Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

White widow onder spydr, (nieuwe ronde)

Recommended Posts

Nieuwe ronde, stekken staan sinds maandagavond, eerste dag heb ik meer dan 24uur het licht aangelaten omdat ik anders niet uitkwam met de tijden. Wil uiteindelijk van 7:30-19:30 gaan draaien dus heb ik nu van 7:30-01:30 de lampen aan.  Maandag en dinsdag was hier in het zuiden 34-36°  gisteren iets minder en vandaag 26°  ,  bij 26° betekent dat het in mn tent dik 33° is zonder te dimmen. Waanzin dus bij 34° buiten.  Heb 3 dagen met luchtbevochtiger gewerkt, vandaag eruit gehaald en de afzuiging wat meer aangezet.   Plantjes zijn nog redelijk mooi groen gebleven maar alleen weer van die klote paarse stengels,  weet het ook niet of ik me daar druk over moet maken want bladeren zijn wel mooi groen. Weet niet of je ook van die rare stengels krijgt door de hitte?? Ph is in ieder geval goed nu dat weet ik heel zeker.

20190627_215338.jpg

20190627_215416.jpg

20190627_215351.jpg

20190627_215347.jpg

20190627_215420.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook 1 white widow staan, en eigenlijk heeft ze vanaf t begin al te maken gehad met te warme tempraturen van 30+ zelfs paar dagen 37 a 38 graden in de tent,maar lijkt haar niks te doen, is wel uit zaad fem.. 

Hoeveel zijn t er? En hoe grote ruimte? Ziet er mooi uit:popcorn:

Edited by upheaval
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken staan nu 6 dagen, komen langzaam vooruit, schiet niet op,zitten ook wat vreemde bladeren bij, weet niet goed waar het specifieke bladprobleem precies is,maar zal wel meevallen, gelukkig verder redelijk groen, heb het idee dat ze bijna aan het aanslaan zijn.  Blijft toch een fenomeen iedere keer de start met rfx, weet zeker dat het niet aan de ph ligt maar toch ook weer donkere steeltjes. Oohja het zal wel ,gelukkig zijn ze redelijk groen dus het komt wel goed, gelukkig wordt het minder weer komende dagen. Dat helpt ook haha, al zullen de buitenkwekers er anders over denken.

20190630_234207.jpg

20190630_234230.jpg

20190630_234218.jpg

20190630_233748.jpg

20190630_233735.jpg

20190630_233720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mangaan of Fosfor tekort ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Head Honcho said:

Gewoon te nat denk ik. 

@Head Honchodat is nagenoeg onmogelijk op rfx. 

Jammer dat na meerdere rondjes ervaring op het medium het nog steeds niet lukt. Je meet toch wel even het laatste halve litertje dat er onder uit je pot komt lopen als je ze doorspoelt? Wellicht is de achtergebleven EC véél te hoog, of klopt toch de ph van geen kant, meten is weten. 

Ik vind de manier hoe je start ook hoogst merkwaardig, de afzuiging uit en de LV naar 100%? Ik heb nog nooit ergens gelezen, gehoord óf zelf ervaren dat dit ook maar iets positiefs zou doen voor het aanslaan, zeker niet bij temperaturen van 35+ graden. In mijn optiek heeft een stek enkel na het snijden baat bij een weekje hoge LV, omdat ze dan nog geen wortels hebben om vocht tot zich te nemen, dit kunnen ze tot die tijd dan via de blaadjes doen. Maar sterke, gewortelde stekken hoeven geen LV van 90-100% meer. 

Verder kwamen je stekken volgens mij al niet al te best binnen en hebben een eventuele (noodzakelijke) behandeling tegen spint ze een extra dreun gegeven?

Ze zullen er uiteindelijk wel komen, maar je loopt een flinke achterstand op zo in het begin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec en ph waren 100% oke!  Als ik spoel dan meet ik zelfs de laatste 100ml ofzo.  Hier zit het niet.

afzuiging was niet uit maar naar 10% gedimd deze keer.  Dan heb je een LV tussen de 70-90%

 

Ik maak me na de vorige rondes niet zo druk meer zolang ze groen blijven, de vorige keer werden geel en was er duidelijk een blokkade omdat de ph niet goed was, daar is sinds ik de bluelab ph controller heb geen sprake meer van. Komt wel goed. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 12/12

Dames lijken het goed te maken, ze zijn mooi groen en beginnen goed te groeien. Lamp staat al op 100% ,temperatuur blijft mooi tussen de 25-27°. Alleen last van hele schommelende drain. 3 dagen geleden een drain van 5,0/5,1   en zo juist een drain van 6,4. Heel vreemd.   Moet deze snel stabiel krijgen tussen een 5,5 en 6

20190707_104329.jpg

20190707_104258.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bepaal je de watergift?

Ziet er met de paarse stelen, calcium probleem en in drain meting een pH die alle kanten op lijkt te gaan inderdaad uit als te nat staan.

