Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

Hoeveel gram kun je verwachten van 1 buitenplant in de volle grond die 1 maand groei ontvangt

Recommended Posts

De titel legt het uit. 

 

Het gaat om de natuurlijke buitencyclus. 

 

Wat zijn jullie ervaringen of ideeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genetica afhankelijk en ook het weer kan roet in het eten gooien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, lostchild said:

Genetica afhankelijk en ook het weer kan roet in het eten gooien.

 

Wat is je indicatie met redelijk qualitatieve indica genen, en een goede zomer?

Edited by cookienl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens tussen de 500gr -2kg als je goede grond hebt.

Er staat als je genetica koopt ook vaak iets over de opbrengst per m2 wat je een leidraad kan geven;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, lostchild said:

Ergens tussen de 500gr -2kg als je goede grond hebt.

Er staat als je genetica koopt ook vaak iets over de opbrengst per m2 wat je een leidraad kan geven;)

Wauw, en dat is ondanks dat de plant dan maar 1 maand groei in plaats van 3 of meer ontvangt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 tot 200 gram moet zeker  lukken , maar de kwaliteit is natuurlijk matig vanwege het te verwachten weer in de bloei periode.

Je kunt nu nog prima beginnen met zaaien in volle grond , tijd genoeg nog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een maand gerekend tot de eerste zichtbare bloei lijkt me 100 tot 200 nog erg veel.

Als je 1 plant binnen onder een lamp na 3 weken schakelt en dus na 4 weken de eerste zichtbare bloei hebt, haal je er als je het heel goed doet 200 gram vanaf. En dan heb je elke dag 12 uur lang volle bak licht en gunstige nacht temperaturen etc.

En waarom dan niet een paar kortbloeiende autoflowers neerzetten, die dan ook net even eerder klaar zijn?

Wanneer wil je je plant precies neerzetten en op wat baseer je die maand groeitijd?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In goede volle grond groeien ze zo snel dat ze na 1 maand groei en daarna nog de groei in het begin van de bloei , dat ze behoorlijk groot worden.

Binnen loop je altijd tegen beperkte wortelruimte aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt natuurlijk ook af van wanneer die maand groei plaats gevonden heeft !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek in potten valt niet te vergelijken met kweken in de volle grond en moet je ook niet doen.
Zet een tomatenplant in een pot en 1 in de volle grond in je tuin en vergelijk na een maand :wtf:

Overigens tel je die maand groei natuurlijk pas vanaf moment dat de (cannabis) plant geslacht heeft getoond (node 5/6) en dan ben je vaak al een week of 3 onderweg.

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/16/2019 at 8:34 PM, Kunichika said:

Waarom maar 1maand groei, wat voor soort is het?

Omdat het deze week kan worden gezaait. Het betreft special kush van Royal Quen Seeds. 

On 6/17/2019 at 2:03 PM, atmosphere said:

100 tot 200 gram moet zeker  lukken , maar de kwaliteit is natuurlijk matig vanwege het te verwachten weer in de bloei periode.

Je kunt nu nog prima beginnen met zaaien in volle grond , tijd genoeg nog .

Zo rond de 28 graden of iets lager vermoed ik? 

On 6/17/2019 at 2:53 PM, cannarie said:

Met een maand gerekend tot de eerste zichtbare bloei lijkt me 100 tot 200 nog erg veel.

Als je 1 plant binnen onder een lamp na 3 weken schakelt en dus na 4 weken de eerste zichtbare bloei hebt, haal je er als je het heel goed doet 200 gram vanaf. En dan heb je elke dag 12 uur lang volle bak licht en gunstige nacht temperaturen etc.

En waarom dan niet een paar kortbloeiende autoflowers neerzetten, die dan ook net even eerder klaar zijn?

Wanneer wil je je plant precies neerzetten en op wat baseer je die maand groeitijd?

Deze week zaaien. Groei maand is Juli. Bloei maanden zijn Augustus, September en bij een enkeling Oktober. 

20 hours ago, atmosphere said:

In goede volle grond groeien ze zo snel dat ze na 1 maand groei en daarna nog de groei in het begin van de bloei , dat ze behoorlijk groot worden.

Binnen loop je altijd tegen beperkte wortelruimte aan.

Ja, het medium is niet super goed, een mix van aarde (zand en klei) en gesteente maar het heeft wel de juiste zuurgraad. De zon is zo sterk dat ik vermoed dat het zaaien en voorgroeien in de shaduw moet gebeuren. 

