Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King_Kush

Aller 1e Scrog Kweekverslag Kalini Asia

Recommended Posts

Dag kweekvrienden,

Hierbij verklaar ik mijn allereerste kweekverslag voor geopend!:jump:

Graag wil ik met jullie mijn avontuur van zaad tot top delen en ook wil ik van jullie weer iets leren waarbij nodig.

Laten we beginnen met een beginsituatie:

Ervaring: ja zeker, ongeveer 3 jaar buiten gekweekt, hiermee gestopt aangezien ik dit te riskant vond en ik een nieuwe uitdaging aan wilde gaan (in dit geval binnen kweken). Verder heb ik laatst mijn laatste planten van een eerdere binnenkweek geoogst. Dit is tot nu toe geen succes geweest maar er ligt nog wat knipwerk klaar dus wie weet...

Zaad: 1x Kalini Asia van Zamnesia, waarom? geen reden, leek mij gewoon een mooie en nog niet zo’n bekende indica dominante strain om te kweken.

Setup: (foto’s)

Tent: Secret Jardin 90x90x180

Lamp: 180watt CF Grow Blacksun full spectrum COB van Aliexpress, ja ik weet wat jullie gaan zeggen: koop een fatsoenlijke lamp, slechte leds etc. maar toch wil ik dit een kans geven...

Afzuiging: 190m3 Proline buisventilator met 250m3 koolstoffilter van Empire Filters

Medium: (klein potje) Plagron lightmix met mycorrhiza symbiosis, (speciekuip) nog niks, wil overstappen naar ander medium even afwachten advies growshop.

Verder nog wat voeding van Plagron en Elixer ,hydro&hygro meter en een ventilator.

Wat ik van plan ben is om mijn plant over een tijdje te verpotten naar een 90l speciekuip en deze te gaan scroggen, dit omdat ik zo alle aandacht kan besteden aan 1 plant en een beetje kan gaan experimenten met een scrog.

Ik hoop dat ik jullie zo genoeg heb geïnformeerd en laat ik dan maar meteen even met de deur in huis vallen: mijn plant staat nu ongeveer een week in het potje alleen begint hij ongewone gele bladeren te vertonen (zie foto’s). Ik moet hierbij wel vertellen dat de potgrond die ik gebruik een lange tijd op een droge plek heeft gelegen waardoor hij uitgedroogd is, kan het misschien zo zijn dat de voeding in de potgrond daardoor geen werking meer heeft en mijn plantje een voedingstekort vertoont?

Hoor graag van jullie!

BC188D14-C360-4F59-80E2-F8BDE477B4F3.jpeg

FE2219AE-061F-40FE-9F80-AA86874925A1.jpeg

C8580FA9-CA21-4F75-8C55-E93239D30A63.jpeg

3943A7FA-9865-4D6D-B216-7A078578F9BC.jpeg

F54118C1-3AD3-4803-A321-6093A5C6A829.jpeg

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij bekruipt eerder het gevoel dat dit popje in de 6e verlenging van een finale waterpolo zit :rofl.

Liet het grondje zich een beetje inwateren na die uitdroging ? Ik kan me voorstellen dat het er eerst flink onder uit gelopen heeft.

Wanneer je de grond eerst flink laat uitdrogen, zal dat zeker het vermogen aantasten om vast te houden. Ik weet verder niet hoe dat bij een lightmix van Plagron is, maar ik weet wel dat er bij andere lightmixen, mensen opmerken dat het vasthouden en verdelen te wensen over laat.

Zou zomaar kunnen zijn dat je hier te maken hebt met een paar worteltjes, die naarstig op zoek zijn naar zuurstof, omdat die zuurstof  'verdreven' is, verdreven door een slecht werkend grondje in combinatie met teveel water.

Hoeveel vocht heeft dit kleintje voor de kiezen gehad afgelopen week en wat voor een potje is het ? (0,5-1L?)

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grond kan je prima zo lang opslaan maar zul je wel rustig aan weer op het juiste vochtigheidspeil moeten zien te krijgen.

Ziet eruit als te nat staan.

