Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SHR3K

Aarde plant nat en hard

Recommended Posts

Al 4 dagen heb ik te maken met blijvende natte aarde...

Ik ben bang dat de plant geen zuurstof meer krijgt en het water niet op kan nemen

Is het een goed idee om de plant eruit te halen en de modder er af te schudden om dr daarna in nieuwe

betere modder te plaatsen??? of gaat de plant dan dood door de stress?

1746169141_hardemodder2.thumb.jpg.337cb9a660fd31d81949b29fea6f572f.jpg

1956817062_hardemodder.thumb.jpg.072a1c1b0809c3c3d344a53e8d4d95fa.jpg

Bij voorbaat dank voor t advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkeltje kliko, uithuilen en opnieuw beginnen.
Ik zou ook de rest vd setup nog eens nader bekijken, vooral de aanvoer van verse lucht wat van alles betekent voor de ademhaling vd plant en zo verdamping van water wat je geeft lijkt me niet in orde met de flappen vd tent dicht en geen zichtbare stukken slang via andere openingen waardoor verse lucht de tent in kan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, King_Kush said:

Modder?

ja gewoon standaard modder voor in de tuin, overal goed in geïnvesteerd behalve modder.. heb m in water geweekt en zoveel mogelijk modder verwijderd. nu in moestuin aarde met wat perliet

POKON moestuinaarde.jpg

weed met nieuwe aarde.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, lostchild said:

Enkeltje kliko, uithuilen en opnieuw beginnen.

Ja dat is een optie. Maar aangezien je nogal van het type "al doende leert men" bent zou ik eigenlijk voorstellen om gewoon eerst eens te proberen dit plantje een paar weken in leven te houden. Gewoon voor de oefening. Ik zie ik je volgende ronde namelijk ook zo weer de mist in gaan.

Neem overigens aan dat je gewoon een afzuiger en een passieve ventilatie (lucht opening) hebt? Dan zou ik daar je probleem niet zoeken. En zo niet, dan zou ik maar gelijk stoppen met deze hobby.

Dit is trouwens topic nr 5 in 4 dagen tijd over nagenoeg het zelfde onderwerp

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, cannarie said:

Ja dat is een optie. Maar aangezien je nogal van het type "al doende leert men" bent zou ik eigenlijk voorstellen om gewoon eerst eens te proberen dit plantje een paar weken in leven te houden. Gewoon voor de oefening. Ik zie ik je volgende ronde namelijk ook zo weer de mist in gaan.

Neem overigens aan dat je gewoon een afzuiger en een passieve ventilatie (lucht opening) hebt? Dan zou ik daar je probleem niet zoeken. En zo niet, dan zou ik maar gelijk stoppen met deze hobby.

Dit is trouwens topic nr 5 in 4 dagen tijd over nagenoeg het zelfde onderwerp

Waarom nou zo demotiverend en negatief? 

Ik heb weken lang onderzoek gedaan naar hoe ik het het beste aanpakken kan en het is niet goed gegaan.

Ik heb gevraagd maar nooit goed antwoord gehad, dus vraag ik opnieuw? ik snap het probleem niet helemaal...

Als je het niet leuk vind waarom help je me niet of negeer je dit allemaal gewoon???

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt al tig keer een zeer goed antwoord gehad maar dat zint je schijnbaar niet en zo open je topic na topic in de hoop wel een gewenst antwoord te krijgen?
Iets met ...wijs noemen ze dat en je zinnetje ik zocht dagen alles uit waar uit je handelen blijkt dat je dat allesbehalve deed help ook niet mee om positief benadert te worden bij openen zoveelste topic met dezelfde strekking.

Als je je had ingelezen mbt auto's had je gelezen dat een auto anders dan een regulier soortje vanzelf na X weken de bloei in gaat en dat gaat jouw auto ook doen.
De kans op herstel is daarmee zga verdwenen omdat ze van blad aanmaken en groeien over gaat naar bloemvorming en daar heeft ze oa blad voor nodig wat jij door je spelen met water en steeds verpotten wat enorme stress veroorzaakt waarna je de plant wederom verzuipt letterlijk vd plant af aan het kweken bent. In de tijd van herstel heb je een nieuw plantje wat je wel wat oplevert maar dat wil er niet in en deze moet koste wat kost overleven ook al levert het 5gr wiet op want.. (hier jouw motivatie)

Waarom is het zo moeilijk een paar dagen NIKS te doen wat je plantje ten goede had gekomen ipv alles wat je tot nu toe uithaalde?

Het is potdomme levende have en niet iets wat je op commando kunt laten springen door een hoepel weejewel.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, lostchild said:

Je hebt al tig keer een zeer goed antwoord gehad maar dat zint je schijnbaar niet en zo open je topic na topic in de hoop wel een gewenst antwoord te krijgen?
Iets met ...wijs noemen ze dat en je zinnetje ik zocht dagen alles uit waar uit je handelen blijkt dat je dat allesbehalve deed help ook niet mee om positief benadert te worden bij openen zoveelste topic met dezelfde strekking.

Als je je had ingelezen mbt auto's had je gelezen dat een auto anders dan een regulier soortje vanzelf na X weken de bloei in gaat en dat gaat jouw auto ook doen.
De kans op herstel is daarmee zga verdwenen omdat ze van blad aanmaken en groeien over gaat naar bloemvorming en daar heeft ze oa blad voor nodig wat jij door je spelen met water en steeds verpotten wat enorme stress veroorzaakt waarna je de plant wederom verzuipt letterlijk vd plant af aan het kweken bent. In de tijd van herstel heb je een nieuw plantje wat je wel wat oplevert maar dat wil er niet in en deze moet koste wat kost overleven ook al levert het 5gr wiet op want.. (hier jouw motivatie)

Waarom is het zo moeilijk een paar dagen NIKS te doen wat je plantje ten goede had gekomen ipv alles wat je tot nu toe uithaalde?

Het is potdomme levende have en niet iets wat je op commando kunt laten springen door een hoepel weejewel.

 

Ik heb maar 2 topics geopend over dit probleem. niet zoals jullie beweren 5 of 6.. beetje overdreven reactie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere --> meer dan 1:whistle:

Beetje raar dat je voor een getalletje gaat, als die haters ook met hun niet gerichte adviezen met al hun kweekervaring, hier op het forum, die zitten er alleen maar op om lui zoals jij de grond in te boren of niet?

Na een ronde of 4 proberen gaat het vast een keer lukken, tot die tijd wens ik je veel plezier met het proberen in leven te houden van je plantjes.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen mininaal water geven, het liefst komende dagen niks. Proberen in leven te houden en desnoods kan het altijd nog de kliko in.

Wat je ook kan doen alvast een nieuwe autoflower zaadje kopen en ontkiemen als back up mocht het met deze niks worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...