16 hours ago, atmosphere said:

Het hangt natuurlijk ook af van wanneer die maand groei plaats gevonden heeft !

Aangezien het buiten is lijkt 1 maand me op Juli te duiden. 

2 hours ago, lostchild said:

Kweek in potten valt niet te vergelijken met kweken in de volle grond en moet je ook niet doen.
Zet een tomatenplant in een pot en 1 in de volle grond in je tuin en vergelijk na een maand :wtf:

Overigens tel je die maand groei natuurlijk pas vanaf moment dat de (cannabis) plant geslacht heeft getoond (node 5/6) en dan ben je vaak al een week of 3 onderweg.

 

 

Ja klopt. 1 tomaat in een pot groeit niet heel hard. Zet je er twee nog later dan die in pot in de volle grond en je hebt al gauw mega planten in verhouding tot het plantje in de pot. In de volle grond zien tomaten er ook een stuk gezonder uit. Misschien is de potgrond niet optimaal?

 

Hoe zou jij het aanpakken? De plant zo snel mogelijk in de volle grond? En dan zal het toch schaduw moeten krijgen in het begin want ze verschroeien hier deze maand in no-time als je nu zaait merk ik. 

Edited by cookienl

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, lostchild said:

Kweek in potten valt niet te vergelijken met kweken in de volle grond en moet je ook niet doen.

Een vergelijking is sws lastig te maken met alle mogelijke variabelen.

Ik heb 2 keer een plant in de volle grond gezet buiten en deze groeiden/groeien langzamer dan in de zelfde tuin in potten. Dit zal ongetwijfeld met de mindere kwaliteit grond te maken hebben, maar de kwaliteit van de grond was (is) in geval van ts ook nog niet duidelijk.

Als ik dit dan vergelijk met hoe snel de groei gaat onder mijn lamp, verslaat dit by far alles wat ik buiten ooit gedaan heb qua groeitempo. Vandaar dat ik de vergelijking hiermee maakte. Ik rekende hiermee overigens vanaf ontkiemen. Zou niet weten waarom je vanaf de geslachtsbepaling zou willen rekenen.

@cookienl Er is maar een manier om er achter te komen hoeveel je in jouw situatie in deze periode kunt oogsten. Wat schiet je ermee op om er over te speculeren? Heb je de oogst al doorverkoch? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, cookienl said:

 

Hoe zou jij het aanpakken? De plant zo snel mogelijk in de volle grond? En dan zal het toch schaduw moeten krijgen in het begin want ze verschroeien hier deze maand in no-time als je nu zaait merk ik. 

Dat is vreemd ,  in de zon gaan ze het beste zo lang je de grond bovenin  vochtig kan houden in de eerste dagen .  

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, cannarie said:

Een vergelijking is sws lastig te maken met alle mogelijke variabelen.

Ik heb 2 keer een plant in de volle grond gezet buiten en deze groeiden/groeien langzamer dan in de zelfde tuin in potten. Dit zal ongetwijfeld met de mindere kwaliteit grond te maken hebben, maar de kwaliteit van de grond was (is) in geval van ts ook nog niet duidelijk.

Als ik dit dan vergelijk met hoe snel de groei gaat onder mijn lamp, verslaat dit by far alles wat ik buiten ooit gedaan heb qua groeitempo. Vandaar dat ik de vergelijking hiermee maakte. Ik rekende hiermee overigens vanaf ontkiemen. Zou niet weten waarom je vanaf de geslachtsbepaling zou willen rekenen.

 

kreeg je dan uiteindelijk geen enorm grote struiken in de volle grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zsm de volle grond in ivm de wortels die dan vrij spel hebben waardoor bomen kweken mogelijk wordt.

@cannarie

Waarom je rekent vanaf volwassen worden plant?
Omdat vanaf dat moment er pas sprake is van een plant, daarvoor is het nog steeds een zaailing.

In een pot is al snel bekend hoeveel ruimte de wortels hebben wat in de volle grond niet zo is waardoor je veel eerder uitgroei zult zien bij pot maar op de wat langere termijn blijft er van die voorsprong niks over. Je kan natuurlijk 250ltr potten nemen ter vergelijk maar als je dat doet zul je merken dat je plantje ook niet zo snel meer groeit omdat de grens minder snel in zicht komt waardoor de volgende fase (groei boven de grond) ook minder uitbundig/snel zal verlopen en je gelijkere tred houdt met de volle grond.

Wortels maken de plant.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, atmosphere said:

kreeg je dan uiteindelijk geen enorm grote struiken in de volle grond ? 

