Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frank77

Te weinig voeding?

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een wietplant in de tuin staan welke geen bijvoeding krijgt en waarvan het onduidelijk is wat voor soort het is. Ik geef hem wel koffiedrab bananenschil. Hij begint geel blad te krijgen en dat is natuurlijk jammer. Zou de oorzaak een tekort aan voeding kunnen zijn? En wat zal ik dan bijvoeden?

119A4C88-2683-407C-9095-159AC7667220.jpeg

85DE3FEB-D4B4-41B2-BA2F-B4A6AF4D7E2D.jpeg

3FCDCFBE-1E50-4C7B-ABCD-380388E37C6C.jpeg

Edited by Frank77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Frank77

Als je plant geel blad laat zien is het het stikstof gebrek je zou wat vloeibare voeding mee kunnen geven 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bladvoeding ?

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een verdunde oplossing fishmix op de bladeren spuiten. Ook wat  fishmix door het gewone water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg dunne plant en takken gaat nog veel problemen geven straks als er toppen aan komen of veel wind

Het geel is inderdaad te weinig voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is dan verstandig betreffende de dunne plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er naar mijn idee prima uit (de dikte van de takken) moest het problemen gaan geven kan je ze nog altijd gaan ondersteun met bamboe, kippendraad er rond of gewoon touwtje rond en aan het betonijzer op de achtergrond vast maken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant hangt nu al scheef omdat ze een hele erge dunne stam heeft ik kan zeggen als straks goed geregend heeft of als er toppen aan komen de plant gaat omvallen

Ik zou nu al paar dikke bamboe stokken ernaast zetten waar je de plant goed vast kan zetten en eventueel de takken 

Screenshot_20190709-021010_Samsung Internet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant hangt scheef omdat deze scheef wordt getrokken, zodat hij niet te groot wordt en bij de buren over de schutting komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Frank77 said:

Moet ik de geel geworden bladeren er af halen?

Nee die vallen vanzelf wel eraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Nog steeds geel blad aan de plant. Ik heb ondertussen mestkorrels gestrooid (koemest) en bladvoeding gegeven. Het lijkt allemaal niet te helpen. Zou kippenmest een idee zijn?

2.jpeg

1.jpeg

4.jpeg

3.jpeg

Edited by Frank77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zoe wat canna  terra vega halen en af en toe in water mee geven

Dat die hele grote bladeren geel worden kan niet zoveel kwaad

Staan ze niet te NAT ?

Edited by Armand40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gele bladeren gaan ook niet meer groen worden he :D gewoon kijken dat het niet verergert.

Outdoor vond ik bloedmeel de beste stikstofbron. Maar tijdens de bloei zou ik daar wel mee oppassen want dan worden de blaadjes in uw toppen gigantisch, wel schoon groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt meer op een beschadiging aan een tak dan op een voedings tekort omdat het ergens midden in de plant begint en niet onderaan/heel de plant.

Zou eens even goed kijken op de plek van de gele bladeren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondank het bloedmeel gaat de vergeling gestaag door. Iemand nog een idee? Ben bang deze prachtige plant straks af te moeten schrijven.

5241C62A-7393-4C40-96C0-CDCD70271EAF.jpeg

598CD901-A7C3-4CDD-8A0E-2D9C81D2FCC4.jpeg

084DBAB5-9B4A-48F3-A8FE-80BACE8BC8CD.jpeg

C66F7F73-A6F1-4B87-B80F-9D4F15A1D705.jpeg

148E43D9-6EFC-4512-B047-859A5FF2C306.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomatenmestkorrels .

kan je grond ook te zuur zijn ?

handje kokolietenkalk der bij .

 

:verrygood

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist een PH waarde van 7 gemeten. Te zuur is het dus niet, maar kan het de vergeling verklaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die korrels bloedmeel strooide zal dat minder snel werken dan het in theevorm te geven. Maar zelf raad ik dat niet echt aan, ja dat werkt tegen vergeling. Maar de bladeren in je toppen zullen ook massaal groeien.

Als je een boom van een plant hebt mag je best wat meer voeden dan aanbevolen op het flesje. Misschien is dit probleem van de baan zodra je iets meer bloeivoeding geeft. En planten die verkleuren naar het einde van de bloei kunnen nog verrassend goed zijn na de oogst hoor. 

Ik zou daar niet te nijg op compenseren maar gewoon de bloeivoeding iets verhogen. Kieseriet of bitterzout zou wel kunnen baten, maar zal je ph van de bodem verhogen. Volgend jaar een zak wormenmest op dat plaatsje inwerken en je zal dit probleem minder hebben vermoed ik.

Edited by Echep
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt die spot lekker diep doorspitten een kippenkorrels wormenmest etc der in voor volgend jaar .

en ph 7 is neutraal is gewoon goed dan nemen ze alles lekker op .

 

:verrygood

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leek lang goed te gaan met de plant in de tuin. Alle adviezen ter harte genomen, maar helaas in rap tempo gebeuren er nare dingen. De dode takken er maar uitknippen? Of iets anders?

E2C71CBD-763E-42CE-8D12-ADC63631BADA.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snoeien anders gaat het rotten en dan krijg je misschien wel allerlei rot en andere problemen in je plant in een wat later stadium.

Smeer bijvoorbeeld wat vaseline op de stomp, helpt de plant bij herstel en nasties kunnen er dan ook niet bij.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...