Een duidelijk zichtbare niet droge laag alg bovenop je rfx zou ook wat kunnen zeggen over hoe vochtig het misschien wel niet is in je medium als je vloed:rolleyes2:

 

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goeie @lostchild,mbt de paarse stelen, ik dacht zelf ook al zoiets, heb deze week calmag bijgevoegd. Waarschijnlijk gaat het inwateren iedere keer mis omdat hier waarschijnlijk het zachtste water van NL is en heel arm aan is calcium.  Volgende keer ga ik calmag meteen bij het inwateren erbij gooien.

Bovenste laag is niet echt nat.   En ook een kenmerk van niet te nat is toch als de blaadjes mooi naar boven staan of niet? Ze staan er wel redelijk vragend naar water bij.  Of zijn als kenmerk dan vooral de lagere bladeren het kenmerk?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zachtste water doet me denken dat je bij mij in de buurt zit (hier 0.24EC uit de kraan).

Je hebt geen calcium probleem, wel een probleem met opname calcium door diverse andere redenen (waaronder een pH die alle kanten opgaat):search:

In een beetje hydro voeding zit meer dan genoeg calcium en de enige manier waarop je dat stript uit de oplossing is als je deze te vaak hergebruikt wat je volgens mij niet doet.

Waarom staat er een laagje water in de bak en wat zou dat, als dat altijd het geval is, met de rfx onderin de smartpotten kunnen doen die dat water heel makkelijk opnemen? Wil je zo werken is het handig als je de potten iets op een verhoging zet zoals je ook bij kratjes doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met er staat altijd een laagje water in de bak?   Is bij mij niet.  Ik heb een tijd geleden in mijn bak stroken piepschuim geplakt en daarover heen vijverfolie gedaan, waardoor ik nu hele mooie drainage gleuven heb waardoor het water sneller kan verspreiden en ook weer sneller weg kan.  

Net had ik een drain van 5,7   op een 5,8 wat er in ging.   

Heb even gekeken maar hier komt 0,22 uit de kraan.  Het water komt uit Duitsland van de Eifel en er zit geen kalk in,kalk problemen hebben we hier nooit. 

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk hier eigenlijk vnl een magnesium tekort te zien. Lichtgroen blad met donkergroene nerven icm paarse steeltjes.

Calcium en magnesium opname is erg afhankelijk van verdamping en las ergens iets over een hele hoge rv in dit topic. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glimt die bak dan vanzelf zo of was die laatste foto net na het water geven? 

Je gaat nu calmag bijvoegen maar deed dat niet bij het inwateren/spoelen van de rfx na de vorige ronde en misschien deed je dat de vorige keer ook al niet?

Als het in je schema staat en je ook een aparte fles hebt betekent het dat er in de basisvoeding niet zoveel aanwezig is en moet je dat echt wel elke keer, ook bij inwateren/spoelen van gebruikte rfx meegeven. Reguliere hydro voeding zit meestal extra calcium in omdat je geen medium met gebufferd calcium hebt en alles uit de fles moet komen maar dit is niet bij elk merk het geval.

Welk merk voeding gebruik je en heb je gecheckt of dit merk een hard en zacht water uitvoering heeft zoals GHE/Canna?
Met een hard water uitvoering kom jij niet ver met die EC..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Glimt die bak dan vanzelf zo of was die laatste foto net na het water geven? 

Je gaat nu calmag bijvoegen maar deed dat niet bij het inwateren/spoelen van de rfx na de vorige ronde en misschien deed je dat de vorige keer ook al niet?

Als het in je schema staat en je ook een aparte fles hebt betekent het dat er in de basisvoeding niet zoveel aanwezig is en moet je dat echt wel elke keer, ook bij inwateren/spoelen van gebruikte rfx meegeven. Reguliere hydro voeding zit meestal extra calcium in omdat je geen medium met gebufferd calcium hebt en alles uit de fles moet komen maar dit is niet bij elk merk het geval.

Welk merk voeding gebruik je en heb je gecheckt of dit merk een hard en zacht water uitvoering heeft zoals GHE/Canna?
Met een hard water uitvoering kom jij niet ver met die EC..

bak glimt idd omdat er net water in zat wat eruit was het lopen.  Ik heb de calmag van atami.   hard of zachtuitvoering??  Ik heb de voeding van hypro, enige wat ik weet is dat ik niet zoals bijvoorbeeld canna de ec van het kraanwater er later bij moet optellen maar gewoon moet meten.   Inprincipe zou de calmag niet de hele ronde nodig zijn maar alleen als er behoefte aan is zoals op het begin. Ik heb bij het spoelen van 19potten bijna 600 liter water moeten gebruiken om ec en ph goed te krijgen en denk daarom dat het daar ergens kwa calcium mis ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Homeopathische boosters die zorgen voor evenwicht, jaja net Jomanda.

