Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowMaster420

Lamp voor 1 vierkante meter

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb ongeveer 1 vierkante meter aan ruimte.
Ik wil aan op de muren mylar vastmaken en ik zoek een goeie LED lamp voor 100-250 euro voor ongeveer 3 planten.

Heeft iemand goeie aanraders?

 

Dankjewel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal planten is niet relevant. Je moet naar het oppervlak kijken. Met jouw budget zou ik niet naar een plug & play ledlamp kijken, maar voor of 400 of 600W hps gaan of zelfbouw led

Overigens ben je er nog niet met alleen een lamp en een ruimte met afgeplakte wanden he

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, cannarie said:

Het aantal planten is niet relevant. Je moet naar het oppervlak kijken. Met jouw budget zou ik niet naar een plug & play ledlamp kijken, maar voor of 400 of 600W hps gaan of zelfbouw led

Overigens ben je er nog niet met alleen een lamp en een ruimte met afgeplakte wanden he

Ik heb ook een ventilator en de geur maakt niet uit het zit heel afgelegen.

Ik wou eigenlijk iets met rond de 200Watt omdat ik niet te veel energie kosten wil elke maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, met zo weinig diepgang in je gedachteproces aangaande deze poging zul je het nodig hebben. Opportunisme ten top.

Tuurlijk, iedereen moet érgens beginnen, maar toen ik ooit met deze hobby begon had ik me al weken van tevoren ingelezen en was ik grondig op de hoogste van minimaal de basics, jij geeft echter de schijn dat je tijdens een goeie schijtbeurt bedacht hebt om je eigen wiet te kweken en tien minuten later dit topic opende. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zon mars lamp zal niet veel minder energie verbruiken tov een hps lamp die even veel licht produceert. Alleen hps is dan goedkoper. Wil je een efficiente led lamp zul je of veel meer geld uit moeten geven of zelf moeten bouwen.

Wil je de laatste 2 opties niet, zou ik het oppervlak kleiner houden. En dan bijv 250W hps er boven

Als het dan al aandurft om zonder filter te draaien, zal je alsnog een afzuiger en fancontroller nodig hebben

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, pindarots123 said:

Succes, met zo weinig diepgang in je gedachteproces aangaande deze poging zul je het nodig hebben. Opportunisme ten top.

Tuurlijk, iedereen moet érgens beginnen, maar toen ik ooit met deze hobby begon had ik me al weken van tevoren ingelezen en was ik grondig op de hoogste van minimaal de basics, jij geeft echter de schijn dat je tijdens een goeie schijtbeurt bedacht hebt om je eigen wiet te kweken en tien minuten later dit topic opende. 

Ik heb al wat plantjes buiten staan ik vraag niet veel aangezien ik ook niet veel hoef te weten.

Maar net als dat jij het een nutteloze thread vind is jou reactie even nutteloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn reactie is denk ik minder nutteloos dan je denkt.

Binnen onder kunstlicht kweken is toch echt wat anders dan buiten kweken

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, cannarie said:

Zijn reactie is denk ik minder nutteloos als je denkt.

Binnen onder konstlicht kweken is toch echt wat anders dan buiten kweken

Daarom vraag ik ook aan de experts in het subforum "Indoor beginners vragen" wat voor een lamp goed zou zijn voor 1 vierkante meter.

Aangezien je op internet meer advertenties vind dan oprechte meningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar de lamp is dus niet het enige verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, cannarie said:

ja, maar de lamp is dus niet het enige verschil

De lamp is waar ik informatie naar vraag de rest heb ik me al in verdiept of ga ik me nog in verdiepen.

Maar jij ook bedankt voor je nuttige reacties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik nu trouwens op link en zie dat het niet de paarse lamp is die ik in gedachte had na mars hydro in je link te hebben gelezen.

Zou me verbazen als dit een efficiente lamp is (maar weet het verder niet precies). Maar met de meest efficiente led lamp heb je alsnog zo'n 300W per m2 nodig en niet 120W zoals deze. Ja er staat 300W bij, maar dat is al reden genoeg om verder te kijken

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, GrowMaster420 said:

De lamp is waar ik informatie naar vraag de rest heb ik me al in verdiept of ga ik me nog in verdiepen.

aangezien je het over een budget hebt misschien handig om dat niet achteraf te doen dan. Randapparatuur kost ook geld namelijk

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, cannarie said:

aangezien je het over een budget hebt misschien handig om dat niet achteraf te doen dan. Randapparatuur kost ook geld namelijk

Dat budget is voor de lamp zoals aangegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het laatste wat ik nav van jouw kweekavontuur in zal brengen, maar hoe kun je nou een budget voor je lamp hebben als je nog niet weet wat de rest kost?

Verder zal ik je aan willen raden om als je hier graag goed geholpen wil worden, een iets minder eigenwijze houding aan te nemen. Niemand hier is verplicht je te helpen namelijk

succes verder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, cannarie said:

Dit is het laatste wat ik nav van jouw kweekavontuur in zal brengen, maar hoe kun je nou een budget voor je lamp hebben als je nog niet weet wat de rest kost?

