Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SHR3K

Bladprobleem critical

Recommended Posts

1 hour ago, SHR3K said:

Ik heb alleen het advies gekregen de plant weg te flikkeren.. ik wil een manier hoe ik de plant in leven kan houden! Ik heb trouwens maar 2 topics geopend betreft het probleem met de plant, zijn ze boos omdat ik 2 heb gedaan ipv 1?

 

Je hebt een kweekverslag geopend en vervolgens open je nog eens 4 topics met vragen over de kweek waar je al een kweekverslag over had. Nadat ik drie keer tegen je heb gezegd liever alles gewoon in je kweekverslag te houden ga je alsnog rustig verder met het openen van topics over diezelfde kweek.

Als iedereen zegt dat je plant te nat staat. Je die zelfde of de volgende dag verpot waarbij je nog eens een boel extra water bij geeft, en je vraagt de volgende dag in 2 verschillende topics of je plant niet te droog staat, terwijl je op de foto gewoon ziet dat je grond zeiknat is.. Dan betekent dat dat jouw basiskennis/vaardigheden gewoon nog te zwak zijn om iets aan toe te kunnen voegen met adviezen over een forum. Zoals ik eerder (toevallig in dit topic) aangaf moet de basis vanuit jou zelf komen en wij kunnen slechts aanvullen. Vandaar mijn advies (in een van je andere topics) om eerst gewoon eens te oefenen met het in leven houden van deze plant. En dit doe je dan door er vooral niet te veel mee te doen (zoals water geven). Als je dat nou eerst eens onder de knie krijgt. Over een vette oogst zou ik voorlopig nog even niet na gaan denken. Probeer eerst eens lol te krijgen in het kweken.

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft geen sorry te zeggen hier .

domme vragen bestaan niet .

en we zijn niet allemaal geboren als Stephen hawking met groene vingers (of kon hij die ook niet bewegen ) ?

maar ik ben het wel met dezen en genen eens dat je het bij 1 topic over dit probleem had kunnen laten .

dat zijn beginnersfoutjes net als het starten op bemeste tuinaarde wat te geil is voor ons kruid en te veel larven etc .

ik heb al je topics en reakties door ge spit om er achter te probeeren komen of je autoos of fotoos kweekt en daar ben ik nog niet achter .

en ben ook beniewd naar je set up al die dingen .

ook wat dat plastiek kapje in je pot modder is ?

 wat je plant betrefd en ook de dooie bladeren vermouth ik dat je de wortelkluit 1 keer te droog hebt laten trekken en dan helpt geen ene gieter water er meer aan .

ook plant uitschudden en opnieuw in betere aarde zetten is een weest van tijd .

begin opnieuw .

lees de basics door en start opnieuw en hou er een verslag van hier van week tot week .

dan gaan mensen zich er uit zichzelf mee bemoeien en loopt het beter .

als je vraagt hier en je grijpt in op adviezen van 5 verschillende mensen word het ook nix .

en dan word de een nog argeresieever ter toetsbord dan menig een ander .

om dat je hun goed bedoelde raad in de wint slaat .

en mensen hebben hier vaak een lont nog korter dan hun tussen de schaamharen te zoeken eigen lulletje weeyewel heeey :likken:

 

ik zou zegge opnieuwe beginnen en vooral doorgaan .

en probeer het anders op weedforum. eu daar zitten vrienderlijker peepz bro !

laat het van je af glijen allemaal en say fuck you !!!