Waarom is het blad van het plantje nat?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Dit lijkt inderdaad op een waterprobleem zoals de heren hierboven vertellen. Onze grond blijft lang goed, maar het is wel beter om deze in een gesloten zak te bewaren. Anders droogt het inderdaad uit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/4/2019 at 9:15 AM, greentjeonatrip said:

Mij bekruipt eerder het gevoel dat dit popje in de 6e verlenging van een finale waterpolo zit :rofl.

Liet het grondje zich een beetje inwateren na die uitdroging ? Ik kan me voorstellen dat het er eerst flink onder uit gelopen heeft.

Wanneer je de grond eerst flink laat uitdrogen, zal dat zeker het vermogen aantasten om vast te houden. Ik weet verder niet hoe dat bij een lightmix van Plagron is, maar ik weet wel dat er bij andere lightmixen, mensen opmerken dat het vasthouden en verdelen te wensen over laat.

Zou zomaar kunnen zijn dat je hier te maken hebt met een paar worteltjes, die naarstig op zoek zijn naar zuurstof, omdat die zuurstof  'verdreven' is, verdreven door een slecht werkend grondje in combinatie met teveel water.

Hoeveel vocht heeft dit kleintje voor de kiezen gehad afgelopen week en wat voor een potje is het ? (0,5-1L?)

Ja de grond pakte het water weer heel snel op, verder geef ik haar water wanneer het potje licht aan voelt, dit is zo rond de 2 dagen aangezien het best warm is. Ik merk ook wanneer ik 3 dagen wacht met water geven dat de bovenlaag moeite heeft met het opnemen van het water.

Volgens mij is het een 0,5L potje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, lostchild said:

Die grond kan je prima zo lang opslaan maar zul je wel rustig aan weer op het juiste vochtigheidspeil moeten zien te krijgen.

Ziet eruit als te nat staan.

Waarom is het blad van het plantje nat?

 

Had haar toen wat water gegeven, is ook water water op de blaadjes gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, plagron said:

Hey,

Dit lijkt inderdaad op een waterprobleem zoals de heren hierboven vertellen. Onze grond blijft lang goed, maar het is wel beter om deze in een gesloten zak te bewaren. Anders droogt het inderdaad uit. 

Hmm oke dan ga ik daar eens naar kijken en hopen dat het bij trekt. Trouwens de lightmix heeft in een afgesloten zak gezeten, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een afgesloten zak zou je weinig problemen moeten ondervinden. Ik zie ook waterplekken op die speciekuip, dus ik vermoed dat ze gewoon te veel heeft gehad. ik zou wat minder doen, zo een kleine dame heeft echt niet veel nodig.. Weet je ongeveer hoeveel water je geeft?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, plagron said:

In een afgesloten zak zou je weinig problemen moeten ondervinden. Ik zie ook waterplekken op die speciekuip, dus ik vermoed dat ze gewoon te veel heeft gehad. ik zou wat minder doen, zo een kleine dame heeft echt niet veel nodig.. Weet je ongeveer hoeveel water je geeft?

 

Meestal rond de 2 dagen, dan voelt het potje ook weer licht aan en geef ik water tot er wat water onderuit loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke, rond de 2 dagen is wel te doen. Maar op lightmix niet wateren tot het eronder uit loopt, bij coco's wil je dit wel doen. Bij aarde mag je meestal wel wat minder geven. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom het plantje er zo uit ziet. Je spoelt hierdoor veel stikstof weg en de wortels krijgen te weinig zuurstof. Laat haar eerst maar opdrogen, daarna kan je gerust elke 2 dagen water geven maar met een kleinere hoeveelheid.

Eens in de zoveel tijd water geven tot het aan de bodem eruit komt is OK, zeker als de plant wat donkerder van kleur wordt. Maar elke keer zoveel water geven doet haar meer kwaad dan goed. 

Edited by plagron
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, plagron said:

Ah oke, rond de 2 dagen is wel te doen. Maar op lightmix niet wateren tot het eronder uit loopt, bij coco's wil je dit wel doen. Bij aarde mag je meestal wel wat minder geven. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom het plantje er zo uit ziet. Je spoelt hierdoor veel stikstof weg en de wortels krijgen te weinig zuurstof. Laat haar eerst maar opdrogen, daarna kan je gerust elke 2 dagen water geven maar met een kleinere hoeveelheid.

