Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haipaaltje

Spint in de laatste week

Recommended Posts

Hallo ,

Na jaren geen last gehad van spint zie ik vandaag toch webben en mijn 3 planten hoeven nog maar een week .

Spuiten lijkt mij nu niet meer verstandig maar beestjes roken wil ik ook niet . De webben probeer ik weg te halen met een sate prikker .

Nu mijn vraag

Als ik na een week de planten omleg en ze ondersteboven ophang om te drogen verdwijnt de spint dan , immers spint kruipt graag naar boven en door het drogen van de wiet verdwijnt de voedselbron .

Zie ik dat goed ?

Groet

Haipaaltje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de spint zal naar boven kruipen en vandaar zich verder verspreiden, ze blijven niet bovenop de stam rondhangen dus wel ff opletten.

Bij mij zat de tent aan de bovenkant vol met spint nadat ik de planten omhaalde omdat ze via de luchtslang vd afzuiging het hazenpad kozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar slablaadjes bovenaan de stam vastmaken, bij de ondersteboven hangende plant hé, dus eigenlijk de onderkant maar vanwege ondersteboven is dat nu de bovenkant. Na een dag weghalen, samen met je spintjes, en eventueel nog een paar dagen herhalen met elke dag verse sla. Pas als je planteblaadjes op beginnen te drogen trekt die spint naar boven schat ik.

Zelf nooit geprobeerd, maar het lijkt mij prima te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spint gaat mee met de sapstroom en zal kort nadat jij de plant op de kop hangt zich langzaam naar de 'bovenkant' gaan verplaatsen.
Dat van die krop sla boven je planten is wel een goede oplossing:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...