:verrygood

 

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, macerror said:

je hoeft geen sorry te zeggen hier .

domme vragen bestaan niet .

en we zijn niet allemaal geboren als Stephen hawking met groene vingers (of kon hij die ook niet bewegen ) ?

maar ik ben het wel met dezen en genen eens dat je het bij 1 topic over dit probleem had kunnen laten .

dat zijn beginnersfoutjes net als het starten op bemeste tuinaarde wat te geil is voor ons kruid en te veel larven etc .

ik heb al je topics en reakties door ge spit om er achter te probeeren komen of je autoos of fotoos kweekt en daar ben ik nog niet achter .

en ben ook beniewd naar je set up al die dingen .

ook wat dat plastiek kapje in je pot modder is ?

 wat je plant betrefd en ook de dooie bladeren vermouth ik dat je de wortelkluit 1 keer te droog hebt laten trekken en dan helpt geen ene gieter water er meer aan .

ook plant uitschudden en opnieuw in betere aarde zetten is een weest van tijd .

begin opnieuw .

lees de basics door en start opnieuw en hou er een verslag van hier van week tot week .

dan gaan mensen zich er uit zichzelf mee bemoeien en loopt het beter .

als je vraagt hier en je grijpt in op adviezen van 5 verschillende mensen word het ook nix .

en dan word de een nog argeresieever ter toetsbord dan menig een ander .

om dat je hun goed bedoelde raad in de wint slaat .

en mensen hebben hier vaak een lont nog korter dan hun tussen de schaamharen te zoeken eigen lulletje weeyewel heeey :likken:

 

ik zou zegge opnieuwe beginnen en vooral doorgaan .

en probeer het anders op weedforum. eu daar zitten vrienderlijker peepz bro !

laat het van je af glijen allemaal en say fuck you !!!

:verrygood

 

 

 

 

 

Thanks voor de vriendelijke reactie, zal je advies opvolgen! 

Plant eruit, DWC systeem aangeschaft en ga opnieuw beginnen.

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Fearghus said:

Daarom dat er soms aangeraden wordt om opnieuw te beginnen. Zodat je als beginnend grower geen energie en tijd verliest. Ik ben er van overtuigd dat bijna elke plant te redden valt. Maar dat gaat dan altijd ten koste van de oogst. Zeker als het auto's zijn. 

Je kan twee dingen doen als je wil doorgaan. De plant zal zich wel terug herstellen, als je niet meer overbewaterd. Met als gevolg dat de plant al haar energie op herstellen zal inzetten. Waardoor topotwikkeling en groei stagneren. Gevolg een pak minder oogst.  Ondertussen is het een leer proces, als je bereid bent om energie en tijd in een plant te steken die minder zal opbrengen en ondertussen er van leert. Waarom niet?

Ik zou het niet doen, omdat ik het zonde van de energie zou vinden. Maar dat is wat ik zou doen.

Je kan ze ook na een wenperiode buiten zetten en ondertussen nieuwe auto's opstarten binnen. Dan zal je er nog iets aan overhouden en ben je ondertussen met een nieuwe start begonnen in de tent.

Zal ik doen, dankjewel!

Zie allen, het kan ook op een vriendelijke manier:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien omdat ze aan mij nog niet 1000 maal het zelfde gevraagd hebben. Ik snap dat het heel frustrerend moet zijn om elke dag het zelfde te moeten uitleggen. Ik snap ook hoe frustrerend het in het begin is, als dingen mislopen of anders lopen. Meteen volop paniek en dan wil je het antwoord, het liefst gisteren. Er is inderdaad veel leesvoer te vinden over de onderwerpen, alhoewel ik wel vind dat de zoekfunctie en topicverdeling een pak beter zou kunnen op WF. Eens goed verdiepen in de site die ik gestuurd of andere lectuur.  Een growreport bijhouden met de specs ruimte/tent, medium, randapparatuur, voeding, waterschema, lichturen, dan kan iedereen korter op de bal spelen. Je moet ook niet altijd alles voor waar nemen en beetje uw buikgevoel volgen. Maar als natuurlijk meerdere leden iets aangeven (Zeker over de basis), dan zal hun ervaring wel kloppen. Anders hadden ze ook geen zo'n mooie resultaten. ;)

Edited by Fearghus
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan zeker vriendelijk, maar als je alle adviezen negeert, de vragen die leden stellen niet beantwoord en dan ook nog gaat mauwen houd het snel op. Er is je voldoende hulp aangeboden, om je een nog beter advies te geven vragen sommige je dingen waar je vervolgens niet op reageert. 
Zonder de juiste info van jou kant valt het voor ons ook niet mee om een goed advies te geven, foto's zeggen niet altijd alles.

