Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

Derde Maal

Recommended Posts

zowiezo ophouden met die aarde bende, en een paar zakken cocos incl bijbehorende voeding ophalen en metertjes kopen. en een beetje profesioneel aan de slag gaan... Wordt 't veel leuker allemaal

Hoho wie zegt dat op aarde kweken bij voorbaat niet professioneel is?

 

Iedereen kijkt tegenwoordig bij het kweken alleen nog maar wat de metertjes aangeven, en als het fout gaat en de metertjes geven niets fouts aan staan ze met de handen in hun haar.

 

Nee hoor, doe mij maar lekker aarde, ik heb niks geen metertjes en onzin, doe alles op gevoel en het is vanaf mijn 1e kweek nog nooit fout gegaan.

 

Gewoon een beetje gevoel krijgen met de dames dan weet je echt op den duur wel wat ze nodig hebben en hoe je ze het beste kunt verzorgen.

 

In de vuilnisbak met die metertjes.

Inderdaad op aarde kweken kan zeker zeer professioneel . Maar de metertjes weggooien is onzin naar mijn idee . Je zal met alle metingen die je doet moeder natuur niet moeten vergeten voor een juiste interpretatie van de waardes die je afleest .

 

'op gevoel ' kun je bv de CO2 waarde in je ruimte nooit bepalen . En met CO2 kun je hogere oogsten behalen , in de tuinbouw maken ze er altijd gebruik van .

 

De natuur zit verdomt gecompliceert in elkaar. Op aarde hoef je niet zoveel te meten omdat je daar al een stukje natuur in huis haalt . Goede grond heeft een zelfcorrigerend vermogen,dat is een voordeel . Je hebt er alleen veel van nodig ,wat weer een nadeel is .

 

@Riesje : Je hebt nog genoeg gezonde planten over om je kweek af te maken. Opnieuw beginnen kost je meer tijd voordat je kunt oogsten , en tijd = geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde slaat nu ook groen uit. Wat is dat dan??

 

43 planten die sterk genoeg zijn om door te gaan. :verrygood

 

Toppen of niet ? Wat zouden jullie doen???

 

Verdelen en dan al die wattjes erop.Wat zou dat opbrengen :unsure: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een gram per watt haalt kom je op 2 kilo.

Ik zou er voor gaan,verdelen en toppen...alleen die groene uitslag??

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aarde slaat nu ook groen uit. Wat is dat dan??

Dat zullen wel algen zijn. Die gedijen op (voor wietplanten te) zure grond. Het is helemaal mis met je aarde vrees ik.

 

Bijna de helft van je planten is nu overleden en de rest zal ook een behoorlijke tik hebben opgelopen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben bang dat het niks meer wordt. Aan de andere kant weet je het ook pas als je het toch probeert.... Moeilijk, moeilijk. Succes met beslissen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben in de leer bij iemand die ook op zijn gevoel en waarneming kweekt. Dat is 2 kweekjes redelijk goed gegaan.

 

Ik heb denk ik iets doms gedaan en dat kan wel eens de reden van het sterven van de stekken gaan. :unsure:

Ik heb toen de stekken net stonden de muur nat gemaakt in het kader van verhoging van de LV. Die muur heb ik wit gemaakt met gewone goedkope latex!!!! :verrygood

 

Zou het zo kunnen zijn dat dit de reden is ??? :D

 

Het zijn namelijk de stekken die vlak langs de muren staan die dood gaan.

Is er dan water vanaf je muren de grond ingegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je bij je vorige kweek de laatste week alleen maar water gegeven ? het is toch wel zo dat wanneer je dat niet doet. toch aanzienlijke hoeveelheden voeding ,pk 13-14, bloeistimulatoren en dergelijke achterblijven in je aarde, spul dat mooi is wanneer je plantjes ver in de bloei staan, minder goed wanneer ze nog klein zijn, Dat spoelen met water (evt. met enzymen erin) wordt gedaan met name om de smaak te verbeteren, ik doe het voornamelijk om mijn systeem weer schoon te krijgen (leidingen cappilairs, pomp, bakken ) gedurende een kweek vindt hier toch aanzienlijke zout opbouw plaats, ik neem aan dat bij gebruik van aarde dit soort zouten toch achterblijft . (al met al zou het er toch na 2 weken weer uitmoeten zijn )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang moet je dan spoelen als je op aarde kweekt en je bent in de laatste weken van je kweekje?? ik zou laatste week 2,3 dage spoelen en derna geen water meer geven en ze laten uitdrogen. :verrygood is dit goede methode ? let me know

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe lang moet je dan spoelen als je op aarde kweekt en je bent in de laatste weken van je kweekje?? ik zou laatste week 2,3 dage spoelen en derna geen water meer geven en ze laten uitdrogen. :verrygood is dit goede methode ? let me know

greetz

Dat is wat ik heb gedaan!! Daarna de aarde schoongemaakt en nat gemaakt met water en Rhizo + cannazym.De stekken erin en darna de muren natgemaakt .Ik denk dat die muurverf de schuldige is.

 

Alg betekend met PH- aan de slag ofzo??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alg betekend met PH- aan de slag ofzo??

Als je grond te zuur is zou ik maar met PH+ aan de slag gaan.... De PH moet omhoog, je zuurgraad omlaag. Tis best verwarrend.

