Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gappie1312

Opticlimate gaat niet meer aan

Recommended Posts

Aller eerst een hele goede dag allemaal !

Helaas kan ik niet meer op mijn eigen account inloggen. Ik ben de gegevens kwijt.
Ik dacht dat mijn gebruikersnaam  Gappie of Gappie020 was(?) Enfin!

Nadat ik mijn project een half jaar heb stil gelegd, ben ik weer een het opstarten.
De opti stond nog steeds zoals ik heb toen had uitgezet.
Tijdens het bouwen de afgelopen dagen heb ik de opti gebruikt als koeling voor tijdens het werken.
Eergister middag de opti uitgedaan met behulp van de Afstandsbediening, en gister wilde ik hem aanzetten en NIKS.
Het rode lampje blijft branden op de AB. en er zijn geen errors zichtbaar.

Mijn vraag aan jullie ; Heeft iemand dit eerder gehad? Weet iemand welke kant ik dit moet zoeken??


MVG Gappie 1312

Share this post


Link to post
Share on other sites

De batterijen in de AB zijn nog in orde na al die tijd?

Heb er voor de rest de ballen verstand van :P

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afstandbediening werkt op stroom, je kan de kabeltjes even door meten of er stroom naar de AB komt.

En bij de opti of deze zelf wel stroom krijgt, wellicht ligt er een groep ergens uit.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afstandsbediening werkt zelf wel ( alzijnde de verlichting, en de instel knopjes )
Indien er een fase uitligt, dan zou de opti dat met een storing nummer aan moeten geven op de AB meen ik?
Ik zal morgen de fases eens na meten, goed idee.

Indien iemand nog andere suggesties heeft, verneem ik dat graag.

Gappie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja naja dat was dus wat niet helemaal duidelijk was krijgt hij stroom.

Als hij geen stroom krijgt zal het ook niks aan geven wat er mis is.

Je kan ook sluiting op 1 groep of kabel hebben waardoor hij wel stroom krijgt maar geen krachtstroom meer heeft zou gewoon even alles nalopen en dan kijken wat er over blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag,

Ik ben er vanmorgen geweest, de zekering is in orde.

Zoals ik al zei de AB doet het wel, ( Geeft licht, de knopjes werken - temp omhoog - temp omlaag-
Alleen de aan/uit knop doet het niet. De opti zelf gaat niet aan, ook niet alleen de afzuiger om te circuleren. :(

Ook heb de de fases gemeten en ze doen het allemaal.
Ik zag ook dat er een knoop batterij in de AB zit, ik heb deze er uit gehaald en zal een nieuwe kopen, maar imo is dit enkel voor geheugen van tijd en instellingen.

Vreemde shizzle..

(( EDIT ))

Als ik de zekering eruit haal, dan stopt de AB er ook mee, hiermee neem ik aan dat de zekering in orde is 

Gappie

Edited by gappie1312

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vond ik net in een uitgebreide nederlandse handleiding.
IK heb dat symbool gezien, alleen weet ik niet of hij knippert.
Zal maandag terug gaan en de volledige bedrading van de AB checken.,

Fijn weekend alle !

opti.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, nog steeds geen werkende opti.
Het symbool knippert niet, dus er is wel een verbinding tussen de AB en de opti.

Verder kijkend naar de relais, hebben alle relais spanning.
Wel viel me op dat er op de printplaat wat leds branden :

R3              R2                 R1
Power     MCOM        I COM

De power led die brand niet, wel branden r2 en r3 omste beurt.
r2 groen en r1 rood.

Zegt dit iemand iets??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je niet helpen.

Maar dat vind ik dus het enorme kutte van een OptiClimate: Het apparaat is gecompliceerd en retezwaar.

De gasten die het verkopen, geven weinig service nadag het verkocht is. Vaak weten ze er zelf ook geen klote van.

En om een monteur naar je ruimte te halen, dat doe je ook niet snel.

Die telefonische helpdesk wil je door de telefoon heentrekken. Geven alleen maar domme adviezen.

Het ding naar beneden halen en naar de shop brengen, is ook zo'n ding. Krijg je hernia van (en we weten allemaal wat voor kutkarakter je daar van krijgt)

Los nog van het feit dat ik de indruk heb (geen bewijzen) dat sommige shops een tracker in je OptiClimate plaatsen en dat 10 weken later je hok geript is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Krijg je hernia van (en we weten allemaal wat voor kutkarakter je daar van krijgt)

Kun je dit wat nader uitleggen, waar doel je precies op?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Kees A said:

Het ding naar beneden halen en naar de shop brengen, is ook zo'n ding. Krijg je hernia van (en we weten allemaal wat voor kutkarakter je daar van krijgt)

Zo die komt er effe met een gestrekt been in hahaha

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA je opti wegbrengen voor reparatie brengt zeker risico's met zich mee.

