Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

Derde Maal

Recommended Posts

Je hebt best kans dat de dames een spurt gaan maken in de 2de week.

 

Btw: Heb je de adjust-a-wing al aangeschaft?

 

Grt Queker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn idd wat klein.Wat probs gehad in het begin.Stonden ff te droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je de oorzaak en dus de oplossing hier in moet zoeken:

 

Relatieve vochtigheid

 

Een van de meest onderschatte factoren in de binnenkweek is de relatieve vochtigheid.

 

Vooral de eerste 3 weken is deze bepalend voor het verdere verloop van de gehele kweek. Een stek is een takje van een plant met enkele blaadjes. Deze wordt van een grote plant, de moederplant, afgesneden. Deze moederplant wordt geselecteerd op kwaliteit, sexe, en kracht en elke stek die van deze plant wordt afgesneden heeft exact dezelfde eigenschappen, de erfelijkheidsfactoren. Aangezien deze stek wel water kan verdampen via de bladeren maar geen water kan drinken (er zijn geen wortels) moet deze stek tegen uitdrogen beschermd worden. Dit doe je m.b.v. de relatieve vochtigheid. Door de relatieve vochtigheid te verhogen zal water langzamer verdampen en zal de plant minder water verliezen dan in een droge lucht. Op deze manier geef je de plant dus meer tijd om wortels te laten groeien. Met behulp van de relatieve vochtigheid kan je eigenlijk de snelheid van waterverdamping in de plant regelen. Ook als er wel al wortels zijn kan het zijn dat een jonge of zieke plant de verdamping niet bijhoudt, bv. als de hoeveelheid licht of warmte wordt vergroot. Dit kan je herkennen aan gelere bladeren, verdroogde randen aan de bladeren en een afnemende relatieve vochtigheid. Meestal heb je zodra je de lampen aan doet al snel een te droge ruimte. Aangezien stekken normaal gesproken onder een t.l.buis wortelen zijn ze niet aan erg sterk licht gewend. Hang de lamp(en) dus in eerste instantie zo hoog mogelijk, begin met weinig lampen(hooguit de helft aanschakelen!) en doe in de loop van de eerste twee weken steeds meer lampen aan. Veel licht wil zeggen veel warmte. Veel warmte wil zeggen sterk afzuigen om de warmte af te voeren en daarbij gooi je alle vochtige lucht naar buiten. Iedereen zal de overeenkomst zien tussen een föhn en de warmte van de lampen in combinatie met de afzuiging. Hoe meer lampen, hoe meer warmte, hoe sterker de afzuiging dus hoe lager de relatieve vochtigheid, oftewel hoe droger de lucht. Om de vochtigheid hoog te houden moet je dus in eerste instantie niet te veel licht gebruiken zodat je de afzuiging zo langzaam mogelijk kan laten draaien. Verder kan je bakken water neerzetten, water sproeien, de natte was in je ruimte ophangen of, nog beter, een luchtbevochtiger gebruiken. Pas op met luchtvochtigheden boven de 95% i.v.m. elektrische apparatuur.

 

dit heb gelezen op http://www.growinfo.nl/kweekschemavoorkwe.html en ook ik denk, zoals ze daar al zeggen, dat de eerste 3 weken bepalend zijn voor de rest van de kweek.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv is ook laag .Ik krijg em niet boven de 60%. Water in het looppad, natte doeken.Niks helpt. :verrygood

 

Had ik de vorige kweek ook al

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 69 euro heeft Conrad nu een 3 membraams bevochtiger te koop. die is afgeprijst van 100 euro. Misschien is dat een oplossing..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lage LV is niet goed maar op zich moeten ze dat wel te boven komen, zeker na een week.

 

Ik hou nooit rekening met LV en heb de afzuiging altijd aan, gevolg is dat ze de eerste 1 a 2 dagen even slap hangen maar daarna gaan ze wel weer en komt het nog allemaal goed.

 

Maareh, wat waren je opbrengsten de laatste keer? En met hoeveel lampen?

Ben wel benieuwd, ik heb zelf namelijk ook 80 NLX-tjes.

(Staan ook foto's van in dit subforum).

 

Wat heb je met je aarde gedaan? Gebruik je die al voor de 3e keer of heb je hem steeds vervangen? En als dat zo is heb je alles goed doorgespoelt?

 

Voor een week vind ik ze er redelijk slecht uit zien.

Ze ogen ook een beetje lichtgroen/gelig maar dat kan ook door de lampen komen.

 

Waren de stekken een beetje goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde voor de derde keer gebruikt.4 zakken nieuwe aarde er doorheen gemengd.

Hiervoor had ik 76 PP . oogst 1030 gram

Eerste keer 80 Crystals oogst 1230 gram.

2x 400 en 2x 600 watt.

