Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dondavalos

Help, plant wordt hermafrodiet?!

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik startte begin mei met 2 white widow autoflowerzaadjes, die ondertussen uitgegroeid zijn tot 2 mooie plantjes. Ze stonden beiden buiten in een pot van ongeveer 30 liter.  Ze zagen er vorige week allebei heel goed uit, zo goed als klaar om te oogsten, de meeste haartjes bruin geworden en mooie toppen. Maar heb besloten nog even te wachten terwijl ik op 6 dagen op vakantie ging. 

Gisteren kwam ik thuis en zag dat de grootste plant (ook wel die met de minst dikke toppen) plots weer een massa witte haartjes had, en de toppen minder compact lijken, beetje uit elkaar gegroeid precies. Ook zitten er hier en daar precies zaadzakjes, weliswaar zonder zaad in. En ook hier en daar banaantjes.

Nu weet ik niet goed wat ik ermee aan moet vangen. Doe ik ze gewoon om? Kan het geen kwaad dat ze weer zo veel witte haartjes heeft? Heb ook schrik langs de andere kant dat m'n wiet vol zaad komt te zitten.

De andere plant, die er nog gewoon uitzag heb ik inmiddels omgedaan. 

Op de foto's zie je close ups van de (denk ik) Herma plant, en ook een foto van de andere plant die ik net heb omgedaan.

Alvast bedankt voor jullie tips!

20190717_164158.jpg

20190717_164242.jpg

20190717_164230.jpg

20190717_164254.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen herma te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is waarschijnlijk begonnen aan een tweede bloei, kan geen kwaad is iets meer gewicht. Had ik ook met de Taison. Planten die aan een tweede bloei beginnen, vielen zich meestal in de nopjes en verwennen je met wat meer gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch herma. Ik heb wen close up van de laatste foro gemaakt 

4A515233-4A3A-4DA7-BB0F-2A5B6BAF98C2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daarom dacht ik ook Herma, op die close up lijkt het echt een zaadje he. Maar er zitten vooralsnog geen zaadjes in, het zijn gewoon holle zakjes.

Maar hier en daar zitten ook wat banaantjes, dat is toch wat een mannelijke plant aanmaakt?

Door alle nieuwe witte haren lijkt het dan weer of ze idd in een 2e bloei is geschoten...

Weet echt niet wat ik moet doen, omkappen (risico op zaadjes en die wiet die er al is verneuken?) Of laten staan zodat ze nog verder bloeit? (Mss kans op meer opbrengst?)

20190718_184409(0).jpg

Edited by Dondavalos
Hier een close up waar je goed de banaantjes ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...