Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Daarnet een kleine inspectie gedaan van de plantjes en 1 van men auto orange bud zit met meeldauw en toprot op dezelfde tak. Mijn vraag is eigenlijk wat jullie ermee zouden doen? Ze staat 5 weken in bloei en zou toch nog een kleine 3 weken moeten gaan denk ik. Dus moet ik de topjes met schimmel verwijderen en verder goed in het oog houden of knip ik ineens de hele tak weg? En kan ik dit nog met iets bestrijden zo ver in de bloeifase? Dank op voorhand. Groetjes!

20190620_103902.jpg

20190620_103946.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter de hele tak (als je die kan missen) omdat je daarmee minder kans hebt op verspreiding van Botrytis sporen.

Bestrijden toprot gaat niet laat in de bloei, weghalen van besmette delen en voorkomen dat het overslaat op je nog gezonde planten is het enige wat je kan doen.

Meeldauw kan je te lijf met melk en is er vaak wel onder te houden, toprot neemt in no time je hele hok over.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Ok dank je voor de reply. Ik denk ook dat het de beste optie is zodat het niet gaat verder spreiden (ookal kan dit dan nog gebeuren) Ik zoek nog even op hoe het melk/meeldauw process werkt en zal dit toepassen indien nodig!

Edited by scratchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...