Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

Ongewenste paddestoelen

Recommended Posts

Ik heb ze ook gehad en ze zijn niet eetbaar geloof ik.
Ik heb 3 soorten gehad en geen van allen waren pathogeen,ik heb ze ook bij mijn kamerplanten  in de potten gehad.
Gewoon wegplukken als ze groot genoeg zijn en weggooien.
 

Het is volgens mij een subtropische soort,want ik heb het alleen in de zomer gehad.
 

Ze kunnen namelijk zware metalen binden in hun vruchtlichamen,dus alles wat hun er uithalen aan troep moet ook wegblijven is mijn mening.
Als je ze laat liggen herintroduceer je het weer in je bodem.
 

Natuurlijk gaat het om zulke minieme waarden dat je er niet wakker van kan liggen,tenminste......... ik niet.:lol:
 

Dus doe wat je wilt eigenlijk,neem desnoods een sporenprint en ga kijken of je ze opzettelijk in je grond kan krijgen.
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

We zijn alweer paar weekjes verder met de paddestoeltjes. In het begin waren ze ongewenst, maar voor mijn gevoel zijn ze een onderdeel van mijn kweekje geworden :D

Ik heb geen flauw idee of het positief of negatief effect heeft op de groei/bloei van de plantjes, maar ik vind het toch prettig om te kijken wat het uitendelijk doet. 

Zoals jullie al eerder hebben aangegeven is de levensduur tijdens de bloei max 1 dag van de paddo's boven de grond, daarna drogen ze weer uit.

Na elke waterbeurt komt de kopje weer boven grond:wave:

Er staan 2 plantjes waarvan alle paddestoeltjes boven grond direct worden verwijder, en plantjes met paddestoelen waarvan 1 getopt, 1 gefimd, 1 onbehandeld.

Tot nu toe ziet de gefimde plant het beste uit omdat die 3 minihoofdtopjes aan het creeren is allemaal compact tegen elkaar aan. 

Edited by Buyuk
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...