Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SHR3K

3 x White Widow & 1 x Critical / Spectrabox 540W

Recommended Posts

Hallo mede-kwekers / wietfanaten!

Ik zal mij later even voorstellen, maar eerst zal ik even uitleggen welke apparatuur ik gebruik voor mijn eerste indoor kweek

 

De lamp die ik gekozen heb is de Spectrabox Professional (IV) 540 watt (werkelijk 180w groei, 360w bloei)

Ik maak gebruik van een 70x70x160 cm groeitent i.v.m. de kleine ruimte die ik ter beschikking had.

Voor de ventilatie gebruik ik een 4 inch fan met een Can-Lite koolstoffilter.

En alle andere accessoires (fotos)

Koolstoffilter:

koolstoffilter.thumb.jpg.ee5826b9b80d4e931716063542f8dacc.jpg

Ventilator:

fan.thumb.jpg.d945d09ea8957dcc32e304ca64886042.jpg

Lamp:

lamp.thumb.jpg.e7cc89f62a4740040c3ef8245c5dd635.jpg

924682576_lamp3.thumb.jpg.9deddd33f6e9b35e655d48f00a0f2290.jpg

Voor de voeding gebruik ik Plagron alga grow / bloom

De wietzaadjes komen van zamnesia

3x WHITE WIDOW AUTOMATIC (ROYAL QUEEN SEEDS) GEFEMINISEERD

1x: CRITICAL (ZAMNESIA SEEDS) FEMINIZED 

De critical is ontkiemt op 1 juni en de 3 ww's 2 weken later.

 

Lichtschema: 16/8

 

Foto's Critical na 5 weken:

:197886969_Wietplantcritical.thumb.jpg.aee15d83e2b39a5b3024d89875c6be08.jpg

637171607_c3.thumb.jpg.6d6964dfcaa9caa0d06faf187ce57891.jpg

Foto's White Widow na ca 3 weken:

801123521_ww1.thumb.jpg.32cd1acc4fc1b2747c2918ba43a7039b.jpg

229383025_ww2.thumb.jpg.2ed692c73f37fb4c3b74ff3f9dfa077a.jpg

571817436_ww3.thumb.jpg.c98baca448575ff5c1e0d2eb0351910e.jpg

443707910_alleww.thumb.jpg.07ec971b105148660b34676e331ef51f.jpg

Heb je tips voor me laat het weten!!

 

Greetings

 

lamp 4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zijn helaas niet 100% perfect geüpload, maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Ik blijf elke week updates doen en beantwoord alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar vraagjes..

Waarom autoflowers en een photoperiode door elkaar?

Waarom heb je je photoperiode 2 weken eerder ontkiemd? Zou je juist niet juist zo veel mogelijk gebruik willen maken van de langere lichtdagen voor je autos? 

Vanwaar 16/8 ipv het meer gebruikelijkere 20/4 of 18/6?

Wanneer wil je naar 12/12 gaan schakelen?

Succes met je kweek

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, cannarie said:

Paar vraagjes..

Waarom autoflowers en een photoperiode door elkaar?

Waarom heb je je photoperiode 2 weken eerder ontkiemd? Zou je juist niet juist zo veel mogelijk gebruik willen maken van de langere lichtdagen voor je autos? 

Vanwaar 16/8 ipv het meer gebruikelijkere 20/4 of 18/6?

Wanneer wil je naar 12/12 gaan schakelen?

Succes met je kweek

Ik had in de eerste instantie alleen de photoperiode maar ik zag dat ik nog genoeg ruimte overhad dus besloot ik er 3 auto's bij te doen. Geen slimme keuze maar ik ben van plan de photoperiode buiten neer te zetten.

Lichtschema zal ik veranderen naar 18/6 als dat beter is, had ergens gelezen dan 16/8 goed was maar dat is dus niet waar.

Ik weet zelf niet wanneer ik naar 12/12 moet schakelen, ik dacht wanneer ik de eerste tekenen zie van bloei?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach het is ook weer geen ramp ofzo. Zou zelf er voor gekozen hebben om die critical een wat grotere pot te geven en dan wat langer voor te groeien. Dan krijg je het echt wel vol met die ene plant.

meer lichturen is meer licht, dus meer groei. Ik draai zelf altijd op 20/4 tijdens e groeiperiode en er zijn zelfs mensen die niet zo geloven in de behoefte van de plant aan "rust" en draaien 24/0.

Je weet dat een photoperiode plant niet begint te bloeien zolang je niet naar 12/12 schakelt? De autoflowers uiteraard wel, maar daar hoef je je lichtschema niet op aan te passen. Die hebben het liefst gewoon de hele kweek 18 uur licht per dag of meer, maar doen het verder ook prima op 12.  Dus je moet kijken naar het formaat van die critical en dan rekening houden dat die nog een week of 3 doorgroeit na het schakelen. Dit gaat dan doorgaans wel meer in de hoogte dan de breedte.

