Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rxm12

Superroom 5x5 hoeveel gram?

Recommended Posts

Ik heb even een vraagje, binnenkort ga ik deze growtent aanschaffen: https://supercloset.com/product/grow-rooms/superroom-smart-5x5-grow-tent-kit/

verlichting: Kind LED XL1000 Grow Light - dit is equivalent aan 1000W hid

en een 6 6-Site Bubble Flow Bucket-systeem dat gebruikt maakt van hydroponic technology

Hoeveel gram gedroogd kan ik hieruit krijgen? gokjes? gewoon om een idee te krijgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst even goed inlezen voor je veel geld uit gaat geven aan de verkeerde rommel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou inderdaad zoals Head Honcho zegt nog eens heel goed nadenken of je wel $ 1.500 moet gaan uitgeven aan zoiets. Ik heb niet precies gekeken wat je voor dat geld allemaal wel krijgt, wat niet, en wat je nog extra moet aanschaffen.

Vooral omdat je er nog geen kaas van gegeten hebt (dit maak ik op uit je vraag)

Ik zou zeggen: Koop een tentje in Nederland. Bouw een ledlamp zelf of hang er dikke HPS in (als je tenminste een tent van 150 x 150 wil)

 

Dat hele bubblegedoe is zeker geinig en ook erg effectief, maar om daar nu zo'n kant en klaar systeem voor te kopen...?

Wietefras heeft zelf ooit zoiets gebouwd, maar er zijn nog wel meer systemen met 'hydroponic technology' (klinkt als tell sell)

Het is in de basis niet meer dan plastic bakken met luchtbubbels erin. En de uitvoering kan anders zijn (bijvoorbeeld met een extern reservoir)

Als je nog nooit gekweekt hebt, zou ik zeker niet met zo'n systeem wat in Nederland bijna niemand heeft gaan beginnen.

Er zullen maar weinigen zijn die je advies kunnen geven als er iets mis gaat. En er gaat altijd iets mis. Niks aan te doen.

Er staan hier op het forum wel wat verslagen van hydro systemen.

 

De led-lamp kan ik weinig over zeggen. Ik ken de merknaam, maar weet er te weinig van.

 

Wat je ergens droog uithaalt is afhankelijk van het soortje, hoe lang het erin staat, hoeveel licht erboven hangt, blablabla. (blablabla = andere factoren)

Maar als je het leuk doet haal je 1 gram per watt van een 600 HPS van 100 x 100 of 120 x 120.

Of meer, of minder (vooral dit laatste)

Bouw of koop je een effectieve ledlamp dan haal je meer gram per Watt, maar het gelijke aantal grammen per oppervlakte.

Ik kende wel gasten die uit een tent van ongeveer de afmetingen van jouw Amerikaanse winkel met een 1.000 HPS een kilo en soms iets meer pakten. De claim van Kind Led dat hun 630 Watt led gelijk is aan 1.000 Watt HPS zou best kunnen, maar zoals gezegd weet ik daar te weinig van. Er zijn hier vast wel leden die er meer van weten.

 

Ik zou je willen adviseren om eerst eens goed te lezen op dit en op andere forums.

En daarna pas beslissen wat je gaat kopen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat Kees zegt, begin lekker simpel^_^

Ontdek het plantje en alles daar omheen, kijk of je er zelf genoeg geduld voor hebt/leuk vind. Uitbreiden en upgraden kun je altijd nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de 500gr en 1kg net zoals je uit een kiloknaller (zelfde tent maar dan met HPS) kunt halen.

500gr (alles daarboven is mooi meegenomen) als het 1 van je 1e keren is en 1kg met wat meer ervaring.

Laat je niet afschrikken door verhalen dat DWC te hoog gegrepen zou zijn, het is de meest geschikte instap op hydro gebied voor beginners;)

In NL moet je niet zijn voor hulp met DWC, zoek een UK of US forum daarvoor op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, lostchild said:

Tussen de 500gr en 1kg net zoals je uit een kiloknaller (zelfde tent maar dan met HPS) kunt halen.

met een 650W discolamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zo veel van deze lamp, @cannarie

Maar is het niet veel?