Ik heb de printplaat er uit gehaald, en ben naar een winkel in noord Holland gegaan (opti reparateur)
De dame daar kwam er al snel achter dat de printplaat niet in orde was.
Ik heb de oude achter gelaten, en de nieuwe mee genomen.
Morgen de printplaat er weer inzetten en dan kunnen we weer draaien (hoop ik)

Nee ik zal er geen kweekverslag van posten :P

Allen bedankt voor juillie bijdrage


Gappie
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat het goed komt.

Kreeg je voor noppes een nieuwe plaat mee?

Of was dit niet de winkel waar je ook het apparaat gekocht had destijds?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, cannarie said:

Zo die komt er effe met een gestrekt been in hahaha

En jij vindt dat wel lollig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet waar het vandaan komt @Twiet. Gezien het gebrek aan directe aanleiding wel wat onnodig en in het belang van de lieve vrede zelfs onwenselijk. Maar tegelijkertijd wel weer erg geestig (imho)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee kees, was € 475 lichter toen ik de zaak uitliep, maar goed.
We moeten door he ;)

Straks naar project toe om de printplaat er in te zetten. Spannond !

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, cannarie said:

Ik weet waar het vandaan komt @Twiet. Gezien het gebrek aan directe aanleiding wel wat onnodig en in het belang van de lieve vrede zelfs onwenselijk. Maar tegelijkertijd wel weer erg geestig (imho)

Nou, ik betwijfel eerlijk gezegd of jij wel echt weet waar het vandaan komt, en vooral, waar het echt over gaat. Want zou jij dit wél weten dan zou je er net als ik absoluut geen humor in kunnen ontdekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet

de uitlatingen zeggen veel over de personen in kwestie;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste @Twiet, neem van me aan dat ik de laatste ben die je hoeft uit te leggen wat het betekent om een hernia te hebben. Of ik kan beter zeggen "kan betekenen", aangezien verreweg de meeste hernias a-symptomatisch zijn en lang niet alle symptomatische hernias van de zelfde aard zijn.

Ik wil vooral niet lacherig doen over hernias. Met mijn reactie op @Kees A wilde ik niks meer zeggen dan ik vond je opmerking enigszins ongepast omdat er op dat moment geen context was, maar gezien de context (buiten dit topic) waarop de opmerking is gebaseerd kon ik er wel om lachen.

Hierbij wil ik benadrukken dat mijn lacherigheid niet uit rancune is naar een ander mede lid. Het laatste wat ik wil is om een team te gaan vormen tegen andere leden. Ik vecht mijn eigen gevechten hier wel uit.

Overigens is de insteek van kees m.i. minder naar dan hoe het wellicht overkomt. Dus laten we er vooral niet al te veel aandacht aan besteden zou ik zeggen.

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Jij weet dondersgoed dat die kees al langer bezig is om het een bepaald lid hier zo onaangenaam mogelijk te maken, waarbij hij dolgraag misbruik wenst te maken van het op allerlei achterbakse manieren zinspelen op de lichamelijke problemen van die meneer.

En die problemen zijn nu niet bepaald "een hernia", was het maar slechts dat. Ik durf te wedden dat die kees het nog geen 24 uur vol zou houden met het probleem van die persoon zonder huilend in mekaar te klappen.

Het is meer dan misselijkmakend om andermans problemen te misbruiken bij pogingen om diegene het leven zuur te maken. Als ik hier moderator zou zijn had ik keessie al lang geleden graag letterlijk van het forum af geknald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit..

Bij nader inzien vind ik het niet zo sjiek om in de 3e persoon over iemand te gaan praten hier die er in dit geval zelf geen aanleiding toe heeft gegeven.

Zal je het oorspronkelijke bericht prive versturen.

Voel je verder vrij om dit door de betreffende persoon te laten lezen, maar er staat verder niks wat ik hem niet eerder al heb geschreven

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo sjiek, maar wel kunnen lachen om een bijzonder grove op diezelfde persoon gespeelde grafopmerking van ons Kees?

En mij insinueren om een peebee van jou aan mij door te sturen aan de geschoffeerde?

Gaat het verder wel lekker met je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus man, het lijkt wel of je zelf de nodige cognitieve issues hebt dat je mijn bericht niet begrijpend kan lezen.

Ik heb uitgelegd dat de opmerking m.i. niet zo zeer gericht was op de aandoening, maar op de manier waarop er achter de aandoening verscholen wordt. Ook heb ik gezegd dat ik deze opmerking een beetje ongepast en onnodig vond. Als jij je daar allemaal niet ik kan vinden, prima. Maar hoe lang ga je daar nog over blijven janken dan?

Daarnaast insinueer ik helemaal niks. Ik zeg juist dat het niet nodig is omdat ik het hem zelf allemaal al wel eens verteld heb. Maar als jij het gevoel hebt dat ik tegen jouw achter zijn rug aan het praten ben moet je het vooral delen.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...