Was het nou een autoflower of een fem die je had staan?

Succes met je volgende kweek.


Kleine tip: die "van de hak op de tak" aanpak die je nu hanteert gaat niet echt helpen om het tot een goed eindresultaat te brengen. Weet wat je doet ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, SHR3K said:

Plant eruit, DWC systeem aangeschaft en ga opnieuw beginnen.

lol

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vakman said:

Het kan zeker vriendelijk, maar als je alle adviezen negeert, de vragen die leden stellen niet beantwoord en dan ook nog gaat mauwen houd het snel op. Er is je voldoende hulp aangeboden, om je een nog beter advies te geven vragen sommige je dingen waar je vervolgens niet op reageert. 
Zonder de juiste info van jou kant valt het voor ons ook niet mee om een goed advies te geven, foto's zeggen niet altijd alles.

Was het nou een autoflower of een fem die je had staan?

Succes met je volgende kweek.


Kleine tip: die "van de hak op de tak" aanpak die je nu hanteert gaat niet echt helpen om het tot een goed eindresultaat te brengen. Weet wat je doet ;) 

Het is een fem die er nu in staat

Het advies wat is had gekregen varieerde nogal.. 

Heb van mensen op andere fora te horen gekregen dat ie te droog stond, anderen zeggen te nat.. de een zegt de plant eruit halen en de ander zegt uitspoelen en herpotten...

Fearghus heeft hierboven precies goed uitgelegd hoe ik me erover voel.

En ik snap ook hoe jullie je voelen om telkens hetzelfde advies te geven aan "domme" vragen maar geef dit dan vriendelijk aan.. ik voel me meteen gedemotiveerd en ben bang dat ik het nooit goed zal doen. Ik wou gewoon dat het de eerste keer meteen goed ging, omdat ik er zo veel geld in heb geïnvesteerd.. ik hoop dat je me begrijpt :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een forum krijg je nou eenmaal nogal eens verkeerde adviezen. Deels door onkunde en deels omdat mensen niet alle ins en outs kennen van jouw kweek en de boel niet van dichtbij kunnen bekijken zoals jij. Daar helpt het natuurlijk ook niet bij als je alle info van je kweek over 6 verschiilende topics verdeeld en vragen er over niet beantwoord.

Ik krijg ook geregeld adviezen, soms ook nav een vraag van mij. Maar 9 van de 10 keer doe ik er niks mee omdat ik niet overtuigd ben. Maar je zal mij nooit horen janken dat ik niet, of verkeerd geholpen ben. Er is er maar een verantwoordelijk voor mijn kweek en dat ben ik zelf.

Dus ontwikkel een eigen visie op basis van kennis en vooral je boeren verstand en stel deze visie bij op basis van de ervaring die je geleidelijk aan op doet. Wat men hier op een forum allemaal te melden heeft zou niet meer moeten zijn dan een inspiratiebron.

Als je keer op keer de meest basale dingen vraagt en maar blind afgaat op adviezen ga je heel gauw de mist in. En als mensen jouw geadviseerd hebben, maar jij doet het tegenovergestelde en je verkloot het. Maar je blijft vervolgens wel al die vragen stellen. Ja dan kan je dat te horen krijgen. Maar je kan er toch wel tegen als er een klein beetje direct tegen je gesproken wordt? Kom op nou. Of heb je de zelfde leeftijd als het jongetje op je avatar?

Btw Ik hoop maar dat het grootspraak was dat je een dwc setup aangeschaft hebt. Je kan dan de boel wel niet verzuipen, maar als je het al zo zwaar hebt met de watergift van een enkele plant op aarde, geef ik je op een briefje dat dat een fiasco gaat worden.

 

 

Edited by cannarie
  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ouwe gele zure zeik kanarie van ome arie :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...