Ik zie die critical sws een stuk hoger worden dan autos, dus die zou ik dan in een later stadium op een verhoging zetten. Je zou ook al kunnen beginnen met wat buigen of knakken van de critical om hem wat lager en breeder te houden. Edit: de autos staan nu natuurlijk al een stuk lager dan de critical, dus zou ze nu al op gelijke hoogte zetten

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, cannarie said:

Ach het is ook weer geen ramp ofzo. Zou zelf er voor gekozen hebben om die critical een wat grotere pot te geven en dan wat langer voor te groeien. Dan krijg je het echt wel vol met die ene plant.

meer lichturen is meer licht, dus meer groei. Ik draai zelf altijd op 20/4 tijdens e groeiperiode en er zijn zelfs mensen die niet zo geloven in de behoefte van de plant aan "rust" en draaien 24/0.

Je weet dat een photoperiode plant niet begint te bloeien zolang je niet naar 12/12 schakelt? De autoflowers uiteraard wel, maar daar hoef je je lichtschema niet op aan te passen. Die hebben het liefst gewoon de hele kweek 18 uur licht per dag of meer, maar doen het verder ook prima op 12.  Dus je moet kijken naar het formaat van die critical en dan rekening houden dat die nog een week of 3 doorgroeit na het schakelen. Dit gaat dan doorgaans wel meer in de hoogte dan de breedte.

Ik zie die critical sws een stuk hoger worden dan autos, dus die zou ik dan in een later stadium op een verhoging zetten. Je zou ook al kunnen beginnen met wat buigen of knakken van de critical om hem wat lager en breeder te houden. Edit: de autos staan nu natuurlijk al een stuk lager dan de critical, dus zou ze nu al op gelijke hoogte zetten

Ik denk dat ik dit ga doen: de 3 White Windows buiten neerzetten en de critical in een grotere pot en die als enige in de tent, goed idee?

Ben alleen bang dat er niet genoeg zonlicht is voor de auto's buiten, valt dit mee of kunnen ze niet buiten op dit moment?

En dan zet ik m ook meteen op 20/4 

Ben ook van plan om te toppen, dit ga ik vanmiddag even doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij een strak plan.

Als je je tentje vol krijgt met die ene plant, verwacht ik dat je op die manier al meer gewicht haalt uit alleen je tent. Alles wat die autoflowers dan buiten nog extra opbrengen is mooi meegenomen.

Ik weet niet waar jij woont, maar hier schijnt de zon. Dus is een beetje afhankelijk van hoe zonnig de plek is die je buiten voor ze hebt moet dat wel willen.

Btw, waar heb je die autoflowers nu in staan? Zou die iig zodra het wortelstelsel het aankan zo snel mogelijk in wat groters zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, cannarie said:

Lijkt mij een strak plan.

Als je je tentje vol krijgt met die ene plant, verwacht ik dat je op die manier al meer gewicht haalt uit alleen je tent. Alles wat die autoflowers dan buiten nog extra opbrengen is mooi meegenomen.

Ik weet niet waar jij woont, maar hier schijnt de zon. Dus is een beetje afhankelijk van hoe zonnig de plek is die je buiten voor ze hebt moet dat wel willen.

Btw, waar heb je die autoflowers nu in staan? Zou die iig zodra het wortelstelsel het aankan zo snel mogelijk in wat groters zetten.

Ik heb de autoflowers nu in van de "grow blocks" maar zal ik vandaag verpotten naar 5 gallon zakken

Ik woon in het koudste stukje van Nederland, Friesland. Ben bang dat er zometeen teveel regen valt en dat de planten overstromen en stikken...

778531787-2058968370.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja je wil gaan buiten kweken of niet. Volgens mij blijft het nu in heel Nederland tot het weekend droog, maar 10 weken zonder regen zal er (gelukkig) niet in zitten nee. Je hebt iig een stoffen pot waarmee je de boel minder snel verzuipt. Maar de gelegenheid om de boel onder een afdakje te zetten zou wel ideaal zijn. Vnl in het begin als je nog weinig wortels hebt en in het eind als je toppen hebt die kunnen gaan rotten (en we richting een jaargetijde komen dat het meer regent). 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met planten naar buiten zetten als ze onder led hebben gestaan,vinden ze niet leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, A.Harry 2.0 said:

Pas op met planten naar buiten zetten als ze onder led hebben gestaan,vinden ze niet leuk.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter alles aangaande dit topiv gewoon in dit topic plaatsen, ipv voor elke vraag een apart topic te openen. Houdt het wat overzichtelijker. Dus zal hier even op alles reageren.

Dat van onder led ditrect naar buiten een probleem geeft is mij onbekend. Ik heb dit jaar nog 3 planten van onder hoge intensiteit led naar buiten geplaatst. Deze gingen erg strekken omdat de lichtintensiteit in een keer een stuk lager was. Maar dit jaar doen ze het iig beter dan vorig jaar, van onder tneon vandaan.

