Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowmonkey

15 Power Plantjes

Recommended Posts

M'n set-up:

400 Watt hps

250 kuub outtake

200 kuub intake

96 x 96 x 170 cm

16 potten van 7 liter

BN supermix aarde (voorgemixte grond)

 

15 Power Plantjes gehaald, kdacht dat ik er maar 15 nodig had, bleek het dus 16 te zijn (lol), dus er staat 1 lege pot tussen, waar nu een Orange Bud zaadje zit ingeknald..

 

De plantjes:

wietjes1.jpg

 

De lv zit in m'n hok rond de 40, maar binnen de plastic zakken hangt het rond de 60-70, temperatuur is 21 graden, de komende dagen dus nog ff lekker de lv hoog houden met die zakkies derop..

wietjes5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel dagen laat je die zakjes er zo op? Is het luchtdicht of zitten er gaatjes in of blijft het van onder open of zo

 

Dat zaadje zal het in die supermix niet goed doen, denk ik. Beter is zaai of stekgrond. Check het topic van stevens 'probleem zaailingen' als ik me niet vergis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten gaatjes in geprikt, ook een grotere om eventueel water doorheen te geven.. Kweetniet hoe lang ik die zakjes er op laat zitten, 2-3 dagen was het plan. Als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet weten, tis daarmee dat ik geïnteresseerd ben, :verrygood doe je die zakjes over de potjes vast met een rekkertje of laat je het gewoon open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zakken zitten gewoon over de potten heen getrokken, sommige zakken zitten onder de pot, maar de meeste staan gewoon los, het werkt perfect. Zijn trouwens geen boterham zakjes, maar pedaal-emmer zakken, net iets groter (en handiger)..

 

Btw, kzie net dat je je 1e post iets hebt aangepast; kdenk dat het met dat zaadje wel goedkomt. Het zit in een steenwol blokje net onder het grond oppervlakte, blijft lekker nat, er zit nog wat (uitgespoelde) grond van de vorige kweken doorheen omdat ik net wat tekort kwam, dus die zit ook iets steviger op elkaar.. We zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 9 naar 16 ! van 16 naar...? :verrygood

 

Suck6

 

p.s hoe lang laat je je ze nu groeien? en wat doe je anders t.o.v. je laatse kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortere groei, een week ong, verder niks anders, ja de onderste takken weg halen die toch alleen maar lucht produceren, zodat het daarboven tenminste allemaal wat ruimte krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en wat doe je anders t.o.v. je laatse kweek?

 

Wat we anders doen:

- 16 planten ipv 9

- 7 liter potjes ipv 12

- De plastic zakjes, zodat de stekken sneller aanslaan

- 10 dagen groei ipv 16

 

Verder hebben is er een nieuwe vitting aangeschaft omdat de oude zijn tijd wel had gehad. De nieuwe vitting heeft overigens een veel groter licht opbrengst alleen daarom verwachten we al meer opbrengst.

We zitten ook nog te denken om ze te toppen en mischien zelfs aan een screen of green, maar daar zijn we nog niet helenmaal uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat potje met zaad lijkt erg droog , of klopt dat niet . Gewoon maar zie wat die gaat doen. Maar ik verwacht dat z'n licht wordt weggenomen door de stekken,waardoor die gaat strekken en te dun wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit geen zaadjemeer in het potje daarom is ie droog :verrygood

zaadje ligt nu tussen 2 watjes omdat het ontkiemen nogal langs duurde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zit geen zaadjemeer in het potje daarom is ie droog :D

zaadje ligt nu tussen 2 watjes omdat het ontkiemen nogal langs duurde.

Zijn pheno en blowmonkey dezelfde personen of maatjes? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope nope, vriend van me, hok staat bij mij, spullen zijn grotendeels van hem, wel zo makkelijk om te beginnen, of niet?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zou het zaadje eigenlijk heel veel licht moeten krijgen , maar dat wordt moeilijk waarschijnlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zaadje krijgt voorlopig nog dezelfde hoeveelheid licht, echt geweldig vol is het nog niet, maar dat komt in de komende dagen wel.. Als het zover komt dat de planten licht gaan wegnemen verhoog ik de pot een beetje, of verwissel ik de potten van plaats. Kheb liever iets dan niets daar staan.

 

Trouwens ff de foto's vergroot voor wat meer duidelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij staan er ook een paar zaailingen van een week oud samen in bloei met al langer bloeiende planten. is dit dan zo slecht? waarom zouden die te weinig licht krijgen? obsorberen die andere dat ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten gaan nog de hoogte en de breedte in, die groeien over het kleine zaadplantje heen waardoor ze licht weg zullen nemen. Ook moet de lamp hoger en zal het zaadplantje niet meer op gelijke hoogte zitten met de andere planten, daarom moet ik die pot ook verhogen. Hoe dichter bij de lamp, hoe meer licht ze vangen..

 

Ook bloeien ze niet tegelijkertijd af, waardoor je langer moet draaien voor een klein beetje wiet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Weken, 1 week bloei nu:

158.jpg

154.jpg

 

Ze hangen wat slapjes hier, maar de foto's zijn geschoten toen de lichten al wat langer uit waren..

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mij staan er ook een paar zaailingen van een week oud samen in bloei met al langer bloeiende planten. is dit dan zo slecht? waarom zouden die te weinig licht krijgen? obsorberen die andere dat ofzo?

Omdat ze veel lager zijn als de andere planten ,en dus te ver van je lamp groeien . De kans op mannetjes wordt zo ook nog eens groter .

 

Aan de vorm van de bladeren en de lengte dikte verhouding van de steel is ongeveer af te lezen hoe ver de bulp van de zaailingen hangt . Op de foto's hier denk ik minimaal 60 cm .

 

Bij intens licht kunnen zaailingen van 15 cm hoogte al 30 cm breed zijn !

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Spooky. Licht zat precies 60 cm van de planten af. Gisteren verlaagd, gewoon stomweg vergeten eerder lager te hangen.

 

Ook de kou van de laatste weken en de kleinere potten zorgen voor een wat vertraagde groei deze keer. Toch gaat het nog wel redelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Spooky. Licht zat precies 60 cm van de planten af. Gisteren verlaagd, gewoon stomweg vergeten eerder lager te hangen.

Petje af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...