Eens in de zoveel tijd water geven tot het aan de bodem eruit komt is OK, zeker als de plant wat donkerder van kleur wordt. Maar elke keer zoveel water geven doet haar meer kwaad dan goed. 

Oke! Dat zal het wel zijn, bedankt! Ik ga erop letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Vandaag staan ze er zo bij, blaadjes zijn nog steeds geel maar dankzij @plagron hebben we waarschijnlijk de oorzaak hiervan gevonden dus weet ik nu ook hoe ik dit moet oplossen.

 

 

AD983113-73D4-4B86-B004-8DEFD72CD2F5.jpeg

80E83C11-E216-4D8C-8555-F060FB280F59.jpeg

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello mr King :D

Lijkt me een waanzinnig goed idee om even een sprongetje te maken naar het definitieve 'bedje', zodat het meisje naar hartenlust de nieuwe wereld gaat verkennen.

Kun je concreet aangeven hoe je dat gespreid bedje vorm gaat geven, of misschien al hebt gedaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, greentjeonatrip said:

Hello mr King :D

Lijkt me een waanzinnig goed idee om even een sprongetje te maken naar het definitieve 'bedje', zodat het meisje naar hartenlust de nieuwe wereld gaat verkennen.

Kun je concreet aangeven hoe je dat gespreid bedje vorm gaat geven, of misschien al hebt gedaan ?

Zoals vermeld wil ik haar overzetten naar een 90L speciekuip, het medium wat ik hier voor wil gebruiken is nog een vraagteken. Ik ben zoekende naar een andere grond die ik nog nooit gebruikt heb, zo kan ik meer ervaring opbouwen en kijken wat ikzelf nou het fijnste vind.

Verder voeg ik daar niks meer aan toe zoals bloedmeel, wormenpoep etc. aangezien ik daar niet de meerwaarde van in zie. (mocht dit nou wel zeker baat hebben corrigeer mij hier dan op!;))

Wel kan ik je al vertellen dat ik de bodem wil beleggen met hydrokorrels aangezien ik hier de voordelen wel van in kan zien aangezien ik hier ooit iets goeds over heb gelezen geschreven door @macerror . Ook ben ik gewoon nieuwsgierig en probeer ik dus graag nieuwe dingen uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, King_Kush said:

Verder voeg ik daar niks meer aan toe zoals bloedmeel, wormenpoep etc. aangezien ik daar niet de meerwaarde van in zie. (mocht dit nou wel zeker baat hebben corrigeer mij hier dan op!;))

Een eerste kijkje levert op:

https://wormenkwekerijwasse.nl/product-categorie/bodemverbetering/wormenmest/

https://biosolutions.bio/wormenmest/

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat we de oorzaak hebben gevonden!

Als je verder niets wilt toevoegen aan de grond, zou ik voor een grondsoort gaan waarbij alle toevoegingen al gedaan zijn. Ingrediënten zoals wormenmest en beendermeel hebben allemaal hun nut. Je kan ook voor een voedingsloze grond zoals Coco's, hydrokorrels of perliet kiezen maar dan moet je wel nutriënten toevoegen in de vorm van direct opneembare stoffen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/7/2019 at 12:56 AM, King_Kush said:

Wel kan ik je al vertellen dat ik de bodem wil beleggen met hydrokorrels aangezien ik hier de voordelen wel van in kan zien aangezien ik hier ooit iets goeds over heb gelezen geschreven door @macerror . Ook ben ik gewoon nieuwsgierig en probeer ik dus graag nieuwe dingen uit!

Beter gaatjes boren onderin de kuip zodat overtollig water de kuip uit kan ipv je wortels verzuipen omdat het onderin blijft staan.

Hydrokorrels helpt tegen inzakken en worteldruk oplopen maar niet tegen water wat door zwaartekracht naar onderen in de kuip zal zakken en dan geen kant op kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, lostchild said:

Beter gaatjes boren onderin de kuip zodat overtollig water de kuip uit kan ipv je wortels verzuipen omdat het onderin blijft staan.

Hydrokorrels helpt tegen inzakken en worteldruk oplopen maar niet tegen water wat door zwaartekracht naar onderen in de kuip zal zakken en dan geen kant op kan.