Waar op gedoeld werd met eerst een dag schaduw weet ik ook niet precies. Zo lang het geen 30 graden is dan en je ze net verpot hebt ofzo, want dan zou het wat veel van het goede zijn. Maar zoals nu met een graadje of 20 en half bewolkt voozie ik niet echt problemen eerlijk gezegd. Maargoed, @vakman is een ervaren kweker, dus wellicht kan hij dit verder toelichten?

Wat betreft het toppen kan ik het niet veel makkelijker maken dan als je gewoon even op "toppen wiet" zoekt in google image. Dan zie je een veelvoud aan plaatjes die precies laten zien waar je moet knippen.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten onder kunstlicht vandaan kunnen compleet "verbranden" (light-bleach) als ze in de volle zon gezet worden, een dagje schaduw om te wennen is wel voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, SHR3K said:

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips?

Mijn ervaring is wat vakman zegt ze worden wit (light bleach) maar 1 dag schaduw ? maak er maar minimaal 1 week van , elke dag een uurtje langer naar buiten dan komt het wel goed.Of een week in de schaduw,maar ik heb planten gehad die na 3 weken nog stil stonden en wit werden,dus niet alle planten kunnen er even goed tegen.

Heb de zelfde lamp gehad alleen 1 maatje kleiner de 360w.

Van buiten naar binnen gaat prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Is mij nooit opgevallen.

Kan best zijn dat ik vroeger met "projectplanten" wat voorzichtiger was met dat soort dingen, maar tegenwoordig knal ik de planten die ik over heb zo de volle grond de zon in. Heb dan nog wel eens de nodige stilstand gezien, maar betwijfel of dat door het licht komt (hele klimaat en lichtcyclus is in een klap anders natuurlijk). En dit was dus ook niet meer met led dan ander kunstlicht. Verbranding of verbleking heb ik zeker nooit gezien.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het met wit licht bijv,(3500k )ook zo erg is weet ik niet.

Maar de omschakeling van dat paarse licht naar zonlicht zijn ze echt niet blij mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, A.Harry 2.0 said:

Of het met wit licht bijv,(3500k )ook zo erg is weet ik niet.

Maar de omschakeling van dat paarse licht naar zonlicht zijn ze echt niet blij mee.

Het is voornamelijk wit licht met een paar leds met een andere kleur dus ik leg ze wel gewoon 1 dag in de schaduw en dan de zon in. Kunnen ze eerst even wennen aan het klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELPP!!! Ik heb mijn plantje 2-3 dagen geleden voor het eerst vloeibare voeding gegeven en ze heeft t er zwaar mee! Wat moet ik doen??

De bladeren krijgen vlekjes, 1 blad is zelfs helemaal donker (foto)

Ook hangen ze een beetje slap ...

1087817852_nr1.thumb.jpg.75f04a1600b48792faa1a3918fe657b8.jpg

1540603785_nr2.thumb.jpg.5b0afefca36b643fa1e58b65ff6470d1.jpg

1444600146_nr3.thumb.jpg.ab25a5fd2fe50b4f884cc440ae353901.jpg

1861495341_nr4.thumb.jpg.2d031f293aa05b8f71b91a60caec339c.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me stug dat het aan de voeding ligt.

Wat heb je precies gegeven en hoeveel? En wat voor grond gebruik je?

Ik denk dat ze gwoon te nat staan. Hoe regel je je watergift?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, A.Harry 2.0 said:

Zitten er wel gaten onderin die ton ?

er zitten gaten in maar heb nooit iets eruit zien lopen, de onderkant van de ton is hobbelig.. misschien blijft het water erin liggen? Ik ga de plant vanmiddag proberen over te potten naar een stevige zak maar ben bang dat ik de wortels beschadig dus ik stel het uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, cannarie said:

lijkt me stug dat het aan de voeding ligt.

Wat heb je precies gegeven en hoeveel? En wat voor grond gebruik je?

Ik denk dat ze gwoon te nat staan. Hoe regel je je watergift?

 

Ik ben daar ook bang voor, ik geef af en toe een beetje water uit een flesje.. maar ik denk dat er er geen water ontsnappen kan uit de bodem. Ik ga de plant vanmiddag overpotten. De plant is echt in een slechte staat de laatste 2 dagen alleen de pot waar de plant nu in zit is stevig en ik weet niet hoe ik de plant er veilig uit haal.. advies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

openknippen met n blikschaar of een tang

Maar je kunt natuurlijk ook gaten onderin maken

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, SHR3K said:

 

NIEUW PROBLEEM!

Komt ze water tekort of heeft ze teveel gehad??

Ik kan t verschil niet meer zien..

IMG_20190703_203550.thumb.jpg.5f6c44af5c71c9ad4dfc1051ed996876.jpg

IMG_20190703_203552.thumb.jpg.806b052e86a98f7cfb571b5acb516c91.jpg

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...