Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey broekie96,

Het lijkt op meeldauw. ik weet niet wat de ander er van vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn niet echt duidelijke fotos maar lijkt een beetje op trips. 

Edit: oh nee toch meeldauw :)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf niet zo veel ervaring mee. Maar besproeien met een mengsel van melk, water en zuiveringszout zou helpen. Moet je maar even opzoeken wat de precieze verhoudingen zijn etc. Andere optie is beschijnen met uvc licht, maar dat wordt allemaal wat kostbaarder. Verder voor zover mogelijk niet te nat laten worden. Dus niet de bladeren besproeien etc.

Het is een systemische aandoening, dus het is sowieso meer een kwestie van onderdrukken dan helemaal verhelpen.

En ja, het is een schimmel dus het kan overslaan op je andere planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, cannarie said:

Heb er zelf niet zo veel ervaring mee. Maar besproeien met een mengsel van melk, water en zuiveringszout zou helpen. Moet je maar even opzoeken wat de precieze verhoudingen zijn etc. Andere optie is beschijnen met uvc licht, maar dat wordt allemaal wat kostbaarder. Verder voor zover mogelijk niet te nat laten worden. Dus niet de bladeren besproeien etc.

Het is een systemische aandoening, dus het is sowieso meer een kwestie van onderdrukken dan helemaal verhelpen.

En ja, het is een schimmel dus het kan overslaan op je andere planten

Okee dankje wacht het een paar dagen af hoe t zich ontwikkeld en anders gaat die de prullenbak in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een willekeurig tuincentrum kun je een goedje halen, moet je verdunnen met water en in een plantenspuit doen en overheen spuiten dan is de meeldauw zo weg

Het heet Bayer Exact vloeibaar werkt bij mij altijd prima, 1 keer spuiten en het is weg.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ktja said:

Bij een willekeurig tuincentrum kun je een goedje halen, moet je verdunnen met water en in een plantenspuit doen en overheen spuiten dan is de meeldauw zo weg

Het heet Bayer Exact vloeibaar werkt bij mij altijd prima, 1 keer spuiten en het is weg.

Hoeveel delen vermengen met water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels aan het bespuiten met water magere melk en zout, heb ook gelijk me andere planten ingespoten voor de zekerheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...