Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
degiel1982

Info_zoeker

Recommended Posts

Hoi Allen,

Ik ga me niet verder voorstellen als degiel :)

Ik heb theorien nodig voor een ideale beginners kweekruimte voor 1 plant.

Ik ben hier om zoveel mogelijk informatie op de forum te krijgen in deze topic:

Bevindingen en verslagen en informatie word hier besproken en ik zal mijn hoofdpost elke keer weer aanpassen.

De bevindingen en verslagen gelden voor kweken op zaad en op aarde.

Bepaalde uitvindingen zijn altijd welkom:)

Vragen mogen gesteld worden, maar er zijn meer pro's hier.

Ik ben vrij nieuw hier en probeer mijn dag gewoon op te vullen met verschillende informaties op 1 post te krijgen.

met hier en daar links naar andere topics :) indien toegestaan.

 

Edited by degiel1982

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

ZAADJES ONTKIEMEN:

Methode 1:

[Deze methode is gewoon makkelijk je hoeft niet om te potten]

Benodigdheden:

-De pot naar keuze

-zaai/stek grond

-Aarde naar keuze

Wat te doen:

1. Doe de aarde in de pot maar laat een gat in het midden zo groot als een plastic bekertje.

2. Doe daar de stek/zaaigrond in.

3. Leg het zaadje een halve cm diep in het midden van de stek/zaaigrond en maak het gaatje dicht.

4. Bevochtig met je vingers 2x per dag de stek/zaai grond niet veel 10 druppels is voldoende. is de grond nog vochtig bij de 2de keer dan wacht nog even.

5. Binnen 10 dagen moet het plantje naar boven gekomen zijn

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezelligheid kent geen tijd!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ze beter potty trainen. Als je ze meteen in een grotere pot doet gaan ze trager groeien. Daar het maar 1 plantje is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

potty training? voor mij nieuw begrip in deze setting.:) Als je bedoeld van klein naar grote pot dat kan ook:) dat is 1 van de manieren.

Dit is een manier als je geen zin hebt in het overpotten.

Of de plant daardoor minder snel door groeit had ik nog nooit van gehoord. De kleine plantjes zouden eventueel de voeding niet aankunnen waardoor ze langzamer gaan.

vandaar dat ik de stek grond in het midden van de pot doe en alleen dat grond een beetje bevochtig.

Bedoel je dat?

 

mvg 

Edited by degiel1982

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, degiel1982 said:

potty training? voor mij nieuw begrip in deze setting.:) Als je bedoeld van klein naar grote pot dat kan ook:) dat is 1 van de manieren.

Dit is een manier als je geen zin hebt in het overpotten.

Of de plant daardoor minder snel door groeit had ik nog nooit van gehoord. De kleine plantjes zouden eventueel de voeding niet aankunnen waardoor ze langzamer gaan.

vandaar dat ik de stek grond in het midden van de pot doe en alleen dat grond een beetje bevochtig.

Bedoel je dat?

 

mvg 

Ik weet niet of potty training zo frequent gebruikt wordt. Maar steek je ze meteen in een grote pot zal ze meer tijd in haar wortels steken. Als je ze eerst zou zaaien in een kleiner potje groeien ze sneller.

Maar als je het zoals jou doet gaat ook, alleen zal het minder snel gaan. Ik zou ook inlezen over scroggen om de maximum uit uw oogst te halen. Betere lichtverdeling. Ga ik ook doen bij mijn volgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen is een optie heb ik ook over nagedacht maar ik wil uiteindelijk eigenlijk over gaan op main lining.

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst gewoon eens 1 plant neerzetten en je inlezen staat genoeg info op de site.

zaadje kiemen, light mix aarde, organische voeding, 25 liter pot, 120x120 tentje of 90x90, 250/400watt lamp, afzuiging.

Dan ben je al een heel eind.

 

Dat voor kiemen in een pot naar keuze zou ik niet doen, ik zou ze in natte watten doen of een koffie filter en deze 24 uur in een plastic zakje.

En dan in een 1 of 3 liter pot opgroeien en dan gewoon in de gewenste pot doen.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kiem opties heb ik allemaal gedaan en werkt idd allemaal even goed. de methode was 1 van de methodes om niet over te potten.

Ik snap wat je zegt over 25 liter pot en waarom, maar ik heb maar 1 7 liter pot. de hps lamp van 250/400 watt is allemaal mooi en werkt zeker. De voorgroei heb ik even gekozen voor 4 865 lampen en 1 845 spaar lampen van 23 watt.

Weet dat het niet veel is en niet genoeg voor een maximale oogst.

De bloeifase gaat onder een cree lamp cbx3950 80cri 3500k  50watt(had zelf de 2700 nog willen halen maar dit zat er standaard op)

bewatering heb ik voor de luie manier gekozen een pot omgedraaid er naast gezet en 1 katoenen koord van 0,8 cm ondiep in de aarde gedaan.

Om de 3 dagen wissel ik het bakje. er gaat 250 ml in het bakje. dit is voor de groei en 1 koord is ook niet genoeg voor de bloei.

tot nu toe heeft het gewerkt heb de lamp nog niet getest voor de bloei maar heb nu een indica soortje staan (white widow) en ziet er tot nu toe goed uit. 

Ik verwacht geen expolsieve opbrengst op dit moment. maar ik zoek iets wat voor een enkele simpele kweker voor 1 genoeg is:

Ik verwacht gewoon dat ik min. 10 gram ervan af krijg en dat is al genoeg om alle kosten eruit te hebben :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

en met kosten er uit. Ik betaal nu 10 euro in de coffeeshop en als ik al 10 gram heb heb ik al 100 euro gespaad:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sry maar je rekensom klopt voor geen meter.

Je produceert namelijk tegen de kosten van max 1.50 1 gram wiet tov de 10 waarvoor je het koopt in de GS waar het minimaal 8x over de kop is gegaan.

Wil je uit de kosten komen (100) dan moet je toch wel een grammetje of 80 gaan pakken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alleen voor eigen gebruik kweekt is de prijs die je nu betaalt toch echt de enige waarde waarmee je kan berenenen of je de kosten er al dan niet uit hebt. Moet je er wel vanuit gaan dat je eigen tijd gratis is trouwens ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...