 

Hydro is op zich niet moeilijk (of makkelijk), maar waarom zo'n systeem in Amerika of weet ik veel in welk buitenland aanschaffen?

Met heel veel spullen uit de Hornbach kun je precies hetzelfde maken, en waarschijnlijk tegen een fractie van de kosten.

En als er dan iets kapot is ga je (desnoods met bonnetje) terug naar Hornbach.

Met een in het buitenland aangeschafte constructie hoeft er maar iets mis te gaan of een essentieel onderdeel te ontbreken of stuk te gaan, en dan ligt je grow stil.

Dus kijk eens hier op dit forum; Staan genoeg opzetjes hoe je dit aan zou kunnen pakken met NL's spul.

Eigen plastic eerst !

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Kees A said:

Ik weet niet zo veel van deze lamp, @cannarie

Maar is het niet veel?

Ik heb zelf geen ervaring met kind led. Wel met een spectrabox discolamp.

Ook heb ik er dit over gelezen..

On 11/19/2018 at 6:45 PM, Wietefras said:

Die KIND en G-tools leds moet je ze zeker niet aan beginnen. Die zijn echt veel te duur voor de slechte kwaliteit. Zijn wel wat verslagen van te vinden en qua g/W komen die niet boven een HPS uit. Daar betaal je je geen berg geld voor om een led lamp te kopen.

Spectrabox is ook niet heel veel efficienter dan HPS.

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als @Wietefras er ernstige bedenkingen bij heeft, zou ik er zeker niet aan beginnen.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIND, of alle "A-merken" die op die manier marketen --> nooit kopen.

Dat is overigens gewoon gezond verstand en dit geldt voor elk "A-merk" product dat in elke markt wordt verkocht.

De marketing die een merk als KIND erop na houdt zie je kwaliteitsmerken zoals Siemens of Bayer niet maken. Dat wil al een hoop zeggen m.i.

 

 

Edit: daarnaast liegt KIND keihard over haar specificaties!!!

Edited by Thomson
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, cannarie said:

met een 650W discolamp?

Als je met een Mars Hydro 1.5gr/w kunt scoren zoals ik deed (150gr onder 96W)  dan moet met een 650W Kind ook een score van 500g gehaald kunnen worden. Een verhouding van 1-1 is met een beetje LED goed haalbaar.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Thomson said:

KIND, of alle "A-merken" die op die manier marketen --> nooit kopen.

Dat is overigens gewoon gezond verstand en dit geldt voor elk "A-merk" product dat in elke markt wordt verkocht.

De marketing die een merk als KIND erop na houdt zie je kwaliteitsmerken zoals Siemens of Bayer niet maken. Dat wil al een hoop zeggen m.i.

 

 

Edit: daarnaast liegt KIND keihard over haar specificaties!!!

Wat kun je dan het beste dan als je met led wilt kweken?

Zelfbouw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die KIND kwam heel erg slecht uit de tests. Plus dus bij wat kweekverslagen.

Als je dat soort bedragen wilt betalen voor de lamp dan is de Fluence SPYDR wellicht een optie. Head Honcho haalt daar heel goede resulaten mee.

 

Zelfbouw is een stuk goedkoper, maar uiteraard ook wel wat werk. Al is het in elkaar zetten van een lamp met led strips ook weer niet zo moeilijk. Strips op alu profielen schroeven, aansluiten op de driver, ophangen en gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou inderdaad handiger zijn om rustig te beginnen, en gaande weg te leren over het proces, en de verschillende opties ipv direct een dure tent te kopen terwijl je er eigenlijk de ballen van weet..

Maar aangezien geld nu niet direct een probleem is, dacht ik dat zo een tent met alles inclusief wel een goede optie zou zijn voor mijn doelen te realiseren. Ik heb niet de ambitie om een heel gevorderde kweker te worden of zo. Ik denk dat het allemaal wel redelijk straightforward is die technologie, en denk nu niet dat het heel moeilijk zal zijn om daarin te gaan kweken. Ik heb natuurlijk geen idee, en begrijp dat als er iets misloopt, het moeilijk wordt om met oplossingen te komen. In ieder geval denk ik dat het wel de moeite is om ineens in deftige apparatuur te investeren ipv te knoeien en zo op te werken naar een hoger niveau. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als geld geen probleem is.... geef het aan mij.