Verder zal ik je aan willen raden om als je hier graag goed geholpen wil worden, een iets minder eigenwijze houding aan te nemen. Niemand hier is verplicht je te helpen namelijk

succes verder

Ik vind het alleen jammer dat wanneer ik een simpele vraag stel op een forum dat bedoelt is voor vragen dat ik gelijk word behandeld als een of andere debiel.

En inplaats van te helpen overal commentaar op leveren. Inplaats van te helpen (wat ook niet hoeft) wil je graag weten waarom ik een budget heb voor een lamp en niet voor de rest. Dat is gewoon ongeveer het geld wat ik voor een lamp wil besteden.

Iedereen heeft z'n eigen maniertjes om dingen te leren en tot zich te nemen en ik vraag het graag aan ervaren mensen.

 

Gelukkig heb ik nog niets van jullie handige reacties geleerd.

Nogmaals bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je het nog niet gemerkt maar wij proberen jou te helpen hiermee. En dat gaat soms nou eenmaal recht voor zijn raap, het is verstandig om dat te accepteren en mee te nemen als feedback...

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, cannarie said:

zon mars lamp zal niet veel minder energie verbruiken tov een hps lamp die even veel licht produceert. Alleen hps is dan goedkoper. Wil je een efficiente led lamp zul je of veel meer geld uit moeten geven of zelf moeten bouwen.

Wil je de laatste 2 opties niet, zou ik het oppervlak kleiner houden. En dan bijv 250W hps er boven

Als het dan al aandurft om zonder filter te draaien, zal je alsnog een afzuiger en fancontroller nodig hebben

Is zo een zelfbouw led lamp beter dan hps? Iemand zei me eens dat een 300w led een 600 watt hps kan evenaren. Of dat klopte...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt wel een wat eigenwijze houding moet ik zeggen terwijl je er eigenlijk niks van snapt.

In de specs van de voorgestelde lamp staat 300w en vergelijkbaar met 180w hps en verbruik van 118watt

Dat klinkt wel aardig vaag normaal is het de led lamp van 340w die gelijk staat aan 600watt hps ipv andersom.

Ik zou hier zelf uit maken dat het dus een 118W lamp is die volgens mij gelijk is aan 180w hps.

 

Maar ik zou zelf een 400 watt hps lamp erin hangen.

Light mix aarde in je potten, organische voeding kopen.

250 inblaas 500 af zuiger met 500  can filter, zou wellicht iets lichter kunnen maar dan moet je even bij Can kijken.

 

Goede led lampen kosten nou eenmaal wat en 400 watt ga je niet failliet aan.

Zonder af zuiger zoals je suggereerde wordt het veel te warm in je tent en gaat alles dood.

Plus ik denk niet dat al je visite hoeft te weten dat je wiet kweekt?

 

Dat verschilt heel erg per type echep er worden een hoop claims online gedaan zonder onderbouwing erin.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Echep said:

Is zo een zelfbouw led lamp beter dan hps? Iemand zei me eens dat een 300w led een 600 watt hps kan evenaren. Of dat klopte...?

Tis lastig te zeggen hoeveel keer beter een bepaalde led lamp is tov hps, omdat er zoveel dingen anders aan zijn zodat je niet zomaar even het aantal umols lichtoutput van de lampen tegenover elkaar kan houden. Maar je ziet wel dat mensen met zelfbouw led lampen (of hele dure plug/play lampen) geregeld 1.5gr/w of meer halen, dus dat het efficienter kan zijn staat wel vast. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt aan een lamp die voor de groei volgens opgave in de advertentie 75x75 aan kan en vd bloei 60x60

Die lamp gaat dus niet werken als je ff logisch nadenkt op 1x1.

Mbt niet filteren vd geur heb je denk ik niet meegekregen dat de geur van wiet snel overal in trekt en wanneer jij de wijde wereld in trekt of mensen op bezoek krijgt zullen die aan de zweem van wiet geur (wat net ff anders ruikt dan een jointje in de fik steken) om je heen na kunnen gaan wat je nieuwe hobby is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de planten heb je een luchtverversing van 20 x de inhoud van je hok per uur nodig buiten je klimaat om, afhankelijk van je verlichting heb je een bepaalde afzuiginstallatie nodig om de temperatuur( 28 graden met licht aan en 20 graden in het donker  )  in de hand te houden.

E r is dus altijd een combinatie van licht en lucht en temperatuur (afzuiging en in het donker verwarming)

Hoe beter je dit spel beheerst hoe beter je opbrengst is.

 

De lamp waar je naar vraagt is voor een oppervlakte van 60 x 60 cm zoals in de link beschreven staat en is dus niet geschikt voor 1 vierkante meter.

 

Succes 

 

HoHo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...