Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bloweninblinq

Jonge Wietgebruikers In Blinq

Recommended Posts

Het tv-programma blinQ is op zoek naar jonge blowers die op tv durven vertellen waarom ze blowen. Je mag niet ouder zijn dan 16 jaar. Mail voor meer informatie naar bloweninblinq@yahoo.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zon tyfus hekel aan dat programma...

Ik ga nog liever dood, dan dat ik hun een gunst doe.

En om het dan nog niet eens over die achterlijke lui die dat programma presenteren te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jonges, nadat een goede vriendin nix meer met mij te maken wil hebben omdat ik in de groene wereld zit wil ik al zeker niet op tv komen. ik vind dat niemand hier aan zou mee moeten doen. het zal je meer schade aandoen & negatieve reacties opwekken dan je denkt.

 

wat niet weet wat niet deert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaa zeker meedoen , ik wil namelijk dat men ouders het te weten komen en dat dat iedereen uit men omgeving dat ik blow :verrygood .......

En dan moeten zij nog geld verdienen met dat stome programa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Homer al aangeeft is de kans groot dat wietgebruik onder jongeren weer eens verschikkelijk eenzijdig belicht gaat worden, zeker als het een EO programma betreft. De mensen die er goede ervaringen mee hebben durven het niet op tv te vertellen omdat ze dan het risico lopen ermee op te moeten houden. Dus wie blijven er dan nog over; de jongeren van 't type die sowiezo nooit een joint hadden moeten opsteken, daar nu een vervelende ervaring aan overgehouden hebben en dit maar al te graag aan het oudbollige EO publiek laten weten om een wit voetje te halen. Het braafste jongetje van de klas die nu denkt alles meegemaakt te hebben...

 

Op zich vind ik het goed dat de aandacht gevestigd wordt op het wijdverspreide gebruik van wiet onder de bevolking, maar aangezien ze zich nadrukkelijk op een doelgroep van onder de 16 richten (wat ook voor alcohol een illegale leeftijd is) zie ik de bui al hangen. :verrygood

 

Beste BlinQ/EO,

 

Kunnen jullie misschien iets helderder zijn over de boodschap die jullie met je programma willen uitdragen? De media hebben erg veel invloed op de publieke opinie, dus zonder enige vorm van uitleg zieltjes proberen te winnen vind ik een beetje doorzichtig. Zeker de EO heeft hele duidelijke ideeën over normen en waarden, dus wees dan zelf ook zo correct om mensen niet in de val te laten lopen. Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

Een tegenstander van de hypocrisie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste BlinQ/EO,

 

Kunnen jullie misschien iets helderder zijn over de boodschap die jullie met je programma willen uitdragen? De media hebben erg veel invloed op de publieke opinie, dus zonder enige vorm van uitleg zieltjes proberen te winnen vind ik een beetje doorzichtig. Zeker de EO heeft hele duidelijke ideeën over normen en waarden, dus wees dan zelf ook zo correct om mensen niet in de val te laten lopen. Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

Een tegenstander van de hypocrisie

Mad, ik vrees dat dit verloren moeite is, helaas :verrygood

 

Er zijn nu eenmaal van die melkmuilen die zonodig op TV willen en dat weten ze bij de EO ook. Da's de hele opzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry ik ben een beetje idealistisch. :D

 

Ik vind het gewoon erg flauw dat ze op zoek gaan naar minderjarige blowers om zo het stereotiepe beeld dat bij de gemiddelde EO-kijker bestaat te bevestigen. Het zou juist veel interessanter zijn als er een ouder iemand die een beetje kan relativeren in dat programma komt, iemand die weet waar hij over praat en duidelijk kan maken waar de gevaren van wietgebruik op jonge leeftijd liggen. Zonder de kijker meteen een oordeel op te dringen over het genotsmiddel zelf.

 

De laatste tijd staan de media vol met artikelen van pseudo-kenners over de ontwikkelingen binnen de wietwereld. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat een grote groep mensen nu eindelijk vrijuit kan spreken over de status van wiet in onze maatschappij waardoor de taboes misschien eens bespreekbaar worden. Aan de andere kant (nee ik ben niet Ferry Mingelen) zijn er ook mensen die het openlijke debat over een genotsmiddel dat door de wet geclassificeerd is als 'drugs' verafschuwen. Zij zullen in deze tijden juist op zoek gaan naar voorbeelden van slechte invloeden om hun argumenten tegen een liberaal beleid te ondersteunen. Ik verdenk de omroep EO en de programmamakers van BlinQ ervan tot deze laatste groep te behoren, maar ik geef ze graag de kans me te overtuigen van mijn ongelijk.

 

Ook al reageert 'bloweninblinq' hier niet op, dan hoop ik met dit verhaal in ieder geval eventuele geïnteresseerden gewaarschuwd te hebben voor de strategie die schuil zou kunnen gaan achter een jongerenprogramma als BlinQ. Jongeren zijn in al hun naïviteit een gewillig slachtoffer voor de propagandapogingen van volwassenen. En zeker volwassenen 'in dienst' van een religieuze beweging zijn lang niet altijd integer als het gaat om de verdediging van hun levensovertuiging en de daarbij behorende geboden en verboden.

 

Zo, da's eruit... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Wat is Blinq :verrygood Ik moet echt meer televisie gaan kijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...