Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bezorgdebelg

2 vragen verhuis van auto met 24/h cyclus naar buiten

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik vroeg me af of jullie voor mij kunnen verduidelijken hoe ik de verhuis van indoor naar outdoor best moet aanpakken.

 

1: Momenteel krijgt mijn autoflower al 2 weken lang 24h per dag licht. Hier en daar lees ik dat als ik de plant zo weinig mogelijk wil stressen, ik de lichtcyclus dag per dag moet aanpassen vooraleer hem buiten te zetten.

(klopt dit? zo ja, hoe snel?uren/dag)

2: Ik lees dat het plotse intensiteitsverschil van (kleine) groeilamp naar zonlicht ook iets is om rekening mee te houden. Eerste dag een paar uurtjes zon max, en elke dag een uurtje bijdoen, en voor de rest in de schaduw laten staan?

(klopt dit?)

 

 

IMG_3303.JPG

IMG_3305.JPG

IMG_3306.JPG

Edited by bezorgdebelg
mistake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Belg,

Als eerste zou ik beginnen met het gebruiken van een lichtschema waarbij de plant elke dag een donkere periode heeft, een wietplant heeft ook behoefte naar slaap want ook dan groeit een wietplant! Je zou dan een lichtschema kunnen aanhouden die gelijk staat met aantal licht-uren buiten zodat je plantje daar aan gewend raakt.

Over lichtintensiteit durf ik geen uitspraak te doen, maar ik denk wel dat het steeds meer geven van zonlicht zinloos is aangezien dit niks doet met de intensiteit. Als hij buiten staat, staat hij buiten of dat nu 2 of 6 uurtjes zijn (verbeter mij als ik het fout heb!)

 

Succes!^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

1: denk niet dat het veel verschil/stress gaat opleveren moesten ze ineens 6uurtes langer donker hebben.

2: ja "afharden" is aangeraden als je een binnenplant, buiten wil zetten.

Niet enkel voor de zon maar ook wisselende temperaturen en een stevig windje.

Al zullen ze het in de meeste gevallen vast wel overleven als je ze meteen buiten trapt :P (op enkele verbrande bladeren na)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...