Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

White widow onder spydr, (nieuwe ronde)

Recommended Posts

Dag15 Net gedieft. Planten zijn er een hoop duidelijk te klein. Had ze nog een paar dagen op 18/6 moeten laten. Is klote maar is niet anders ,begon er al mee dat een hoop stekken gewoon te groot waren. Ben geen excuus aan het zoeken maar had ik ze langer laten doorgroeien had ik ook weer andere problemen gehad doordat er dan weer een hoop te groot waren geweest. Nu hoopte ik op een soort middenweg,hopelijk valt het op het einde mee. Ik zal ze vanavond vlak voor het licht uit gaat weer inspuiten met auxines. Aan de kleur groen te zien voelen ze zich wel heel lekker. 

 

20190717_125528.jpg

20190717_125523.jpg

20190717_125547.jpg

20190717_125541.jpg

20190717_125537.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jacky,

Leuk om je verslag te lezen.
Heb je de Spydr 2x, 2i of 2p?

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, VolcanicSea said:

Hoi Jacky,

Leuk om je verslag te lezen.
Heb je de Spydr 2x, 2i of 2p?

Gr.

2i

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, JackyH80 said:

2i

Ah, werk je ook met extra co2? Ik hoor van sommige dat het niet per se nodig is? Ik heb zelf de 2X hangen en ben begonnen met mijn eerste kweekje. 

Hopelijk dat ik bij jouw en Honcho een beetje kan afkijken ;) 

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 is zeker niet per se nodig.

Pas als je je klimaat bijna volledig kunt controleren (en dan vooral de hitte onder controle kunt houden zonder af te zuigen (want anders zuig je ook de CO2 weer weg) moet je er eventueel aan beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Kees A said:

CO2 is zeker niet per se nodig.

Pas als je je klimaat bijna volledig kunt controleren (en dan vooral de hitte onder controle kunt houden zonder af te zuigen (want anders zuig je ook de CO2 weer weg) moet je er eventueel aan beginnen.

Ik doelde meer op de spydr variant inderdaad. Bij degene die ik heb (2X) is co2 niet nodig inderdaad, maar de fabrikant geeft aan dat dit wel zo is bij de Spydr 2i en de 2p. 

CO2 is nog far out of my league inderdaad ;) 

Maar bedankt voor je hulp 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf heb een emmertje erbij hangen, maar vorige ronde was dat emmertje volgens mij halve ronde al leeg. Heb dus vorige ronde zonder co2 gedraaid en was 900gram ,best redelijk dus, (was pas mn 2e hydro kweek,vroeger altijd gewoon op aarde). Mij is ook verzekerd dat extra co2 niet perse nodig is. Dus..

Ik heb toch maar weer een enmertje erin gehangen baad het niet dan schaadt het niet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, VolcanicSea said:

Ik doelde meer op de spydr variant inderdaad. Bij degene die ik heb (2X) is co2 niet nodig inderdaad, maar de fabrikant geeft aan dat dit wel zo is bij de Spydr 2i en de 2p. 

CO2 is nog far out of my league inderdaad ;) 

Maar bedankt voor je hulp 

Ik denk dat je CO2 kunt gebruiken bij elke lamp. Lijkt me een beetje vreemde opmerking van de fabrikant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wat de fabrikanten wellicht bedoelen: Als je met CO2 aan de slag gaat, dan moet je de planten ook vanalles wat meer geven. Zodat alle bouwstoffen in een goede verhouding tot elkaar staan. En wellicht is de ene lamp niet krachtig genoeg hiervoor. Zoiets.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

De SPYDR 2i is een lamp waar je, bij wijze van spreken, gemakkelijk je vingers aan kunt branden. Voor kwekers die weinig ervaring hebben met het gebruik van extra CO2 in hun kweekruimte is deze lamp af te raden. De extreme hoeveelheid licht die de 2i produceert is uiterst schadelijk voor je planten als niet doorlopend het CO2-niveau in je kweekruimte wordt gemeten en voortdurend op het juiste peil wordt gehouden. De SPYDR 2i produceert natuurlijk ook een hoeveelheid UV-licht die naar verhouding veel groter is dan bij andere LED-kweeklampen. Bij het werken onder de SPYDR 2i is het daarom extra belangrijk dat je je huid met kleding afdekt en je ogen met de juiste middelen beschermt.

