Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King_Kush

Aller 1e Scrog Kweekverslag Kalini Asia

Recommended Posts

Update:

Besloten om vandaag te tijdklok om te zetten naar 12/12, ik ben tevreden over de verspreiding over het net en verwacht nu nog een flinke groeispurt.

Had ergens gelezen dat je na de omschakeling ongeveer een weekje de plant moet blijven controleren en onder het net houden, na die tijd mag de plant zelf haar gang gaan. Klopt dit?

Even een ander vraagje mbt. foto’s, de foto’s die ik plaats zijn altijd niet zo helder en scherp als het origineel, ik upload ze vanaf mijn telefoon. Iemand tips hoe ik deze wel scherp kan uploaden?

Hier wat foto’s van vandaag!

Cheers!

 

D934AC3D-2E45-478C-8AD8-8D4EAA51AF9B.jpeg

0BD400B0-8C23-4BB4-ABA2-07E7634CE6BB.jpeg

7CBC22AA-E664-49D9-BB2B-41B1EEE30B15.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat gaat wel vol komen

9 minutes ago, King_Kush said:

Had ergens gelezen dat je na de omschakeling ongeveer een weekje de plant moet blijven controleren en onder het net houden, na die tijd mag de plant zelf haar gang gaan. Klopt dit?

Ik zou zeggen zo lang er nog ruimte in het net zit proberen daar nog takken te krijgen en anders gewoon laten gaan

10 minutes ago, King_Kush said:

Even een ander vraagje mbt. foto’s, de foto’s die ik plaats zijn altijd niet zo helder en scherp als het origineel, ik upload ze vanaf mijn telefoon. Iemand tips hoe ik deze wel scherp kan uploaden?

Ja dat merk ik ook altijd. doe je niks aan denk ik. (anders hoor ik het ook graag)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, King_Kush said:

Even een ander vraagje mbt. foto’s, de foto’s die ik plaats zijn altijd niet zo helder en scherp als het origineel, ik upload ze vanaf mijn telefoon. Iemand tips hoe ik deze wel scherp kan uploaden?

Je telefoon is ingesteld op het in een lagere resolutie uploaden van plaatjes om je MB's te besparen.
Kan ook dat de browser die je op je feun gebruikt resized bij uploaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik upload mijn fotos via mijn pc (via tor browser) en ik raak dan ook een boel resolutie kwijt. Volgens mij maakt wietforum het gewoon kleiner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog via mijn pc uploadde gebruikte ik altijd een programma genaamd Gyazo, dat is een handig programma waarmee je printscreens kan maken waarbij je gelijk een linkje met die foto krijgt. Als je dat linkje in je post plakt krijg je ook die foto in je post, en volgens mij waren die wel altijd HD...

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, King_Kush said:

Gyazo

Als ik een eigen foto wil plaatsen in een post, moet ik toch (als ik het goed heb) deze eerst in mijn foto album plaatsen?

Maar als ik met Gyazo zou werken, zou ik een printscreen op mijn laptop kunnen maken. En dan vervolgens dit linkje in mijn post plakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is heel erg achterhaald kees ;) 

sinds de de nieuwe layout kun je je foto gewoon direct naar je browser slepen

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kees A said:

Als ik een eigen foto wil plaatsen in een post, moet ik toch (als ik het goed heb) deze eerst in mijn foto album plaatsen?

Maar als ik met Gyazo zou werken, zou ik een printscreen op mijn laptop kunnen maken. En dan vervolgens dit linkje in mijn post plakken?

Yupp, heeft altijd zo bij mij gewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man.

Wiet kweeken kennen ze wel, maar een fototje plaatsen ho maar!

Man man man:likken:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Kluns said:

Man man man.

Wiet kweeken kennen ze wel, maar een fototje plaatsen ho maar!

Man man man:likken:

Wat is jou geheim dan?:shifty:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Sinds eens dag of 3/4 is de eerste echte zichtbare bloei tevoorschijn gekomen. Ik ben afgelopen weekend een paar dagen weg geweest en schrok dan ook toen ik mijn tentje gisteren weer open ritste, het bladerdek heeft heel mijn tentje in beslag genomen en mooie topvormingen zijn ontstaan. Ik ben gestopt met buigen en laat de takken nu vrij groeien, ik hoop dat die groeispurt nu onderhand gaat stoppen anders groeit ze echt mijn tentje uit.

Denk dat ik morgen voor de laatste keer ga snoeien en de grote bladeren die de wat meer onderliggende toppen bedekken ga halveren, net zoals bij stekjes. Ik ben nooit een echte voorstanders geweest van het weghalen van gezond en nuttig blad, daarom lijkt mij het halveren van de bladvingers de beste oplossing. Zo houd je het 50/50, wordt niet alles overwoekerd met blad en blijft er toch nog gezond blad hangen.

