Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Badslipper

Afzuiging kiezen

Recommended Posts

Welke afzuiging kan ik het best nemen voor een 120x120x200 tent, en welke is stiller ?

Op het momemt twijfel ik tussen deze 4

https://www.greensell.nl/a-26573634/softbox-met-koolstof-filter-setjes/softbox-550m3-met-can-filter/#description

 

https://www.greensell.nl/a-40389150/softbox-met-koolstof-filter-setjes/softbox-750m3-met-can-filter/#description

 

https://www.greensell.nl/a-44567909/samengestelde-setjes/g-tools-buisventilator-680m3-met-filter-700m3/#description

https://www.greensell.nl/a-54276231/samengestelde-setjes/ram-carbon-filter-set-580m3/#description

Voorkeur gaat uit nasr de ram omdat deze niet heel duur is. maar volgens mij maakt dat veel herrie en er zit geen dim stand op.. 

Ik kweek bewust niet in de zomer dus zit niet met extreme warmte die ik weg moet krijgen. 

Het is erg belangrijk dat de afzuiging zo stil mogelijk is, en niet al te moeilijk om aan te sluiten. 

Bedankt alvast 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor de 750m³ softbox gaan icm een variac dimmer(let op snoer moet je er nog bij kopen). Je hoeft hem op die manier niet maximaal te laten afzuigen waardoor die nog wat stiller is als je hem dimt. In het setje van Greensell zit ook een 800m³ filter inbegrepen; je zou ook weg kunnen komen met een wat kleiner filter, omdat je de box waarschijnlijk toch niet maximaal laat afzuigen. 

hier kun je voor de prijs van wat Greensell voor een MDF box vraagt, een mooie Berken softbox kopen. Die zijn een stuk lichter. Let op dat ze daar een 160 flens meeleveren, deze is ook wat meer standaard en sluit beter aan op de bestaande filters rond die capaciteit. Dan nog even een bijpassend filter, combiconnect slang, slangklemmen en de variac en je bent klaar. 

De buisafzuiger is niet voor niks goedkoper, die gaat gegarandeerd meer herrie opleveren. Soms kun je gewoon beter een paar tientjes meer uitgeven. Als je deze hobby namelijk goed uitvoert, vloeien die paar tientjes linksom of rechtsom wel een keer terug in de portemonnee :)

Wat voor lamp ga je erin hangen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, pindarots123 said:

ik zou voor de 750m³ softbox gaan icm een variac dimmer(let op snoer moet je er nog bij kopen). Je hoeft hem op die manier niet maximaal te laten afzuigen waardoor die nog wat stiller is als je hem dimt. In het setje van Greensell zit ook een 800m³ filter inbegrepen; je zou ook weg kunnen komen met een wat kleiner filter, omdat je de box waarschijnlijk toch niet maximaal laat afzuigen. 

hier kun je voor de prijs van wat Greensell voor een MDF box vraagt, een mooie Berken softbox kopen. Die zijn een stuk lichter. Let op dat ze daar een 160 flens meeleveren, deze is ook wat meer standaard en sluit beter aan op de bestaande filters rond die capaciteit. Dan nog even een bijpassend filter, combiconnect slang, slangklemmen en de variac en je bent klaar. 

De buisafzuiger is niet voor niks goedkoper, die gaat gegarandeerd meer herrie opleveren. Soms kun je gewoon beter een paar tientjes meer uitgeven. Als je deze hobby namelijk goed uitvoert, vloeien die paar tientjes linksom of rechtsom wel een keer terug in de portemonnee :)

Wat voor lamp ga je erin hangen? 

Bedankt ! Indd beter een paar tientjes meer uitgeven ja. Maar zit intussen op een paar honderd meer haha :o had in eerste instansie een ram 378m3 set bestelt voor 140 maar dat is dus veel te weinig kwa m3 en maken best herrie. is zo een variac moeilijk aan te sluiten? En moet ik daar nog een relais tussen plaatsen net als bij het licht ? Wil alles zo veilig mogelijk doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een variac aansluiten is letterlijk gewoon een stekker in het stopcontact doen en de stekker van de softbox in de variac drukken. Als je de link in mijn vorige post had geopend, dan had je dit adhv het plaatje gezien. Een relais is enkel noodzakelijk bij apparaten/lampen met een hoge 'inrush' (piekspanning) bij inschakeling icm met bijv. een tijdschakelaar. Zo'n piekspanning kan er soms voor zorgen dat de pinnetjes in een tijdschakelaar vastsmelten, waardoor het licht aanblijft staan. De relais vangt die spanning op zodat de tijdklok die belasting niet krijgt. 

De eerste keer aanschaffen van de materialen is altijd een pijnlijke, maar zie het als een investering die zich meestal wel terugverdient. 

En wat voor lamp ging je nou gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pindarots123 said:

Een variac aansluiten is letterlijk gewoon een stekker in het stopcontact doen en de stekker van de softbox in de variac drukken. Als je de link in mijn vorige post had geopend, dan had je dit adhv het plaatje gezien. Een relais is enkel noodzakelijk bij apparaten/lampen met een hoge 'inrush' (piekspanning) bij inschakeling icm met bijv. een tijdschakelaar. Zo'n piekspanning kan er soms voor zorgen dat de pinnetjes in een tijdschakelaar vastsmelten, waardoor het licht aanblijft staan. De relais vangt die spanning op zodat de tijdklok die belasting niet krijgt. 

De eerste keer aanschaffen van de materialen is altijd een pijnlijke, maar zie het als een investering die zich meestal wel terugverdient. 

En wat voor lamp ging je nou gebruiken?

Ja ik had gekeken zag het ook wel alleen denk vraag het toch ff voor de zekerheid. Ik heb de lumii black set bestelt bij greensell met de lumii black lamp hoop dat deze goed genoeg is.

Heb er ook een darkroom 150 bij bestelt maar na wat inlezen en reacties hier op het forum ga ik die toch retour doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...