Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mbbs1024

Is dit een goede outdoor aanpak ?

Recommended Posts

Graag jullie feedback en verdere tips en tricks om de kweek tot een goed einde te brengen.

Ik ben nieuwsgierig hoe het voelt om wiet te gebruiken, maar heb geen idee hoe aan wiet te geraken in mijn buurt,
daarom heb ik besloten om wat zaadjes te bestellen en zelf wat wiet proberen te kweken.

Ik rook niet, maar ben wel verzot op appelcake, de bedoeling is dus om een space appelcake te gaan maken.

Ik heb totaal geen ervaring met wiet zaaien, en mijn eerste poging is mislukt.
Het zaadje was in water gekiemd, maar als ik het in een potgrond deed om verder te laten groeien, kwam er geen plantje uit.

De 2de poging, laten kiemen, en vervolgens buiten in de tuin zetten lijkt het beter te doen

Kunnen jullie eens kijken of dit een goede opstelling is voor buiten ?   verbetertips altijd welkom !!
Hoe vochtig of nat moet de plek gehouden worden ?
 
- Nieuwe Autoflower zaadjes, geschikt voor buiten, en als makkelijk te kweken aangeduid op een webshop
    Auto Cream NL    &   Northern light auto
- Wietzaadjes in water laten kiemen, het kiemen ging nu (3 dagen)  een stuk sneller dan vorige maal (9 dagen)
- Een gat gegraven van 15*15*20cm, emmer water ering en aarde onderaan gemengd met compost, zodat het los is en de wortels er makkelijk doorheen kunnen groeien
- bovenste laag van 5cm = bevochtigde zaai/stek grond
    Nadat ik in het tuincentrum uitgelegd had dat de eerste zaadjes in gewone potgrond niet gelukt waren,
    heeft men me deze aangeraden, omdat er geen mest en voedingsstoffen inzitten, en erbij gezegd dat zaden gewoonlijk
    niet echt gedijen in gewone potgrond wegens de voedingsstoffen die daar inzitten.
image.png
 
- Gekiemd zaadje erin, en bedekt met 0.5cm zaai/stek grond
- Plastic fruitbakje erop, zodat het niet uitdroogt door de wind, en de vogels er niet mee aan de haal gaan.
image.png
 
- Plaats: vrijstaand in de tuin, waar er de ganse dag zon is, en naast een paal van de waslijn, zodat als de plant groter wordt,
               hij kan vastgebonden worden aan de paal om omwaaien te vermijden.
   
image.png
 
Er zijn ondertussen plantjes uit gegroeid
image.png.d557b54fe6dc6cb92eb35e733155ebb0.png
Om de 2 dagen geef ik ieder plantje 250-500 ml water, afhankelijk van het weer
Is dit ok, te veel of te weinig ?
 
In het tuincentrum heb ik wortel activator gezien, het bevat ook een vloeibare
organische kaliummeststof op basis van zeewier.
Kan ik dit al aan de plantjes gieten, of is het daarvoor nog te vroeg ?
 
Nog enkele vraagjes:
-  Wat is het normale groeipatroon voor deze plantjes (Auto Cream NL    &   Northern light auto)
     hoe hoog groeien ze per week, zodat ik kan kijken of ze normaal groeien of niet.
 
- Ik heb ook vloeibare universele meststof van Nutrimax/substral op de plank staan,
   Is dit geschikt voor wietplantjes.
 
- Verbetertips & tricks ?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste poging met niet autoflowers, in april was mislukt, en wietzaadjes.nl had me gezegd dat het nu nog mogelijk zou zijn om autoflower zaadjes te zaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...