Bij Hy-Pro is een aanvullend calcium product wel aan te bevelen, het zit er namelijk in zeer geringe hoeveelheid in.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 

Plantjes zien er weer heel gezond uit. Geef nu constant calmag mee .  Begin week 2 heb ik ze nog verwend met auxines.   Drain is nu ook  zeer constant en mooi op 5,7/5,9 .   Enige minpunt is dat ik er een 5 of 6 heb die een kop groter zijn als de rest. Zoals je op de foto ziet heb ik ze net een beetje mishandeld.  Daarnaast maak ik me druk als ik volgende week (einde van week2) moet gaan dieven. Want er zijn nog een paar kleine bij. Kun je ook nog later dieven dan einde week2??? Want bij sommige plantjes zijn de laagste takken laag gebleven. Had daarom waarschijnlijk beter kunnen toppen ipv fimmen.

20190713_111817.jpg

20190713_111809.jpg

20190713_111756.jpg

20190713_111833.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/7/2019 at 12:51 PM, JackyH80 said:

Bovenste laag is niet echt nat.   En ook een kenmerk van niet te nat is toch als de blaadjes mooi naar boven staan of niet? Ze staan er wel redelijk vragend naar water bij.  Of zijn als kenmerk dan vooral de lagere bladeren het kenmerk?

Ik zou ook zeker naar de lager gelegen bladeren kijken, ook juist vanwege de verlichting die erboven hangt.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor dag 11 vind ik het maar lege tent, wederom heb je te vroeg geschakeld terwijl de planten nog allerlei problemen ondervonden, nu gaat je tent voor de 3e keer achter elkaar half gevuld zijn. Toppen doe je normaliter een paar dagen vóórdat je schakelt naar 12/12 zodat ze nog even de kans krijgen om te herstellen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, pindarots123 said:

Toppen doe je normaliter een paar dagen vóórdat je schakelt naar 12/12 zodat ze nog even de kans krijgen om te herstellen. 

Donner ging volgens mij toen ook altijd in op het aantal vingers van de scheuten die daar vlak onder zaten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, pindarots123 said:

Voor dag 11 vind ik het maar lege tent, wederom heb je te vroeg geschakeld terwijl de planten nog allerlei problemen ondervonden, nu gaat je tent voor de 3e keer achter elkaar half gevuld zijn. Toppen doe je normaliter een paar dagen vóórdat je schakelt naar 12/12 zodat ze nog even de kans krijgen om te herstellen. 

haha heb je hem ook weer professor , vorige keer bom volle mooie tent man!  Met een bijna een kg als eindresultaat. En waar zeg ik dat ik getopt of gefimt heb nadat ik ze op 12/12  heb gezet? Alsof ik dat niet weet? Waar kan ik de kweekverslagen van jou ergens vinden,kan ik me daar eens in gaan verdiepen want dat moeten toch ultra geweldige verslagen zijn geloof ik,ben benieuwd! 

Ben jij hier ingehuurd om alleen maar mensen af te kraken of heb je echt 3 eieren in de broek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, JackyH80 said:

haha heb je hem ook weer professor , vorige keer bom volle mooie tent man!  Met een bijna een kg als eindresultaat. En waar zeg ik dat ik getopt of gefimt heb nadat ik ze op 12/12  heb gezet? Alsof ik dat niet weet? Waar kan ik de kweekverslagen van jou ergens vinden,kan ik me daar eens in gaan verdiepen want dat moeten toch ultra geweldige verslagen zijn geloof ik,ben benieuwd! 

Ben jij hier ingehuurd om alleen maar mensen af te kraken of heb je echt 3 eieren in de broek?

haha, zo'n reactie had ik wel verwacht, het zal wel de frustratie van die half overleden stekken zijn die je moet revalideren elke keer, daar verlies je kostbare tijd mee. Hoe zit het met dat plan van die reguliere Skunkzaadjes dan, en die parallelle zaadronde, daar had je ook zelf stekjes van kunnen nemen zodat je een eigen moedertje kunt maken. Als je het stekken in eigen beheer houdt kun je ook zelf verantwoordelijk zijn voor een goede start ipv spint, rode stammen etc.

Mijn reacties zijn soms sarcastisch van aard en de toon is hard, dat zal ik toegeven, maar ze bevatten ook (bijna) altijd oprechte tips en gemeende adviezen.  Dat je ze naast je neerlegt en je eigen plan trekt is verder jouw keuze. Ik heb zelf jarenlange ervaring met rfx en er zijn van mijn begintijd op dit forum ook wel verslagen terug te vinden, inmiddels is de setup al weer enkele keren gewijzigd.  Succes iig, op naar die kilo, ik zal me onthouden van verder commentaar in je topic. 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, ben niet gefrustreerd over mijn stekken. Ik heb voor mijn plan een half jaar opstart problemen ingecalculeerd, dus zit al met al prima op schema. Vind het alleen vaak jammer dat jij vaak reacties geeft waar onervaren figuren met rfx als mij niks aan hebben terwijl jij misschien wel de kennis in huis hebt. Ik (in jouw ogen waarschijnlijk een prutser) zet m'n ego aan de kant en geef me bloot met als hoop er wat van te leren.  Hoop daarom dat je je niet onthoudt van commentaar maar commentaar geeft wasr je wat aan hebt ipv iemand bij de enkels af te zagen.  

De groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...