Gaatjes zitten er al in^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:999E2BEE-FD15-48EB-B666-FBA92F662ABB.thumb.jpeg.2207fce6cc1c9c0783cdbf5f88e92ec1.jpeg

1D2F68BC-20BA-4BE5-AF13-30C6098EC644.thumb.jpeg.ece19bd9b8899e72f3c78c27c1c1f9e3.jpeg678F832B-ABF0-4AE8-9D49-A63F41B38E6A.thumb.jpeg.e6536f9b47fec4ea14a273671e7560e7.jpeg

Zoals je kan zien staat ze er nog steeds treurig bij. Ik geef nu minder water dan eerst maar dit heeft nog niet echt geholpen. Ik wil haar spoedig over gaan zetten naar de speciekuip maar aangezien ik nog geen potgrond heb en afhankelijk ben van vervoer en daarbij dat de growshop niet echt om de hoek ligt moet dit nog even wachten... Ik hoop dat ik morgen kan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Vandaag naar de growshop geweest, wat dingen gevraagd en even gekeken voor potgrond. De jongen van de growshop raadde mij Jiffy sublime potgrond aan. Op goed vertrouwen heb ik hier dan ook 2 zakken van gehaald. Thuis gelijk aan de slag gegaan en de 2 zakken geloodst in mijn speciekuip, wat exra perliet erbij gedaan en een gat gemaakt voor mijn dame. Hierin nog een beetje mycorrhiza symbiosis in gedaan en haar snel overgezet in haar nieuw verblijf. Bij het verpotten van het plantje zag ik dat ze al een flinke wortelstelsel had en dat de wortels al aan het cirkelen waren op de bodem.

Ik hoop dat ze nu een beetje bij gaat trekken en weer vrolijk doorgroeit!

 

46B24839-E4DD-4800-8171-AA91DB70F05E.jpeg

1215040D-813D-41E0-ACF1-FFE1EE13877E.jpeg

7A5206C1-704B-4E4A-BED0-C41E73FB5D8A.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu je toch lekker bezig bent richt dan ook meteen die fan niet meer op het plantje totdat het een echt plantje geworden is.

Je maakt het microklimaat kapot op deze manier waardoor je plantje constant in overlevingsmodus komt te staan.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Nu je toch lekker bezig bent richt dan ook meteen die fan niet meer op het plantje totdat het een echt plantje geworden is.

Je maakt het microklimaat kapot op deze manier waardoor je plantje constant in overlevingsmodus komt te staan.

 

Dacht dat hij daardoor een stevige stam kreeg, maar ik zal hem meer naar boven richten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou je iets onder je kuip met aarde moeten doen zodat de kuip iets van de grond vrij is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Het lijkt erop dat mijn dame de smaak weer te pakken heeft, ze groeit weer lekker en haar blaadjes zien er weer gezond uit.

Wil de eerste volgende waterbeurt haar voeden met Gen200 Control oftewel silicium, heb 2 testers meegekregen van de growshop. Alleen iemand enig idee hoelang je dit moet blijven geven?

CD7B9B1E-C9B8-4399-A1CC-8570AE668B9B.jpeg

2FF09F83-D8FF-4CBA-BBD0-67BA003D3702.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update en een vraagje:

Zoals je kan zien gaat het prima met mij dame, de bladeren worden steeds dikker en dikker en hebben een mooie gezonde kleur (in het echt zijn ze donkerder), een echte indica dus! Ook heeft ze haar eerste zijtakken ontwikkeld.

Temperatuur in mijn tentje is momenteel 28° met een luchtvochtigheid van 46%.

Wel is mij opgevallen dat zij erg laag blijft, in de beschrijving van de strain staat dan ook dat ze zelden boven de 1 meter uit komen. Ik heb de lamp een stuk hoger gehangen in de hoop dat zij wat meer gaat strekken.

Vraag: zoals vermeld wil ik haar gaan scroggen, dus moet ik haar eerst toppen, wanneer kan ik haar het beste toppen?

 

6A4F84EE-822A-46E7-B32E-C056150673AC.jpeg

0DADCD98-D84C-48D2-8348-EDA026729E2D.jpeg

74AC123E-F0B6-4C06-84DB-6BE0109AE0A3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...