Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
silverpearlsmokertje

Isolatie

Recommended Posts

He mensen,

 

Ik wil met een vriend een hok op zolder gaan bouwen van ongeveer 10m2. Nu hebben wij geconstateerd dat het veel te koud is op de zolder, en hebben deze nu bijna helemaal geisoleerd.

 

Nu sta ik voor het volgende dilemma.

 

Zouden jullie het hok ook isoleren met glaswol? Of bijvoorbeeld alleen de vloer?

 

Of is dit afhankelijk van de temparatuur gemeten op de zolder? Want als het niet nodig is is het natuurlijk onzin om het hok te isoleren.

 

Ook heb ik nog een vraag die met lucht te maken heeft. Wij willen de lucht uit de zolder aanzuigen, en de gefilterde lucht direct buiten wegblazen.

 

Komt er zo wel genoeg frisse lucht in de zolder, of moet hier nog iets aan gedaan worden? Want er zijn verder vrij weinig openingen in de zolder.

 

Bedankt!!

 

silverpearlsmokertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom haal je de ingeblazen lucht niet uit het huis zelf? Dan hoef je denk ik ook niet je hok te isoleren, deze lucht is tenslotte altijd lekker warm.

 

Je zou eventueel nog aan antidetectie folie kunnen denken om het risico iets te verlagen...

 

Maar geef eens wat meer info, hoeveel lampen, aantal planten ,soort medium...enz enz... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom haal je de ingeblazen lucht niet uit het huis zelf? Dan hoef je denk ik ook niet je hok te isoleren, deze lucht is tenslotte altijd lekker warm.

 

Je zou eventueel nog aan antidetectie folie kunnen denken om het risico iets te verlagen...

 

Maar geef eens wat meer info, hoeveel lampen, aantal planten ,soort medium...enz enz... :verrygood

Doen we toch ook, zei al dat we de lucht uit de zolder willen aanzuigen. Maar of deze warm genoeg is? De zolder zijn we wel aan het isoleren maar hij blijft bestaan uit 2 buitenmuren.

 

Welke temp is ideaal als aanzuigtemp?

 

Aantal lampen = 10*600, medium is aarde en aantal planten zal 12 a 16 zijn, of wat vind jij daarvan?

 

Antidetectiefolie vind ik duur, en werking niet bewezen :D.

 

Graag hoor ik meer over mijn vragen in de eerste post :smoke

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi ,

ik heb mijn hele zolder geisoleerd, gewoon met houten balken frame maken 60 cm uit elkaar, en afwerken met gips, glaswoldekens van 8cm dik, met die folie aan 1 kant, randen goed overlapt en afgewekt met anti detectie tape, daarna hele zolder ingepakt met antie detectie folie.

 

ik haal ook mijn verse lucht uit mijn huis, met temp van 17 graden.

maar ik heb 6500 m3 aan afzuiging, en 5000m3 aan inblaas,

jij moet dus ook rekening houden met genoeg lucht aanvoer in je huis,

want mijn hele huis wordt leeg gezogen, ik heb alle klepramen open in mijn huis, waar geen mensen doorheen kunnen.

beneden in de woonkamer is het te koud om te zitten, met die tocht.

je moet denk ik rekening houden met de diameter van je inblaasfan, als dat 250mm is , moet je ook een raam met opening van ongeveer die 250 mm hebben

 

mijn zolder is nu goed geisoleerd, goede temp in mijn hok, ook zonder kachel , nu met koude weer, de warmte van lampen blijft goed hangen.

en in de zomer ben ik weer beschermt van de warmte

 

wat ik dus wil zeggen , het is zeker de moeite waard om je zolder goed te isoleren en in te pakken.

die antie detectie folie vindt ik helemaal niet duur, het is iets van 300 euro per rol van 100 meter, en je hebt een zorg minder in je hoofd, en ik vind die folie ook heel fijn om je hok netjes in te pakken, goed waterdicht, want er komt veel vocht vrij.

de onderste 2 meter heb ik wel afgewerkt met zwart-wit folie.

 

het is allemaal wel een grote investering, maar dit is natuurlijk voor een hok die theoretisch jaren kan blijven draaien.