 

Weet je de PH van je grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We geven 50 planten de kans om te groeien naar grote hoogtes :D

Ze staan nu lekker uit elkaar en we gaan er voor. :verrygood

 

Diegene die nu nog staan zien er sterk en gezond uit dussss...........

 

En nee , geen ph en ec bekend hier . Lekker zonder metertjes werken .Spannenddddddddd :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend?

Als je zulke problemen hebt met de aarde dan koop je toch effe zo'n metertje?

Je kunt dan de waarde van je aarde meten ,dan weet je tenminste waar je aan toe bent en weet je waarmee je je water moet insturen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kosten zone meterkes niet heel veel eurocentjes ?

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Kosten zone meterkes niet heel veel eurocentjes ?

 

Mvg

palmleaf

45 per stuk, goedkoopste digitale versies van Hanna :D en ik snap niet dat je met 80 plantjes geen meter koopt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jij bemoeit je je weer met zaken IDULS..................... :D

 

Nee , ik doe het zonder metertjes. Wanneer echt alle planten het zouden hebben begeven dan had ik wel zo'n ding gehaald, maar nu weet ik bijna zeker hoe het zo is gekomen.Ben net geweest en ze gaan nu als boerenkool met een paar vriesnachtjes over hun donder. :smoke :verrygood

Het lijkt erop dat het mooie brede plantjes gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
En jij bemoeit je je weer met zaken IDULS..................... :P

Mij een raadsel wat je bedoelt. :verrygood

 

Wat als je ipv 1030 gram 1800 - 2000 gram kan oogsten met 100 euro investering :D

 

Jouw hele toko is mijn zaak niet dusse...... niet reageren? :smoke hdden wij niet eerder zoiets? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat iduls gelijk heeft hoor Ries! Drie keer draaien met dezelfde aarde zonder meten is vragen om moeilijkheden. De helft is GVD dood! Da's niet normaal hoor! Maar goed, we zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En jij bemoeit je je weer met zaken IDULS..................... :P

Mij een raadsel wat je bedoelt. :smoke

 

Wat als je ipv 1030 gram 1800 - 2000 gram kan oogsten met 100 euro investering B)

 

Jouw hele toko is mijn zaak niet dusse...... niet reageren? :P hdden wij niet eerder zoiets? B)

:wOOt IDUUUUULSSSSSSS.................Kijk nu eens goed!!!Het tongetje??? :lol:

 

Of zit je me weer te stangen? :P

Ik bedoel er dus niks mee..............beetje oele trappen!!!

 

We hebben de boel herverdeeld en van de 54 die nu staan , gaan er minstens 50 goed. Ik zal jullie raad opvolgen en zo'n metertje gaan halen!! :D

Ben blij dat jullie zo met me zijn begaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat iduls gelijk heeft hoor Ries! Drie keer draaien met dezelfde aarde zonder meten is vragen om moeilijkheden. De helft is GVD dood! Da's niet normaal hoor! Maar goed, we zullen zien.

Jantje, :smoke ik heb al eens uitgelegd dat het waarschijnlijk komt door die latex die van de muur is gekomen tijdens het natmaken van de muren.Het waren de planten die langs de muur stonden die van mij zijn heengegaan :D

 

De rest die in de bak staan gaan gewoon goed!! :verrygood

Vandaag ff een digicam halen en foto's maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jantje, :smoke  ik heb al eens uitgelegd dat het waarschijnlijk komt door die latex die van de muur is gekomen tijdens het natmaken van de muren.Het waren de planten die langs de muur stonden die van mij zijn heengegaan :D

O ja, dat was ik ff vergeten... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe lang moet je dan spoelen als je op aarde kweekt en je bent in de laatste weken van je kweekje?? ik zou laatste week 2,3 dage spoelen en derna geen water meer geven en ze laten uitdrogen. :verrygood is dit goede methode ? let me know

greetz

De grond spoelen wanneer er planten instaan lijkt me geen goed idee ,omdat je dan lange tijd met veel te natte grond zitten . Juist tijdens de laatste weken bloei is veel zuurstof rond de wortels erg belangrijk, soppende grond zorgt voor het tegenover gestelde.

 

De vraag is dan vervolgens : hoe voorkom je die zoutophopingen dan ?

er zijn alternatieven zoals :

 

- je hele kweek door bacterial of enzymen mee te geven.

- ,, ,, ,, ,, minder voeding te geven .

 

Ik krijg de indruk dat veel mensen al snel bang zijn voor ondervoeding . Bedenk dat de grootste bouwstenen van je plant uit de fotosynthese reactie voortkomen ,CO2 ,water en licht . Je voeding bevat slechts stoffen die dit alles mogelijk maken. Vooral op grond waar je niet spoelt heb je er snel te veel van.

 

M'n kweekje op grond waarbij ik maar ¼ van de aanbevolen hoeveelheid Canna Flores heb gebruikt ,en zelfs de laatste 2,5 week niks meer is juist een kweek geworden met een top opbrengst. Van voedingstekorten leek dus geen sprake.

Deze grond lijkt me ook gelijk geschikt voor hergebruik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D

 

Nie lachen om mun vachtje . ideaal met deze kou hoor!!! :verrygood

 

Hoofdzaak waren eigenlijk de plantjes.Dit zijn de allersterksten, ze hebben mijn moordaanslag overleefd. Het zijn zeg maar de Navy Seals onder de wietplanten :smoke

 

Mooie naam voor een nieuwe kruising trouwens . NLX , waar de x staat voor Navy Seals!!!! B) NLX gekruist met muurverf :P B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...