Bouw ik voor jou een tentje en gaan we ook nog op restaurant (zoals de Vlamingen zeggen)

 

Serieus: Je koopt met de aanschaf van de getoonde tent geen zekerheid.

De lamp is eigenlijk al kut, of toch in ieder geval te duur. Als geld geen probleem is, koop dan een Fluence Spydr zoals Wietefras aangaf.

Bovendien moet je ook nog eens een lamp kopen die voldoet om 150 x 150 lekker te belichten.

 

Koop of bouw een basic DWC systeem. Koop je een goede pomp van de betere merken en niet zo'n China geval wat waarschijnlijk in zo'n plug & play set zit.

Of koop er kant en klaar eentje. Maar eigenlijk is zelfbouw net zo makkelijk en vaak beter. Heb in een shop wel eens gekeken naar de afwerking van die kant en klaar setjes. Niet al te best soms, en je zag al meteen de plekken waar je met tape, lijm en rubber ringen aan de slag moest.

 

Koop een goede tent van bewezen kwaliteit in een Nederlandse of Belgische shop. Kijk naar de stevigheid, waar je hem open kunt maken. Hoeveel invoeren er zijn.

 

Wat voor afzuiger ga je er in hangen? Want in een Amerikaanse tent zit er waarschijnlijk eentje die op 110 Volt werkt. 

Het is me trouwens totaal onduidelijk wat je er bij krijg voor welk geld.

Maar er staan op Nederlandse sites ook mooie setjes te koop.

Begin gewoon lekker op 120 x 120. Kun je goed onder controle houden, ook als die hittegolf er aan komt.

Hang er een zo'n Spydr in of een 600 W HPS. 

500 afzuiger, dimmer, gaan met die banaan.

56 minutes ago, rxm12 said:

Ik denk dat het allemaal wel redelijk straightforward is die technologie, en denk nu niet dat het heel moeilijk zal zijn om daarin te gaan kweken. 

Als je dat denkt, dan kun je hard op je smoel gaan. Het is niet moeilijk, maar het is een redelijk complexe keten van zaken die bij elkaar moeten aansluiten.

Als jij bijvoorbeeld een led hangt die niet veel warmte genereert en je kweekt in een onverwarmde ruimte, dan moet je in de winter gaan bijverwarmen. Dan kun je wel een deftig setje hebben, maar dan zul je toch alsnog naar de Gamma moeten voor een kachel. 

Je kan je temperatuur op orde hebben, maar ineens knalt je LV omhoog of omlaag. Wat dan? En misschien weet je wel niet of die LV omhoog of omlaag gaat, want zit er ook een vochtigheidsmeter bij dat setje?

Welke pH of EC moet je hanteren in hydro? Welke voeding?

Of je bent lekker aan het kweken, en ineens allemaal bruine smurrie in je profi hydroponic systeem. Hoe pak je dat aan?

Niet om je er van af te lullen, maar dit overkomt iedereen. Dus jou ook, en jou nog eerder omdat je niet voorbereid bent. Kweken is zeker geen rocket science, maar al doende leert men. En men leert net zoveel met een setje van € 400 dan met een setje € 4.000.

De set die jij mij toont, in de link, zou ik nooit aanschaffen. Ik weet gewoon dat ik voor dat geld betere spullen kan krijgen. Of hetzelfde maar voor een fractie van het geld.

Die sets zijn bedoeld voor dezelfde mensen die een geheel verzorgde groepsreis kopen als ze op vakantie gaan. Je denkt dat je gemak koopt, maar in feite betaal je voor iets wat je makkelijk zelf had kunnen fixen voor de helft van het geld. En de dingen die je echt nodig hebt misschien, ontbreken. Je betaalt ook niet voor kwalieit, want ik zie niets dat er uit springt. Nu heb ik de set nog nooit in mijn handen gehad, dus bij sommige dingen kan ik er best naast zitten.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hele set komt van Marktplaats^_^, was €225 (heb wel een andere lamp en later nog een nieuwe filter aangeschaft).

