Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kiko82

Strawberry Banana onder Led Bar lampen.

Recommended Posts

On 7/30/2019 at 7:35 PM, King_Kush said:

 

Update? Ben niet nieuwsgierig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor het lange wachten. Maar na wat problemen heb ik besloten nieuwe stekken te bestellen. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik de stekjes rechtstreeks in de RFX heb gedaan. Normaal doe ik ze altijd even voorgroeien op een netpotje met aarde. Hierdoor zijn de meeste stekken niet goed aangeslagen. Als iets werkt moet je het ook niet veranderen lol. Dus het wachten is op nieuwe stekken.

Wel heb ik de 6 mooiste eruit gehaald en in mijn voorgroeitentje gezet onder Dimlux 315 watt geboost naar 380. Deze heb ik een beetje opgebonden met flexibel draad. Dus deze ga ik hierin afbloeien. Ze staan nu sinds vandaag op 12/12.

20190816_025718_HDR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

rfx moet je die waardes goed checken en niet te hoog beginnen 0.4 + basis ec begin ik mee en 5.5 ph.

Niet droog laten worden en eerste 2 week van boven water geven werkt voor mij het beste, succes

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update ? Ik was benieuwd naar de china lampjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu nieuwe stekken staan op startblokken. Deze week gaan ze in de rfx 1. Moet zeggen dat de startblokken wel ideaal zijn. Heb nog geen uitval gehad. Heb ze ingewaterd met ph 5.4 en 1.0 ec en wat wortelstim. De worteltjes komen er al onderuit. Zodra ze in de rfx staan gaan we het verslag verder oppakken en afmaken. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken staan nu in de rfx. Ik heb ze ingewaterd met 1.4 ec 5.4 ph. Ze waren erg goed geworteld. Nu laat ik ze 7 dagen goed wortelen in de rfx en dan ga ik om de dag eb en vloeden. De planten staan trouwens in 9 liter vijvermandjes. 20190905_224756_HDR.thumb.jpg.e7e655466105887f26f9e79e82943c1c.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde. Ik ga je volgen omdat ik wel wil weten hoe jij op RFX gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks. Ja heb al vaker op rfx gedraaid. Alleen nog nooit met deze lampen. We gaan zien wat het gaat worden. Hier nog een plaatje van bovenaf. 

20190906_211414_HDR.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, kan jij de link terug vinden van de lamp op alibaba ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update.  De dames staan nu in de bloei vanaf afgelopen dinsdag. Ze hebben dus 5 dagen groei gehad in de tent. Dit was genoeg want ze groeien als kool. Zijn nu gemiddeld 30 cm groot. Heb ze donderdag voor het eerst water gegeven (eb en vloed) met een ec van 1.4 en ph van 5.6. Verder nog wat kaliwaterglas voor silicium en waterstofperoxide om het water schoon te houden. 

Hier nog wat fotos. 

20190913_184542.jpg

20190913_184547_HDR.jpg

20190915_225727.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten hebben het goed naar hun zin. 

Goeie aankoop lijkt het, de lampen! 

We hebben dezelfde dag geschakeld! 

Ook ik heb dinsdag geschakeld en zit nu op dag 5 bloei:shifty:

Hoe vind je zelf dat de lampen het doen? 

Merk je enig verschil met je oude lampen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel goed uit !!

Hoe doe je eigenlijk met water terug pompen, als ik naar jou bodem kijk dan lijkt het vrijwel zeker dat er overal plasjes water achter blijft. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns goeie lampen hé :)

er is een fabrikant op Nalite op Alibaba die ik momenteel volg. Zij hebben ook heel goed kwaliteit spul (volgens mij). Laatst hadden ze een actie voor de 660 watt fluence lamp voor $360,-

Hier komt nog btw en invoerkosten op, volgens @Kiko82 zou dat niet zoveel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ziet er leuk uit. 

Toevallig zat ik net hier te kijken. 

Als je naar beneden scrollt dan zie je een walhalla van lampen. 

Jammer dat ik geen verstand heb van die grafiekjes en schema 's. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat meer te kijken naar dit soort (LINK)

Misschien dat @Wietefras ons kan helpen. Ik weet wel dat hij in een ander topic had aangegeven dat de specificaties wel realisties waren.