 

suc6 fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar weer dat je zelfs met zoveel aan- en afzuiging toch nog een warmte overschot hebt in je ruimte . Dus in de zomer zal het in je hok altijd warmer worden dan je aangezogen lucht. Maar met die isolatie hou je in ieder geval de warmte van de zon op het dak buiten je hok .

Share this post


Link to post
Share on other sites

He fingers thanks voor je reply. Ik ga zowieso ook voor een grote aan en afzuiging. Zijn nu inmiddels bijna klaar met isoleren van de zolder, echt vervelend werk whehe.

 

Maar zoals ik het nu van jou begrijp, je hele zolder is geisoleerd. Maar het hok zelf niet? Of zie ik dat fout?

 

En dan moet ik misschien iets bedenken om lucht uit een slaapkamer te pakken waar het raam open kan.

 

Of is die lucht weer te koud?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6500 m3 aan afzuiging, en 5000m3

 

als je zoveel geld aan de instalatie uitgeeft waarom dan niet nog even 300 extra voor een multiFan controller? Dan ben je 100% zeker van een uitstekend klimaat ten alle tijde.

 

haha vingertjes heeft er een complete fabriek van gemaakt, k wéd dat je daar geen wasmachine meer aan kan zetten als de lampen aan zijn

 

Die indruk kreeg ik ook met dergelijke capaciteiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6500 m3 aan afzuiging, en 5000m3

 

als je zoveel geld aan de instalatie uitgeeft waarom dan niet nog even 300 extra voor een multiFan controller? Dan ben je 100% zeker van een uitstekend klimaat ten alle tijde.

 

haha vingertjes heeft er een complete fabriek van gemaakt, k wéd dat je daar geen wasmachine meer aan kan zetten als de lampen aan zijn

 

Die indruk kreeg ik ook met dergelijke capaciteiten.

zo een multifan regeld alleen de toeren van je afzuigers,ja sommige kan je ook kachel en zo op aansluiten,

maar ik heb die ook.

 

ik heb idd een leuk fabriekje gemaakt, en ook de nodige voorbereidingen gedaan.

Ik heb ook een hele goede electrien, en ook geluk met een moderne grote meterkast.

Ik heb totaal geen problemen met stroom, kan gerust nog wonen daar, dus ook wat thee zetten in waterkoker, en stofzuigen, en wassen , en koelen tegelijk.

 

Ik merk gewoon dat ik een goede keuze heb gemaakt om mijn hele zolder te isoleren.

 

 

groet fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
He fingers thanks voor je reply. Ik ga zowieso ook voor een grote aan en afzuiging. Zijn nu inmiddels bijna klaar met isoleren van de zolder, echt vervelend werk whehe.

 

Maar zoals ik het nu van jou begrijp, je hele zolder is geisoleerd. Maar het hok zelf niet? Of zie ik dat fout?

 

En dan moet ik misschien iets bedenken om lucht uit een slaapkamer te pakken waar het raam open kan.

 

Of is die lucht weer te koud?

hi,

 

ja mijn hele zolder is geisoleerd,mijn zolder is mijn hok.

nu het geisoleerd is , is het ook veel geluidsdichter, scheelt wel, want die fans maken toch een lawaai op lage frequentie

 

mijn verse lucht heeft genoeg ruimte en tijd om voor te verwarmen, komt van beneden.

mijn verwarming staat wel vol te loeien.[ zal wel schrikken van de rekening ]

maar ik heb ook gekozen om mijn verse lucht onder mijn planten uit te laten komen, en eigenlijk direct tegen planten aan, dus als ik daar 0 graden tegen aan blaas, staat mijn groei nog stil.

zonder kachel is het 20 graden bij mij, ik heb natuurlijk ook een kachel om het op 23 graden te krijgen

maar winter is bijna voorbij, in de zomer kan gerust van buiten, maar in de zomer is het in mijn huis weer koeler dan buiten.

heeft ook weer voordeel, als het 30 graden buiten is.

in de zomer waarschijnlijk toch mss een paar lampen uit, ik hoop het zo eigenlijk te voorkomen.

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...