Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bigwillem

Welke Luchtbevochtiger...?

Recommended Posts

thanx in advance!

 

10 planten per lamp dus , hmm je hebt dan dus groei in de breedte nodig . Wat daarbij zeker helpt is wit/blauw licht als extra toevoeging . je hoort hier misschien nog niet vaak iets over in growshops ,of op forum , tijdschriften , maar dat gaat nog wel komen verwacht ik .

 

ik bedenk me net dat er nu al lampen op de markt zijn : 2 lampen met verschillende kleur in één reflector .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb pas een vernevelaar gekocht bij conrad.nl Ik had eerst een bionare luchtbevochtiger met een hygrostaat maar dit werkte niet echt omdat r nogal wat warmte bij vrijkomt. Vandaar dat ik nu een vernevelaar heb aangeschafd. Er zijn verschillende in de handel te koop varierend van 1 tot 5 membraams vernevelaar. Ikzelf heb een 3 membraams gekocht.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

gr Gizmo :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ik zeker, ik heb nl. vanmiddag zelf een 5-membraams vernevelaar gekocht. ik denk dat ik deze in een emmer tussen de stekken ga plaatsten en een kleine ventilator erop voor de verspreiding, of is dat niet echt nodig?

 

thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je luchtcirculatie in je hok goed is dat zou het in principe niet nodig zijn. Mocht je er toch een ventilator erbij zetten dan zou ik die er niet te dicht bij zetten.

 

Hier een stukje van Bambo;

 

Bij Conrad.nl hebben ze met 3 vernevelaars en bij Joza.nl hebben ze deze met 3 of nog groter met 5 vernevelaars. Ik zou ze wel in een regenton doen en niet in een speciekuip. Naast een enorme hoeveelheid koude stoom spetteren ze ook nogal maar in een regenton geeft dat weinig last zolang je die niet tot de nok toe vult.

 

Gr Gizmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het neusje van de zalm wil hebben neem dan de cezio van btt, is echt top.

 

ikzelf gebruik niets anders meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je het neusje van de zalm wil hebben neem dan de cezio van btt, is echt top.

 

ikzelf gebruik niets anders meer

Heb je ook al eens die maxi vernevelaars gebruikt :unsure:

Die cezio lijkt me vrij gevoelig. Kan zo ook ff de cappacieteit niet vinden :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar werken ze ook goed in kleinere kamers ? want ik kweek in een Keter kast.

 

Want ik zit er aan te denken om zo'n ding te kopen, maar om het lekker goedkoop te houden zou dan 1 zo'n membraam niet voldoen zijn voor een kast van Afm. 146 x 112 x 203 cm. (B x D x H).

 

wat zijn jullie ervaringen er mee ? wat wordt de luchtvochtigheid dan ?

 

grtz thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar werken ze ook goed in kleinere kamers ? want ik kweek in een Keter kast.

 

als je met keterkast per ongeluk meterkast bedoeld dan raad ik het je ten stelligste af. gezien zo'n membraam vernevelaar de luchtvochtigheid gemakkelijk naar de 95% brengt. en dat is niet zo gezond voor de electra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :verrygood

 

nee ik bedoel toch echt een KETER kast. Maar ik heb nu ook al gehoord dat die membramen snel kapot gaan ?

 

Maar schakelen jullie hem met een tijdklok, ff aan en weer uit ?

 

en wat voor ruimtes gebruiken jullie die dingen ?

 

grtz thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 'n 5 mebraams die gemakkelijk een hok met 6 lampen vochtig houdt, maar in het begin heb je toch niet alle lampen aan en is de bende dus gemakkelijk vochtig te houden.

 

iik denk dat je je een beetje aan de voorschriften moet houden, olie bij water in en één keer in de twee weken schoonmaken in schoonmaakazijn.

 

Ik schakel 'm met de lampen, gewoon constant aan. 's nachts nemen de stekken immers toch geen vocht op.

