Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowMaster420

Hangende bladeren

Recommended Posts

Hi,


Ik heb 2 planten buiten staan en een van die planten die heeft hele grote bladeren en die hangen meestal.

Ik heb het natuurlijk op google opgezocht en wat ik vond was dat het of overwaterde of onderwaterde planten zijn maar ik weet zeker dat dat niet kan.

Ook geef ik m'n plant elke dag plagron grow zoals het op de verpakking staat aangegeven.

Ik denk zelf dat de bladeren hangen omdat ze extreem groot zijn maar ik weet het niet zeker.

Hieronder is een foto:

20190703_201728.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom weet je zeker dat dat niet kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft toch ergens iets met de vochtbalance te maken. Wacht even wat langer wachten met water geven en iets meer geven. Tot ze mooi omhoog wijzen. Hier ook super grote bladeren. Wijzen mooi richting de ondergaande zon. 

15623468583351055473686725792018.thumb.jpg.0ece7f6e213a43cc41a421bae835b124.jpg

15623469684087795343631393287644.thumb.jpg.7163b8e4500d89f3ce5d3e4b48a2df86.jpg

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees dat je ze elke dag plagron geeft. Dat wil dan ook zeggen dat je elke dag water geeft. De grond krijgt dus nooit de tijd om fatsoenlijk te drogen. Tenzij de plant er natuurlijk om vraagt en de grond elke dag droog is. Beter meer water geven en de grond laten drogen. Dan elke dag kleine beetjes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Fearghus said:

Ik lees dat je ze elke dag plagron geeft. Dat wil dan ook zeggen dat je elke dag water geeft. De grond krijgt dus nooit de tijd om fatsoenlijk te drogen. Tenzij de plant er natuurlijk om vraagt en de grond elke dag droog is. Beter meer water geven en de grond laten drogen. Dan elke dag kleine beetjes. 

Bedankt iedereen voor de hulpzame comments.

Ik geef elke keer water wanneer ik voel dat de grond droog is maar wanneer ik probeer minder water te geven gaan ze nog meer hangen en ook als ik ze meer geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal het wel bankhang wiet zijn :P

Dus als je wacht met water gaan ze nog meer hangen, maar als je water geeft blijven ze ook hangen.
Dan geef je waarschijnlijk te weinig water ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijkt ook wat lichtgroen of vertekend de foto?

Wat voor water geef je? Kraanwater? Spa blauw? Regenwater?Hoeveel water/voeding maak je in 1x klaar  en bewaar je aangemaakt water met voeding? Poezen in huis? Pist die steeds in die ene? Huisgenoten die ambivalent tegenover kweken staan? Wat doet een satestokje?

Geef eens wat meer info!

Edited by APK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Growmaster,

Je bladeren hangen niet omdat ze te groot zijn, de plant moet dit aankunnen. Het probleem zit hem in te veel of te weinig water. Je kan je potten even laten opdrogen, voelen hoe zwaar ze zijn en dan de dames bewateren. Hierna kan je weer voelen hoe zwaar ze zijn, zodat je altijd een beetje een indicatie kan maken in hoeveel water ze nodig hebben. 
Trouwens, op de eerste foto onderaan lijkt het erop dat je last hebt van de mineervlieg. Deze zou ik ook even aanpakken voor je te laat bent, gewoon alle larven eruit drukken en weggooien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zijn hangende bladeren niet altijd toe te schrijven aan te nat of te droog.

Onderstaande plant heeft altijd hangende bladeren gehad. soms was het meer, soms minder. Maar hoe droog ik hem ook liet trekken of voldoende water gaf, het maakte geen enkel verschil.

plant.png

Nu is het de plant van de 4 met de grootste toppen en nog steeds hangende bladeren (iets) meer dan die van de andere. (linker plant)

20190705_205738.jpg

Lang verhaal kort. Als je echt zeker weet dat je watergift goed zit, gewoon lekker laten gaan

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...