Heb mijn lamp verhoogd en hangt nu echt op maximale hoogte. Het hangsysteem dat er standaard op zit zat op zijn max dus heb ik zelf wat geïmproviseerd. Ik heb mijn lamp verhoogd omdat deze nu een groter oppervlakte moet belichten en aangezien er geen lenzen of iets dergelijks op mijn lamp zit moet ik het daarmee doen.

Geniet van de foto’s!

 

89DDDD44-8133-41F7-8951-6F3D25CFF095.jpeg

6BA62B16-1BBD-4CC0-AFFB-414FEE2CFF48.jpeg

695F55D8-D375-4EE9-9E7B-D584A1C96FAC.jpeg

1C022B81-6DE0-4665-9537-8489F558D7E2.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, staat lekker vol inderdaad.

En dat van 1 plant!

Welke bloeidag is dit?

Die onderste foto is na het snoeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kluns said:

Netjes, staat lekker vol inderdaad.

En dat van 1 plant!

Welke bloeidag is dit?

Die onderste foto is na het snoeien?

Yupp, één plant inderdaad! 

Dit is de 13e dag sinds dat de tijdschakelaar is omgezet, en de 4e dag zichtbare bloei.

Nee die onderste foto is gewoon een foto van de zijkant, snoeien ga ik denk ik vandaag doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag wat ongezond blad gevonden:wacko:

Deze bladeren hingen wel onderaan het bladerdek. Ze voelen wat slapjes vergeleken met de gezonde bladeren. Iemand die weet wat dit is en wat ik eraan kan doen?

Cheers!

 

1EB9B22F-32AD-4D76-9023-82D8F27AE8C5.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, King_Kush said:

Vandaag wat ongezond blad gevonden:wacko:

Deze bladeren hingen wel onderaan het bladerdek. Ze voelen wat slapjes vergeleken met de gezonde bladeren. Iemand die weet wat dit is en wat ik eraan kan doen?

Cheers!

 

1EB9B22F-32AD-4D76-9023-82D8F27AE8C5.jpeg

Zit te denken aan een kalium tekort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hingen de vingers over elkaar?

Lichtgebrek Waarschijnlijk 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vakman said:

Hingen de vingers over elkaar?

Lichtgebrek Waarschijnlijk 

Nee, die hingen niet over elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ik heb even wat rond gegoogeld en in mijn heilige cannabis bijbel gebladerd, de symptomen komen inderdaad overeen met een CaMg tekort.

Iemand suggesties voor een goede voeding hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet de link naar goede voeding hiervoor.

Maar op wat Amerikaanse forums, waar je al heel wat meer topics ziet over kweken met led, staat dat het cal-mag tekort vaak ontstaat doordat de verdamping niet goed gaat, omdat de VPD niet goed is. Bij led moet je toch uitgaan van andere getallen van bladtemperatuur t.o.v. omgevingstemperatuur.

Ook wordt er gesproken over een oplossing als je pH iets omhoog zodat cal en mag beter opgenomen zouden worden. 

Ik pen het alleen maar na. Maar wellicht kun je er iets mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maerl topdressen.

Te krijgen bij het plaatselijke tuincentrum of een Welkoop/Boerenbond.

2 eetlepels verdelen over de toplaag en water geven van boven zodat je het inwatert en indien nodig opnieuw een eetlepel aanbrengen.

Volgende rondes standaard de grond opwaarderen met wat Maerl.

Waar komen deze bladeren vandaan? Van onder het net of erboven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het eerder lichtgebrek en leegtrekken van het blad omdat het geen functie meer heeft dan dat je echt een calcium tekort zou hebben.

Een topdressing met Maerl of dat door je aarde mengen kan nooit kwaad overigens, canna is gek op calcium en je zult niet snel een overschot creëren.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, lostchild said:

Dan is het eerder lichtgebrek en leegtrekken van het blad omdat het geen functie meer heeft dan dat je echt een calcium tekort zou hebben.

Een topdressing met Maerl of dat door je aarde mengen kan nooit kwaad overigens, canna is gek op calcium en je zult niet snel een overschot creëren.

Ah oke, dan wacht ik het even af.

Binnenkort even die Maerl halen dan!

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

De bloei verloopt prima, een mooie toppenzee ontwikkeld zich ^_^ hier en daar wat verbrande bladpuntjes gesignaleerd, dus de komende waterbeurten geen voeding. Geef momenteel ook nog sugar royal.

Verder heb ik nog de pH van de grond opgemeten, deze kwam om precies 7.0 is dit prima? Luchtvochtigheid is zo’n 40%, prima dus!

Heb ook al wat paars tinten gevonden :D

Hier wat foto’s van vandaag, enjoy!

EAD9FED8-612E-4BEB-A75C-8F0F42AF5220.jpeg

04D05055-66D0-42AE-AB24-0C435B82AEA8.jpeg

41E976C1-261E-452A-A6B6-D08A220D97DC.thumb.jpeg.b1244a31f0ae900e7ac373eefff3a480.jpeg

9792A0A0-161A-459E-83F7-EF0D2C4C3951.thumb.jpeg.ad38f00cf639aead6fbd146d75641cfb.jpeg

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...