Als je een lamp gaat aanschaffen op alibaba moet je wel uitkijken, want je hebt slimmerikken die aangeven dat ze nieuwste model Sansumg chip gebruiken. Dan denk jij dat het om Samsung gaat. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

10 hours ago, Kluns said:

De planten hebben het goed naar hun zin. 

Goeie aankoop lijkt het, de lampen! 

We hebben dezelfde dag geschakeld! 

Ook ik heb dinsdag geschakeld en zit nu op dag 5 bloei:shifty:

Hoe vind je zelf dat de lampen het doen? 

Merk je enig verschil met je oude lampen? 

Wat ik wel merk is dat ze sneller groeien dan ik gewend was met Dimlux. Maar ja dat hoeft niet veel te zeggen. We zullen moeten wachten tot de oogst om te kijken of het echt verschil maakt. Waar je vooral op moet letten als je de lampen aanschaft is PPFD en spectrum geloof ik. Hier kan @Wietefras denk ik wel meer over uitleggen. Een hoge PPFD en full spectrum moet je hebben in ieder geval. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Buyuk said:

Ziet er heel goed uit !!

Hoe doe je eigenlijk met water terug pompen, als ik naar jou bodem kijk dan lijkt het vrijwel zeker dat er overal plasjes water achter blijft. 

 

Ik zet gewoon mijn pomp in de tent en pomp alles terug. Ik laat altijd een klein laagje staan. Dat is binnen een dag opgenomen door de planten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat je alles terug pompt, zoals ik op de foto kan zien blijven er enkele kleine laagjes water achter waar geen planten direct op staan. Zorgt dit niet in latere stadium voor toprot ivm hoge LV ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Buyuk said:

Nadat je alles terug pompt, zoals ik op de foto kan zien blijven er enkele kleine laagjes water achter waar geen planten direct op staan. Zorgt dit niet in latere stadium voor toprot ivm hoge LV ?

Ik heb nog niet eerder rot gehad met RFX. Dus dat zal wel meevallen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een PPFD kunnen ze nogal mee vals spelen. Dat is namelijk een enkele spot meting op een bepaalde afstand tot de lamp. Als je ze meting doet in het midden onder de lamp en dan de afstand varieert dan kun je zo'n beetje elke PPFD waarde wel produceren. Een matrix van PPFD waardes is al lastiger om vals te spelen, want als ze dan de afstand te kort maken dan zie je dat de verspreiding niet genoeg is.

Beste zou zijn om de PPF te krijgen (totale hoeveelheid licht geproduceert door de lamp). PPF is een vergelijkbare eenheid als lumen (PPFD is dan vergelijkbaar met lux). 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2019 at 9:50 AM, Wietefras said:

Een PPFD kunnen ze nogal mee vals spelen. Dat is namelijk een enkele spot meting op een bepaalde afstand tot de lamp. Als je ze meting doet in het midden onder de lamp en dan de afstand varieert dan kun je zo'n beetje elke PPFD waarde wel produceren. Een matrix van PPFD waardes is al lastiger om vals te spelen, want als ze dan de afstand te kort maken dan zie je dat de verspreiding niet genoeg is.

Beste zou zijn om de PPF te krijgen (totale hoeveelheid licht geproduceert door de lamp). PPF is een vergelijkbare eenheid als lumen (PPFD is dan vergelijkbaar met lux). 

@Wietefras Ik zal eens aan de verkoper vragen naar de PPF waarde's, thanks voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig te controleren of wat zij claimen de lamp werkelijk doet zonder zelf een ppfd meter te hebben.

Er zit wel verschil tussen de lampen ze claimen allemaal 2.7umol sommige zelfs 3 maar als je dit gaat meten kan het best 1.5 zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom eerst deze draai afmaken om te kijken wat het allemaal gaat worden.  De planten groeien er in ieder geval niet minder om. Even kijken hoe ze afbloeien onder de lampen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kiko82 said:

Daarom eerst deze draai afmaken om te kijken wat het allemaal gaat worden.  De planten groeien er in ieder geval niet minder om. Even kijken hoe ze afbloeien onder de lampen. 

Heb jij geen mogelijkheid om een meting te doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...