Ben daar overigens erg tevreden mee, je hoeft niet veel geld uit te geven om wiet te kweken.

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ervan overtuigd dat je voor goedkoper een even goede tent, of zelfs betere tent kan bouwen, maar het hele punt van zo'n all-inclusive tent is dat het je de moeite en tijd bespaart van alles te moeten gaan vergelijken en je er helemaal in te gaan verdiepen. 

Het wordt geadverteerd als een all-inclusive, perfect voor beginners growtent, dus in principe zou alles er moeten bijzitten om een kweek tot een goed einde te brengen. Komt met Dvd en manual met instructies, grow tips, lifetime support, 3 jaar garantie. De merken lijken me ook redelijk reputabel. ziet er professioneel uit. Ik snap het marketingsaspect, maar maak me niet wijs dat je rotzooi krijgt voor een lamp van 1600 euro. 

 

Het hele punt van zo'n over-priced growtent is dat het juist handig is voor beginners, omdat je dan zelf niet enorm veel tijd moet gaan spenderen om kennis te gaan verzamelen over al de verschillende mogelijkheden en technische feiten.. Nee. Koop een all-inclusive tent, sluit het aan, begin. Heb je een probleem? -) support. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

 

De verschillende componenten zal ik hieronder even bijzetten. Dan kan je zelf oordelen of het volledig is.

 

Bedankt voor de reacties en bedenkingen trouwens

 

Componenten:

6-Site Bubble Flow Buckets
Eco Series Air Pump
185 Gallon Per Hour Water Pump
5 Gallon Soil Pots

Bond Moisture Meter
Gorilla Grow Tent 5′ x 5′ x 6’11″ (7’11″ w/ extension)

Kind LED XL1000 Grow Light

Premium Carbon Filter

Internal Circulation Fans

Premium Inline Fan

Trellis System

Digital Thermometer / Hygrometer

General Hydroponics pH Control Kit

TDS Meter

Lotus Premium Plant Nutrients Starter Kit

6 Socket Industrial Power Strip
App-Controlled Smart Timers
GFCI Shock Buster
 

Edited by rxm12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je er voor betaalt, maar ik zal hier beneden trachten om vanuit mijn standpunt commentaar te geven.

Willekeurig, zeker niet volledig en ik claim ook niet de waarheid in pacht te hebben.

Ik ben ervan overtuigd dat je voor goedkoper een even goede tent, of zelfs betere tent kan bouwen, maar het hele punt van zo'n all-inclusive tent is dat het je de moeite en tijd bespaart van alles te moeten gaan vergelijken en je er helemaal in te gaan verdiepen. 

Kweken is iets waar je je in moet verdiepen. Of het nu tomaten, konijnen, cactussen of weet is. Je tent is ook zeker nog niet volledig. Als je je er niet in verdiept, weet je ook niet wat je mist.

Het wordt geadverteerd als een all-inclusive, perfect voor beginners growtent, dus in principe zou alles er moeten bijzitten om een kweek tot een goed einde te brengen.

Wat verwacht je dan dat iemand zegt die iets wil verkopen? "Begin er niet aan! Te hoog gegrepen!"?

Komt met Dvd en manual met instructies, grow tips

Kweken vanaf DVD is leuk, maar los van dat het wel erg 20ste eeuw is... het is een beetje alsof je een auto koopt en ze zeggen "leer auto rijden. Nu met DVD en manual". Je kunt met het boekje van de auto het oliepeil meten en waar het reservelampje ligt. Maar toch geen autotechniek of rijvaardigheid? Dat zijn toch andere dingen.

lifetime support, 3 jaar garantie.

Life Time support. Lekker dan. Jij zit hier en zij ergens in Amerika. Dan zeg jij "mijn afzuiger doet het niet" Dan sturen zij terug "Zit de stekker er wel in". Of jij zegt "Mijn blad wordt geel". Schrijven zij teerug "Kut voor je." Wat stelt die support voor?

