Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Foto's Tl Opstelling + Kast

Recommended Posts

Guest JackHerrer

effe offtopic:

ik heb nu al veel gelezen dat de eerste weken belangrijk is voor het plantje, maar wat ik mij afvraag: doel je nu enkel op de opbrengst of heeft dit ook een invloed op de qualiteit van het wietje dat je zult gaan oogsten en zoja in welke mate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga zo door atmos, Zou leuk zijn om te zien hoe ze het zullen doen in vergelijking met een 400watt hps. Ziet er zeer professioneel uit moet ik zeggen. Deze setup zal vooral in de warmere dagen beter zijn want gister was het hier bv al 30 graden buiten dus mijn plantjes hadden het gister al moeilijk. Laat staan in het midden van de zomer. Kan niet w88 op de foto's :verrygood

 

gr, the seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
effe offtopic:

ik heb nu al veel gelezen dat de eerste weken belangrijk is voor het plantje, maar wat ik mij afvraag: doel je nu enkel op de opbrengst of heeft dit ook een invloed op de qualiteit van het wietje dat je zult gaan oogsten en zoja in welke mate?

Ik doel vooral op de opbrengst , en een goed ontwikkelde plant zal waarschijnlijk ook betere kwaliteit leveren.

 

De Tl opstelling hangt nu op z'n allerlaagst ,op een cm of 2 a 3 van de zaailingen.

 

Het zijn PPP's en NL-Shiva's en m'n eigen zaden .

Share this post


Link to post
Share on other sites
effe offtopic:

ik heb nu al veel gelezen dat de eerste weken belangrijk is voor het plantje, maar wat ik mij afvraag: doel je nu enkel op de opbrengst of heeft dit ook een invloed op de qualiteit van het wietje dat je zult gaan oogsten en zoja in welke mate?

Ik doel vooral op de opbrengst , en een goed ontwikkelde plant zal waarschijnlijk ook betere kwaliteit leveren.

 

De Tl opstelling hangt nu op z'n allerlaagst ,op een cm of 2 a 3 van de zaailingen.

 

Het zijn PPP's en NL-Shiva's en m'n eigen zaden .

:verrygood foto`s :verrygood

 

greetzz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop snel foto's te kunnen plaatsen uiteraart. Een aantal plantjes zijn ongeveer 3 cm hoog en 9 tot 10 cm breed (van bladpunt tot bladpunt ) , dit zijn de eerste die boven kwamen. De laatkomers strekken iets meer omdat deze niet zo dicht bij de tl's zitten.

 

Gelukkig is het de laatste tijd vrij koel waardoor het strekken nog minder voorkomt. De warmte van de TL's wordt afgezogen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , wou ik net doen alleen nog ff zonder foto's

 

De moeite die ik heb gedaan om het TL licht zo efficiënt mogelijk te benutten lijkt z'n vruchten te hebben afgeworpen ! Een aantal exemplaren zijn slechts 7 cm hoog ,maar wel 20 cm breed ,en ze zijn bezig aan hun 5e laag . Ze hebben dus bijna 5 internoden.

 

Gisteren en vandaag heb ik de mannetjes eruit geplukt , dat is na slechts 2 weken vanaf de omschakeling naar 12/12 . Ik ben pas met 12/12 begonnen toen alle 28 boven de grond stonden , op 2 na dan die waren gewoon te laat naar m'n zin .

Ik heb dit zo gedaan zodat ze op ongeveer dezelfde dag hun sexe tonen.

 

Het herkennen van de mannetjes was erg makkelijk dit keer ,omdat ik nu beter weet waar ik precies moet kijken en wat ik precies moet zien om er zo snel mogelijk bij te zijn . 13 plantjes zijn nu nog over , dit worden vrouwen daar twijfel ik niet aan. 13 van de 24 (nog 2 vroegtijdig verwijderd , niet goed genoeg ) waren vrouwen en dat is niet slecht vind ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ook wel weten hoe je dat zo snel kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is. maar dit is via het forum wsl niet zo eenvoudig zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil ook wel weten hoe je dat zo snel kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is. maar dit is via het forum wsl niet zo eenvoudig zeker?

Jawel hoor. Kijk hier maar eens... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar bij plantjes van een centimeter of 10 moet je echt alleen in de allerbovenste oksels kijken .

 

Nog een verschil bij deze methode is dat ik niet afwacht tot ik de vrouwtjes kan herkennen aan witte haren . De mannen komen eerder met bloeiverschijnselen , dus heb je die eenmaal herkend dan weet je gelijk ook wat de vrouwtjes zijn .

 

Het goed om ze zo snel mogelijk te herkennen omdat ze dan uit de kleine potjes in het uiteindelijke medium kunnen. Het verpotten van vrouwtjes die al duidelijk in de bloei staan is immers niet aan te raden.

 

als expiriment ga ik er ook nog een buiten zetten ,zodat ze weer de groei in gaat. Ik wil weten of dit herma's oplevert en of de plant zich verder als zijnde volwassen ontwikkelt, met trapsgewijze vertakking (net als bij stekken )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, Zou echt graag foto'tjes willen zien van je plantjes. Is nu toch al een paar weekje geleden niet? Hehe Keep us updated m8 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe staan ze erbij atmo??

Ze staan er erg mooi bij ,maar dat liet ik nog achterwege omdat ik er nog geen pics bij heb (rolletje moet eerst op ,heb geen digicam nu)

 

Ze komen niet boven de 50 cm uit . En dan heb ik het over de NL-Shiva ,die blijkbaar echte Indica eigenschappen heeft ,meer als ik eerst dacht . De snelheid en de manier waarop ze bloeien is tot nu toe erg goed.

