dan afwachten tot het volgtroeit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat nou dat scroggen?

Ik zal het is proberen. ken toch geen kwaad he, tenminste zolang je de hele plant niet uit de grond trekt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das geen SCROG, daar heb je een net voor nodig, span je erover heen en laat je de zijtakken van de plant elke ruimte benutten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn nu tussen de 40 en 50 cm en zitten nu in de 2 de week bloei. Als het goed is gaan ze nog 2 weken door met groeien . Zullen ze tussen de 60 en 70 cm worden???

 

Ik hoop wel dat er mooie toppen in komen en dat alles volgroeit. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'is niet precies scrog , maar het komt allemaal op het zelfde principe neer : Het manipuleren van de vorm en de plaats van je planten .

 

Waarschijnlijk vinden veel mensen het maar vreemd om hun mooie plantjes opeens te gaan buigen ,maar je moet er niet te kleinzerig mee zijn , gewoon elke dag weer een stukje de goede richting op buigen , sommigen knakken zelfs takken ,maar dat vind ik wat ver gaan . Buiten krijgen de planten veel meer te verduren ,dus er is niks slecht of vreemd aan aan een beetje buigwerk .

Op de plaats waar je hoofdsteel buigt zal de plant extra weefsel aanbrengen , dat zie je als een verdikking van de steel .

 

Het draait erom zoveel mogelijk plantmateriaal in de 'effectieve zone' te houden, daar waar de temperatuur goed is en de lichtsterkte hoog .

 

Ik hoop wel dat er mooie toppen in komen en dat alles volgroeit

 

Je kunt vaak vele zelf doen om te voorkomen dat je te veel moet gaan zitten hopen ! dat doe ik wel in 'het kleine kamertje'

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das inderdaad een mooi voorbeeld, SCROG is toch wel net iets effectiever als het "super cropping" waar atmo het over heeft. Je creert een veld van toppen die allemaal op dezelfde hoogte zitten, bij het buigen heb je alsnog de onderste toppen die zich minder goed ontwikkelen als de bovenste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al wat planten met een touwtje naar de open plekken getrokken.Ben benieuwd. Ze gaan best wel lekker zo!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite zouden je toppen niet allemaal op dezelfde hoogte moeten zitten , maar allemaal op dezelfde afstand van de lamp , dat lijkt mij nog effectiever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde van de kweek , aapje? :D

Omdat jij het bent zal ik er vandaag proberen wat van te maken, okay? :verrygood

 

Ben gisteren bewust niet naar binnen geweest.Kijken of ze echt goed groeien!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/riesje196...m/ph//my_photos

 

Zo dan!!! :verrygood

 

2 weken en 1 dag bloei tussen de 40 en 50 cm hoog .Mooi groen , geen andere verschijnselen van onder of over voeding en temp tussen de 27 en 30 graden met lampjes aan en rond de 20 graden in het donker.Bijverwarming met electrisch kacheltje.

 

Zit nu op 300 ml op 100 liter Terra Flores. 300 ml Cannazym.Volgende beurt gaat de voeding naar de volle mep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...