bron: https://www.ledparadise.eu/fluence-bioengeneering-led-kweeklampen/fluence-spydr-2i?gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-OepXL3gRwYP6gplrFr0ksOm89eqwfp1xVgVXZgi9agZSnxIXL263xoCvwwQAvD_BwE

Quote

The SPYDR 2i is a high-performance top-lighting solution for commercial horticulture cultivation. Designed for growers to push the envelope with high-PPFD cultivation practices. Not intended for beginner growers or grows without CO2 supplementation.

bron: https://fluence.science/technology/spydr/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn nogal uitspraken. Heavy shizzle.

Ik weet ook niet of het klopt van dat UV-licht. Maar welk UV-licht zou er dan mee komen? A, B of C?

Ik weet ook niet zo goed wat ze bedoelen met de uitspraak dat 'de SPYDR 2i produceert natuurlijk ook een hoeveelheid UV-licht die naar verhouding veel groter is dan bij andere LED-kweeklampen'. Bedoelen ze dat er meer UV-licht aan toegevoegd is, of omdat hij meer of intenser licht geeft dat er dus automatisch dan ook meer UV-licht bij komt kijken? Of nog iets anders? En is dat dan meteen zo veel dat je je huid moet bedekken?

@Wietefras  ?

 

Weet ook dat er tests gedaan worden met toevoeging van UV A en B in de kassenbouw. C sowieso niet, want dat is zo heftig. Wordt wel gebruikt maar in zeer beschermde omstandigheden.

Er zijn echter nog geen eenduidige positieve resultaten bekend. Bij sommige planten en bloemen schijnt het tot mooiere producten te leiden. Anderen worden er juist meer bevattelijk voor ziekten door.

Ook wordt er onderzoek gedaan naar de bestrijding van insecten en het voorkomen van ziekten door gebruik van UV licht.

Denk dat we er nog veel van gaan horen in de toekomst, maar dat het nu allemaal nog iets te experimenteel is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Kees A said:

Ik weet ook niet of het klopt van dat UV-licht. Maar welk UV-licht zou er dan mee komen? A, B of C?

Ik weet ook niet zo goed wat ze bedoelen met de uitspraak dat 'de SPYDR 2i produceert natuurlijk ook een hoeveelheid UV-licht die naar verhouding veel groter is dan bij andere LED-kweeklampen'. Bedoelen ze dat er meer UV-licht aan toegevoegd is, of omdat hij meer of intenser licht geeft dat er dus automatisch dan ook meer UV-licht bij komt kijken? Of nog iets anders? En is dat dan meteen zo veel dat je je huid moet bedekken

Ze voegen tegenwoordig wel vaker UV ledjes toe. In dit geval lijkt het me overigens loze marketing praat. Bij die SPYDR dingen kun je dat er blijkbaar extra bij bestellen (de UVSpec optie), maar daar betaal je extra voor. Als je dan het spectrum grafiekje ziet op die ledparadise site, dan zit daar vervolgen 0 UV in. Blijkbaar is die lamp dus juist zonder de extra UV optie.

 

Op forums in de VS zie je hele hordes die heilig overtuigd zijn van het nut van UV licht. Het geeft je iets meer THC. Onderzoek heeft wel laten zien dat hoe meer UV hoe hoger het THC gehalte. 

Ik zie er het nut niet zo van. Het is namelijk nogal een gekloot mt ook risico's om dat UV erbij te krijgen en om het dan ook nog goed verdeeld te krijgen. Dan kun je wat mij betreft die moeite net zo goed steken in wat anders en zo je oogst als geheel vergroten. Heb je in absolute zin ook meer THC. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom bespuit je ze met auxines?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Waarom bespuit je ze met auxines?