Dit was vorig jaar 9 juli, vlak voor 1 exemplaar de grond in ging.

20180709_164506.jpg

En dit is 19 nov

20181119_170804.jpg

Moet erbij zeggen dat dit geen soort voor ons klimaat is, maar afgelopen zomer was het daar wel het klimaat naar zegmaar.

Dit jaar heb ik de zelfde soort half mei op de zelfde plek gezet. Gaat nu wel wat harder, maar houdt alsnog niet over.

2 hours ago, lostchild said:

Waarom je rekent vanaf volwassen worden plant?
Omdat vanaf dat moment er pas sprake is van een plant, daarvoor is het nog steeds een zaailing.

Ik zie de relevantie niet. Als ts nu zaait, zal het hem een worst wezen hoe lang hij het een zaailing mag noemen. Het gaat om de gehele periode. Als ik in mijn hok naar de groeitijd kijk ben ik daar ook allerminst in geinteresseerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, cannarie said:

Dit was vorig jaar 9 juli, vlak voor 1 exemplaar de grond in ging.

20180709_164506.jpg

En dit is 19 nov

20181119_170804.jpg

Moet erbij zeggen dat dit geen soort voor ons klimaat is, maar afgelopen zomer was het daar wel het klimaat naar zegmaar.

Dit jaar heb ik de zelfde soort half mei op de zelfde plek gezet. Gaat nu wel wat harder, maar houdt alsnog niet over.

 

Dat waren autoflowers zeker ?  of volle indica's.  Prachtige zaailingen trouwens.

Ik vond in jouw antwoord iets dat ik relevant vind ,  los van het oorspronkelijke onderwerp eigenlijk.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, atmosphere said:

Dat waren autoflowers zeker ?  of volle indica's.  Prachtige zaailingen trouwens.

nee en nee :) Tis een hybride, die kijkend naar de afkomst wel wat meer naar idica gaat. Wordt volgens dutch pasion echter wel tot 1,5 meter hoog indoor.

48 minutes ago, atmosphere said:

Ik vond in jouw antwoord iets dat ik relevant vind ,  los van het oorspronkelijke onderwerp eigenlijk.

Hoe bedoel je precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

In jouw berekening is een wietboom inderdaad een zeldzaamheid, neem je de fasen wel mee dan is het raar als je na 1mnd groei (wat neerkomt op 7weken staan na ontkiemen) als het geen winter of herfst is geen wietboom zal opleveren waar je met 2 vingers in de neus een pond droge wiet vanaf kan trekken mits rot of afbreken takken door wind of rippers je niet de das om doen en je een natuurlijk een buiten soort zette.

Planten doorlopen fasen en elke fase doet haar duit in het zakje

KLIK

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2019 at 8:33 PM, cannarie said:

nee en nee :) Tis een hybride, die kijkend naar de afkomst wel wat meer naar idica gaat. Wordt volgens dutch pasion echter wel tot 1,5 meter hoog indoor.

Hoe bedoel je precies?

Ik vind het opmerkelijk dat die plant in de volle grond zo klein is gebleven , dus ben benieuwd hoe dat verklaard kan worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah zo @atmosphere. Ja vond dat ook wel opvallend. Heeft toen na het planten echt een hele tijd stil gestaan. Niet duidelijk waarom. Heb daar daarvoor wel eens een ander binnensoortje gezet en toen gebeurde ongeveer het zelfde

Dit jaar dus weer 2 van de zelfde soort op de zelfde plek gezet. Dit was wat vroeger in het jaar en de planten waren al wat groter. Die zijn de eerste paar weken 4x zo hoog geworden (ca 1m), maar dat was eigenlijk alleen strek en nagenoeg geen groei. Nu beginnen ze wel lekker te groeien, maar het zijn nu dus wel nog echt lange slungels. Heb de toppen gister maar omgebogen @vakman style. Anders knakken ze bij de eerst volgende storm om.

Het boeit me ook weer niet zo heel veel, want het is niet echt of ik wat met het eindproduct doe. Daar heb ik mijn binnenwiet voor. Maar zal er binnenkort eens een foto van plaatsen in mijn eigen topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2019 at 12:25 PM, atmosphere said:

kreeg je dan uiteindelijk geen enorm grote struiken in de volle grond ?

Hier wel :D
large.20190623_101920.jpg.362f87886ded302b4a6d6a7cdf672720.jpg

large.20190623_101900.jpg.fc7b13dbee6f8a76a44055dce683c079.jpg

Daar gaat aardig wat af komen, staat buiten sinds Maart/April na een maand indoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...