 

De volgende ronde ga ik misschien weer die NL-Shiva kweken ,maar dan op een efficiëntere manier (ruim een week groei , en meer exemplaren per m²)

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgende keer ik de met zowel natrium als Tl licht van start gaan . Tl licht geeft meer vertakkingen terwijl natrium een snellere groei met vettere bladeren geeft .

Een combinatie van die 2 soorten licht zou echt perfecte zaailingen moeten opleveren denk ik.

 

Ik focus mij op de eerste 3 weken voornamelijk ,omdat ik denk dat deze van zeer groot belang zijn (met name zonder groei ,of hele korte groei) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo.... wat zijn de maten van dit hokje? Het is

interessant voor mij omdat ik ook met zoiets bezig

ben...

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaailingkorteinternoden.jpg

zaailingentl.jpg

3zaailingen.jpg

 

De 28 zaailingen die onder tl zijn opgegroeit

 

Op de eerste foto zie je goed de korte internoden

 

nl-shiva3weeksflowering.jpg

De NL/Shiva hier is hier al volledig met groeien gestopt ,maar het bloeien gaat als een speer .

 

Ik zal de afmetingen van d ekast alsnog ff doorgeven trouwens.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel de man heeft foto's!!! ;)

 

Kweek je op Seramis trouwens of is dat alleen het bovenste laagje? Heel mooi, die hele korte internodeafstand. Heb je hiervoor alleen TL's met kleurcode 830 gebruikt?

 

En heb je toevallig het idee dat het langer duurt voor de planten in bloei gaan en afbloeien dan onder natrium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bovenste laagje is cocos tegen uitdroging van de grond eronder . Ik heb ook nog 840's gebruikt voor echt meer blauw . Tot het geslacht bekent was hebben ze alleen onder tl gestaan, Daarna niet meer . Het verbaasde me enigsinds dat het geslacht ook snel bekent was net als onder natrium, zelfs iets sneller .

 

Opvallend is het volgende : - Dit keer met TL 's zijn de planten veel minder lang doorgegroeit . Ik had er een reeks tussen zitten die van exact dezelfde moeder /hetzelfde ras waren als de zaden die ik een keer onder natrium startte .

Toen werden ze 80 a 90 cm hoog , nu slechts 50 cm . Aan één kant ook weer logisch omdat natrium ze meer energie geeft, maa rtoch j ezou onde rtl verwachten dat ze gaan strekken .

 

Het lijkt er dus op of de eerste 2 weken onder tl licht heel veel invloed hebben op de uiteindelijke eindhoogte ,maar ook op de internoden afstand. Een combinatie van HPS licht met tl's zou echt top planten moeten geven.

 

De ontluikende zaadjes zet ik zo dicht mogelijk onder de tl buizen (niet op de uiteinden van zo'n buis!) ,steeds minder dan 1 cm .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden trouwens niet onder tl afgebloeit omdat ik daar in het tl hok de ruimte niet voor heb in het tl hokje.

 

Het hok is (l×b×h) 75 × 46 × 125

 

Een hok met 10 × 36 watters zou trouwens efficiënter zijn omdat die buizen een beter rendement hebben. Ik ga ook proberen tl buizen 'op te voeren' door de ballast(smoorspoel) aan te passen . Het gevolg hiervan is waarschijnlijk een kortere levensduur van de buizen, maar dat boeit niet zo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de maten van je hokje. Mooie plantjes!

Kort, dikke stammen en een zeer korte afstand tussen

de internoden inderdaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmo,

Leuk verslag heb je hier neergezet :D

Wel jammer dat je niet probeert het bloeiprocess af te ronden met tl....

Maar inderdaad de internode afstand blijft klein met de juiste kleur tl.

Dit is helemaal makkelijk met sativa-soortjes welke al de neiging hebben om te strekken,en daarom makkelijker te kweken zijn.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil ook wel weten hoe je dat zo snel kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is. maar dit is via het forum wsl niet zo eenvoudig zeker?

Jawel hoor. Kijk hier maar eens... :D

ja, lol dat weet ik ook wel maar ik bedoel of je het nog vlugger kan zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey atmo,

Leuk verslag heb je hier neergezet :D

Wel jammer dat je niet probeert het bloeiprocess af te ronden met tl....

Maar inderdaad de internode afstand blijft klein met de juiste kleur tl.

Dit is helemaal makkelijk met sativa-soortjes welke al de neiging hebben om te strekken,en daarom makkelijker te kweken zijn.

 

greetz sannie

Hoe bedoel je? makkelijker te kweken , in welk opzicht?

 

De plantjes die uit het tl-kastje komen zijn nu inmiddels aan de 5 bloeiweek begonnen. Een deel was voor iemand anders , daar staan zeer ook erg goed bij. Ze hebben nu al een lange aaneengesloten top met weinig blad.

 

Het is het beste materiaal om je bloei mee te starten ,vind ik- korte voorgebloeide vrouwelijke zaailingen . Het overpotten brengt geen stilstand met zich mee,en je kunt gelijk 'vol gas' gaan kweken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmo

Als je sativa al voorgroeit met korte internodes op elkaar scheelt dat uiteindelijk weer in de hoogte!!!!!!!!

 

En ja zaailingen RULES

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , precies anders worden ze veel te lang . Ik had er ooit die met een dag of 12 voorgroei uiteindelijk ruim 1,5 meter werden binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...