Dit zouden de anabolen onder het planten voedsel zijn. Ik heb dit gedaan omdat ik deze warmte al verwachte.  Mijn hok vorige ronde eind juni werd veel te warm (toen was het buiten ook dik 36°)  en was aan het denken om maar een zomerstopje te doen. Toen werd ik hier op getipt. Moet je 1x week 2, week3 en week4  de planten ermee inspuiten.  Heb ik toevallig gisteravond weer gedaan net voordat het licht uit ging. Weet niet of het werkt, weet wel dat ze er super beginnen uit te zien. Ze hebben in ieder geval geen last van een hok van 40°

20190726_120802.jpg

20190726_120842.jpg

20190726_120830.jpg

20190726_120820.jpg

20190726_120806.jpg

20190726_120916.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een soort zonnebrand voor wietplanten.

Das handig:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ergens iets over tegenvallende scheuten en ik herinnerde me een artikel waaruit een quote hieronder:

De bekendste functie van auxine hormonen is waarschijnlijk in het tegenhouden van zijscheuten. Een hoofdscheut van een plant produceert in het groeipunt auxine welke getransporteerd worden naar lagergelegen delen, de groei op deze delen wordt hierdoor geremd, waardoor meer energie gestoken kan worden in de bovenliggende (hoofd) groeischeut.

KLIK

Volgens de GS mannen/sites is het toch vooral de extra groei die de plant er door zou krijgen.

Geef silicium van bijvoorbeeld BAC of plant regulator van Aptus mee en verminder de voeding om de planten goed een warmere periode te kunnen laten doorstaan en pas op met hormonen zonder dat je er alles over gelezen hebt en kunt besluiten of het nu echt wel gaat doen wat het beloofd.

 

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt de 4 in 1 van aptus geef ik vanaf week 1 ook samen met de A & B mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoops, weet niet of je m'n post zag maar verkeerde forum haha sorry!

 

 

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, VolcanicSea said:

Whoops, weet niet of je m'n post zag maar verkeerde forum haha sorry!

 

 

Ja zag het.  Haha kan gebeuren. Ik zou alleen sowieso pas gaan tellen met dagen. Als de klok omgaat naar 12/12. Dus dag 1 is eerste dag 12/12 en zo verder. Gaat anders de verkeerde kant op met je verslag. 

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, JackyH80 said:

Ja zag het.  Haha kan gebeuren. Ik zou alleen sowieso pas gaan tellen met dagen. Als de klok omgaat naar 12/12. Dus dag 1 is eerste dag 12/12 en zo verder. Gaat anders de verkeerde kant op met je verslag. 

Begint de bloeitijd dan niet vanaf ze daadwerkelijk bloeit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/14/2019 at 12:51 PM, pindarots123 said:

haha, zo'n reactie had ik wel verwacht, het zal wel de frustratie van die half overleden stekken zijn die je moet revalideren elke keer, daar verlies je kostbare tijd mee. Hoe zit het met dat plan van die reguliere Skunkzaadjes dan, en die parallelle zaadronde, daar had je ook zelf stekjes van kunnen nemen zodat je een eigen moedertje kunt maken. Als je het stekken in eigen beheer houdt kun je ook zelf verantwoordelijk zijn voor een goede start ipv spint, rode stammen etc.

Mijn reacties zijn soms sarcastisch van aard en de toon is hard, dat zal ik toegeven, maar ze bevatten ook (bijna) altijd oprechte tips en gemeende adviezen.  Dat je ze naast je neerlegt en je eigen plan trekt is verder jouw keuze. Ik heb zelf jarenlange ervaring met rfx en er zijn van mijn begintijd op dit forum ook wel verslagen terug te vinden, inmiddels is de setup al weer enkele keren gewijzigd.  Succes iig, op naar die kilo, ik zal me onthouden van verder commentaar in je topic. 

haha deze man, ik zit hier nog niet zo lang maar ik moet altijd lachen als ik zijn comments zie, omdat er dan weer nuchtere ongefilterde  kritiek afgeschoten wordt. Goed bezig overigens Jacky.

Ik vraag me af wanneer ik weer aan de beurt ben.

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...