Garantie is fijn. Kun je het terugsturen naar de afzender. Stopt je kweek. Ga je in wanhoop naar de Growshop hier en die hebben niets van jouw systeem. Sta je dan.

De merken lijken me ook redelijk reputabel. ziet er professioneel uit.

Ik ken van de merken alleen General Hydroponics en Gorilla. Maar dat zegt niks. ik ken niet alles.

Het ziet er niet kut uit, maar dat is bij veel zaken zo. Zegt nog niks over duurzaamheid. Ik zie op Tel Sel ook dingen voorbij komen, waarvan ik denk "dat MOET ik hebben!!!". Tot ik het zie staan bij Action en dan denk je dat de doos leeg is, zo'n pikkepoelie rotzooi is het dan. Maar misschien is de kwaliteit wel top, maar dan is het misschien te duur.

Ik snap het marketingsaspect, maar maak me niet wijs dat je rotzooi krijgt voor een licht van 1000 euro. 

Ik maak je niks wijs. Ik kijk alleen naar wat mensen die er wel verstand van hebben, zoals Wietefras hier op het forum. Die leest alles wat los en vast zit, en is actief op Amerikaanse forums en wordt ook daar gezien als een autoriteit op led-vlak. Als die zegt "niet doen', gewoon niet doen. Kijk ook maar op 420, rollitup en al die andere cannabis-forums. Nergens hoor je van een succesvolle kweker een goed resultaat met die veel te dure lamp.

Het hele punt van zo'n over-priced growtent is dat het juist handig is voor beginners, omdat je dan zelf niet enorm veel tijd moet gaan spenderen om kennis te gaan verzamelen over al de verschillende mogelijkheden en technische feiten.. Nee. Koop een all-inclusive tent, sluit het aan, begin. Heb je een probleem? -) support. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Je hebt een punt, maar ik geloof dus niet dat het makkelijk is. Ga dan naar een respectabele GS hier in Nederland of Belgie en zeg tegen de eigenaar: Stel voor mij een tent samen die top is. Heb je alles. Maar dan ook echt alles, voor een stuk minder geld.

6-Site Bubble Flow Buckets
Eco Series Air Pump

Loopt die pomp op 220?

185 Gallon Per Hour Water Pump
5 Gallon Soil Pots

Loopt die pomp op 220?

En wat moet je potten voor aarde als je met DWC gaat werken? Of mis ik iets of snap ik het systeem niet?

Bond Moisture Meter

Zijn kutmeters en die koop je voor € 2 bij Hornbach. 


Gorilla Grow Tent 5′ x 5′ x 6’11″ (7’11″ w/ extension)

Heb ik van gehoord. Wordt ook in Nederland verkocht. Vast een prima tent.

Kind LED XL1000 Grow Light

Is al genoeg over gezegd door mij en anderen.

Premium Carbon Filter

"premium" kan alles zijn. zegt niks. Zal alleen een godsvermogen kosten om die te verzenden.

Internal Circulation Fans

Premium Inline Fan

Wederom: Premium. Wat is dat? Is ie geschikt voor jouw tent? Lopen ze op 220?

Hoe laat je die afzuiger zachter of harder lopen?

Trellis System

Handig, maar je krijgt van de GS gratis net als je een paar honderd Euro spendeert.

Digital Thermometer / Hygrometer

Handig

General Hydroponics pH Control Kit

Meteen in de prullenbak knikkeren. Gekut met oplossingen en stripjes. Koop een pH meter.

TDS Meter

Handig. Welke tabel hanteert die? Want je blijft omrekenen.

Lotus Premium Plant Nutrients Starter Kit

Nooit van gehoord en in Nederland volgens mij niet te krijgen.

Wat doe je als het op is? Het is maar een starter kit.

6 Socket Industrial Power Strip

220? 110? Alles op 1 stekkerdoos. Lekker veilig ook.

App-Controlled Smart Timers

Moeilijk apparaat voor iets wat je heel makkelijk kan doen. Werken ze ook met 220? Weet niet wat voor timer, maar zit er een relais tussen? 


GFCI Shock Buster

Weet ik niet wat het is.