Foto is met een telefooncam gemaakt en de lampies waren aan, dus het geeft een vertekend beeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben net weer gaan kijken!! Ik mag blij zijn als er 60 planten over blijven. :D

Tis onverklaarbaar...............er zijn planten bij die gaan als kool nu en er zijn er die echt doodgaan.Geel , hangen en sommige dorre blaadjes . :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan denk ik dat ook de aarde er mee te maken heeft, als de ene helft goed is en de andere niet kan het bijna niet anders dan dat er zich plekken met een hoog zoutgehalte in je aarde bevinden. kijk eens naar de ec (en ook de ph) van het drainwater op die plekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan denk ik dat ook de aarde er mee te maken heeft, als de ene helft goed is en de andere niet kan het bijna niet anders dan dat er zich plekken met een hoog zoutgehalte in je aarde bevinden.  kijk eens naar de ec (en ook de ph) van het drainwater op die plekken...

Hij heeft de oude aarde gemengt toch, met nieuwe?

Ik ben trouwens geen voorstander van het hergebruik van aarde maargoed..Dat ter zijde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannazym verhelpt dat toch? Heb ik de laatste kweek en nu bij alle waterbeurten meegegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannazym verhelpt dat toch? Heb ik de laatste kweek en nu bij alle waterbeurten meegegeven.

Cannazym breekt de dode wortels af zodat het niet kan gaan rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft ook nog wat andere functies ,zoals het omzetten van bepaalde zouten.

 

Het nummer 1 probleem met stekken is dat ze eerst fatsoenlijke wortels moeten krijgen . veel licht vangen is van latere zorg . Een 400 watter op 1,5 meter van de planten is prima voor de eerste dagen. In dat stuk teks van Bigwillem staat dat ze niet tegen veel licht kunne omdat ze eerst onder zwak TL hebben gestaan,alsof ze ook eerst onder sterker licht hadden kunnen staan , ??? Een stek heeft een ronduit gehandicapt wortelstelsel in het begin ,daarom kunne ze de warmte die met veel licht gepaart gaat niet aan !!!!

 

Een zaailing kan een 600 watter op 45 cm gewoon aan bij voldoende ventilatie ,daaruit blijkt wel dat je met stekken eerst doktertje moet spelen .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde voor de derde keer gebruikt.4 zakken nieuwe aarde er doorheen gemengd.

Hiervoor had ik 76 PP . oogst 1030 gram

Eerste keer 80 Crystals oogst 1230 gram.

2x 400 en 2x 600 watt.

Foto is met een telefooncam gemaakt en de lampies waren aan, dus het geeft een vertekend beeld.

Ik zou de volgende keer toch maar met nieuwe aarde beginnen. Als dit patroon zich voortzet hou je over 4 kweken 30 gram over.... :verrygood

 

Een luchtvochtigheid van 60% vind ik niet eens zo slecht voor jonge stekken. Zeker niet als het niet zo warm is (graadje of 24) en de lampen niet te laag hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pp heeft 8 weken en 3 dagen gestaan, Moaner.1030 gram was het resultaat , dat moet beter kunnen. :D

 

Ik overweeg 2 dingen.

1. Ik haal heel de santamekliek eruit en doe er nieuwe in.

 

2. Ik ga de ongeveer 55 tot 60 herverdelen en top ze.

 

 

Ben er nog niet uit. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou al je aarde vervangen en opnieuw beginnen.

 

Nu ben je pas een week bezig, het is erger als je na 4 weken nog eens overnieuw moet starten.

 

Je opbrengsten kunnen zeker hoger! De 2 kg moet je zeker kunnen halen!

 

Succes met je beslissing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zowiezo ophouden met die aarde bende, en een paar zakken cocos incl bijbehorende voeding ophalen en metertjes kopen. en een beetje profesioneel aan de slag gaan... Wordt 't veel leuker allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde blijft , nieuw of nog een poging op deze aarde.Ik vind aarde veel leuker om mee te werken.

 

Ik kijk het nog ff aan , maar er zijn er inmiddels meer aan het heengaan.Ik telde er 48 die goed gaan. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zowiezo ophouden met die aarde bende, en een paar zakken cocos incl bijbehorende voeding ophalen en metertjes kopen. en een beetje profesioneel aan de slag gaan... Wordt 't veel leuker allemaal

Hoho wie zegt dat op aarde kweken bij voorbaat niet professioneel is?

 

Iedereen kijkt tegenwoordig bij het kweken alleen nog maar wat de metertjes aangeven, en als het fout gaat en de metertjes geven niets fouts aan staan ze met de handen in hun haar.

 

Nee hoor, doe mij maar lekker aarde, ik heb niks geen metertjes en onzin, doe alles op gevoel en het is vanaf mijn 1e kweek nog nooit fout gegaan.

 

Gewoon een beetje gevoel krijgen met de dames dan weet je echt op den duur wel wat ze nodig hebben en hoe je ze het beste kunt verzorgen.

 

In de vuilnisbak met die metertjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben in de leer bij iemand die ook op zijn gevoel en waarneming kweekt. Dat is 2 kweekjes redelijk goed gegaan.

 

Ik heb denk ik iets doms gedaan en dat kan wel eens de reden van het sterven van de stekken gaan. :unsure:

Ik heb toen de stekken net stonden de muur nat gemaakt in het kader van verhoging van de LV. Die muur heb ik wit gemaakt met gewone goedkope latex!!!! :verrygood

 

Zou het zo kunnen zijn dat dit de reden is ??? :D

 

Het zijn namelijk de stekken die vlak langs de muren staan die dood gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...