 

Maaruh, wat is nu een keterkast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

95% lijkt me soiso wat over the top......vindt niet alleen de electra, maar ook je filter en b.v. gipsplaat niet leuk...zeker niet voor langere tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Conrad heeft al shet goed is ook van die apparaten die lucht door een waterabsorberend materiaal heen ventileert om zo plaatselijk voor wat koeling te zorgen . Ze heten ook wel bureau koelers ,maa recht koelen doen ze niet ze blazen voornamelijk vochtige lucht . Deze dingen zijn zeker ni9et duur trouwens .

 

Of de Conrad ook wat grotere van deze apparaten heeft weet ik niet trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maaruh, wat is nu een keterkast?

 

Ken je die kasten van i-grow ? is voor kleine kweekjes. Het is gewoon een soort tuinhuisje, voor gereedschap en dergelijke. Maar wordt dus nu veel gebruikt om in te kweken. kijk maar is op ingerichte keterkast Dit is dus een kant en klare kweekkast. Ik heb dus alleen de KAST( een keter kast)

 

Maar ik zal is kijken of het gaat werken met die enkel membraam.

 

grtz thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een enkelvoudige membraan genoeg zijn voor 1 m² ?

 

ik zou graag de lucht vochtigheid toch naar 80 % krijgen met de afzuiging en licht aan .

 

 

Is dat te halen met een enkelvoudige membraan ?

 

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou graag de lucht vochtigheid toch naar 80 % krijgen met de afzuiging en licht aan .

 

waarom moet de afzuiging aan? het is aan te bevelen de afzuiging in de eerste twee weken uit te laten danwel een paar minuten per etmaal te laten draaien. Dit om de lv hoog te kunnen houden. Als de afzuiger constant aan staat is de lv niet zo hoog te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de afzuiging staat aangesloten op me cooltube .

 

hij draait wel op het laagste pitje met een klimaatregelaar .

 

momenteel zit ik met een LV van 25 % .

 

Ik zou toch graag in me 4 de week bloei 50 a 60 % halen

 

momenteel met mijn bionaire bevochtiger haal ik dan met moeite 35 % .(70 euro in de vuilnismand)

 

Ik kweek ook op een zolder en in de winter is de vochtigheid er zeer laag .

 

 

Als ik nu een investering doe wil ik wel de goeie .

en voor een kast van 1 M² ga ik geen bevochtiger van 450 euro kopen .

 

 

wat zou de beste oplossing dan zijn in mijn situatie ?

Mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je dan wel ruimte voor een membraam vernevelaar? that one goes with a huge bucket filled with water u know :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kast is 1,20 op 1,20 .

 

maar ik gebruik maar 1 m² voor de planten .

 

de rest van de plaats is voor kacheltje en bevochtiger etc ..

 

met de afzuiging op me cooltube zit ik momenteel met 24 graden met het licht aan

en met 22 graden in de donker .

 

nu neemt me bionaire bevochtiger ook de plaats in van 1 emmer zodus de plaats is er wel .

 

 

Mijn twijfels zitten dus nog tussen de 1 voudige en de drievoudige membraan

 

liever iets teveel dan te weinig.

 

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 3 voudige gaat veel te raar voor die vierkante meter... tenzij je idd voor constante afzuiging gaat. misschien gaat het dan prima. je kunt ze niet instellen. het is of aan of uit....

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn die membraam vernevelaars d.m.v. een dimmer te regelen. Je kunt ze ook aansluiten op een hygrostaat.

 

gr Gizmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij zijn die membraam vernevelaars d.m.v. een dimmer te regelen.

 

zou je denken, er wordt namelijk een voeding bij geleverd zoals je ook wel bij halogeen verlichting ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

halogeen verlichting kun je toch ook dimmen, dus zal er een dimmer voor halogeenverlichting op moeten. Alleen zijn deze een stuk duurder.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze kou buiten is het haast onmogelijk om binnen de LV hoog te houden met je afzuiging aan . Met de afzuiger uit loop je weer tegen een CO2 tekort aan , dat zou je natuurlijk weer op een andere manier kunnen aanvullen , en dan zorgen voor goede interne ventilatie om plant verbranding door de lampen te voorkomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...