 

Ik wil je systeem niet afzeiken, maar ik voorzie alleen maar problemen.

Dit forum is er voor om elkaar te helpen. En zo moet je onze comments zien.

We hebben al te veel leden gezien die dure zaken aanschaften en er na 1 kweekje achterkwamen dat ze eenvoudiger en goedkoper uit geweest zouden zijn als ze eerst even goed rondgekeken hadden.

Ik zie ook in Nederland, Duitsland en België prachtige setjes te koop voor de helft van wat jouw lamp alleen al kost.

En ik garandeer je als je zo'n setje koopt, je een hogere opbrengst hebt. De GS zal je graag zo'n set + deskundig advies verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Kees A said:

Ik wil je systeem niet afzeiken, maar ik voorzie alleen maar problemen.

 Dit forum is er voor om elkaar te helpen. En zo moet je onze comments zien.

Weet ik wel. Apprecieer ik ook enorm. Kan alleen maar dankbaar zijn dat jullie mijn naïviteit kunnen doorzien door jullie ervaring.

32 minutes ago, Kees A said:

Kweken is iets waar je je in moet verdiepen. Of het nu tomaten, konijnen, cactussen of weet is. Je tent is ook zeker nog niet volledig. Als je je er niet in verdiept, weet je ook niet wat je mist.

 

Per definitie moet niets. het hangt eerder af van: wat zijn je doelstellingen? kan je met je plan je doelstellingen bereiken? Als ik bv 500 gram uit een samengesteld growtentje wil halen, en ik koop er een, volg de instructies, ik behaal mijn doelstelling, dan hoef ik me niet te verdiepen in alle facetten van het kweekproces. Maar zoals je aangeeft is het inderdaad beter dat je voorbereid bent. Als er iets misgaat, weet je tenminste waarmee je bezig bent, en kan je bijsturen. Dan ben je niet genoodzaakt om af te hangen van externe bronnen, wat geen zekerheid garandeert.

32 minutes ago, Kees A said:

 Wat verwacht je dan dat iemand zegt die iets wil verkopen? "Begin er niet aan! Te hoog gegrepen!"?

 

Als het echt te hoog gegrepen zou zijn, zou dat alleen maar negatief zijn voor hun reputatie: negatieve beoordelingen, refunds, support-spam..

 

Maar al bij al maak je goede punten. Ik ga me er zeker en vast in verdiepen zodat ik betere keuzes kan maken. Een growtent van een dichtere gs zou inderdaad makkelijker zijn qua toegankelijkheid voor het geval ik vervangstukken of eender wat nodig heb. Yes, je hebt gelijk. Ik moet kweken niet onderschatten.

 

Bedankt! ik ga ermee aan de slag

Edited by rxm12
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, rxm12 said:

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

 

Waarom onnodig veel geld uitgeven als het ook vele maler goedkoper kan.

Bespaar je geld. Misschien iets waar je nog niet over nagedacht hebt maar een 650 watt lamp trekt behoorlijk wat stroom wat overigens ook betaald moet worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een stukje vriendelijker geprijsd en ze hebben er ook kant en klare rdwc systemen.

Overzee kopen is niet handig ivm aanspraak op garantie en kost je een vaak veel meer dan nodig is bij setjes omdat dat je tegen allerlei praktische zaken aan kunt lopen zoals verschil in voltage wat in de beschrijving (het is niet op NL gericht) niet naar voren komt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Kind Led 750 gebruikt, interne fans maken onnodig veel herrie. Het is heel mooi spul, interne timer, zonopgang enz makkelijk na te boosten, voor in de groei en bloei kan je makkelijk de verlichting kleur kiezen.

Maar uiteindelijk als een hobby kweker heb je dat allemaal niet nodig, het is eenmaal zo duur door goeie marketing en onnodige opties. 

Ik denk wel dat je 1gr per watt kunt behalen met deze lamp. Nu ik met Cree Cobs kweek hoef ik die dure zooi niet. 

Als ik toch wat ga aanschaffen zal ik liever voor Fluence spyderr gaan of een wat goedkopere versie van Biogenetic wat ik in veralag van @Fatamorgana zag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...