Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Scheelt dak maar n weekje weg ben maar toch kan er heel veel gebeuren in n week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kroame, 

Die lijken inderdaad wat voeding te willen. Aangezien je op vakantie gaat wordt het lastig.. Heb je niks van een minerale voeding? Die blijft langer goed, dan kan je het wat overbruggen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plagron tnx voor de tip. Kun je me een minerale voeding adviseren kwa merk en type dan bestel ik die ff. En moet je dan daar mee door gaan of kun je weer met de alga bloom verder als ik weer terug ben. Alvast bedank kroame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze minerale voeding is Terra Grow en Terra Bloom. Van andere merken heb ik niet zo veel verstand. In principe kan je daarna weer overgaan. Wel moet je met minerale voeding rekening houden met pH waarden.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grote waterton kopen, onder de waterton een gaatje boren en een cnl slang in plaatsen. De randen tussen de slang en waterton met een goed bouwlijm aflijmen/kitten. Einde van de cnl slang ook lijmen kitten eventueel branden en dicht plakken. Cnl slang boven je potten leggen en in je slang boven je medium ini mini gaatjes prikken. Als de lijm/kit droog is, je waterton vullen met de juiste Ec/ph waardes, met behulp van de zwaartekracht krijgen je plantjes water voor een x aantal tijd tot de waterton leeg is. Hoeveel water er uit de geprikte slang komt moet je wel van te voren testen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond gaat de first ladie om die is er klaar voor, helaas zojuist 3 kleine topjes gevonden met t begin van toprot, drek ruim dr uit geknipt dus straks onder het knippen maar echt goed onderzoeken, wil het ruim wegknippen, helaas komt dinsdag pas mn droognet binnen dus eerst maar op hangen. Ik heb dus flink gefaalt. Helaas door privé omstandigheden die vrij heftig waren de laatste week 0 tijd gehad voor de plantjes. Maar deze eerste kweek veel geleerd. De groeifase was briljant wat een mooie planten. Bloeifase heb ik toch veel fouten gemaakt, daar gasn we vsn leren en volgend jaar ga ik daar boven op zitten. Een kas is toch wel lastig dus misschien volgend jaar gewoon buiten in een grote pot of buiten in de volle grondIMG-20190714-WA0018.thumb.jpeg.860f5d463b3e885d3426781eba037691.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Kroame said:

 Een kas is toch wel lastig dus 

Als, in temperaturen, ventilatie en een zonnetje die maar een x aantal uren instraalt, omdat je de zijkanten wit had gekalkt ? Of doel je echt op andere factoren, in de bloeifase ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/10/2019 at 11:19 AM, plagron said:

Onze minerale voeding is Terra Grow en Terra Bloom. Van andere merken heb ik niet zo veel verstand. In principe kan je daarna weer overgaan. Wel moet je met minerale voeding rekening houden met pH waarden.. 

begint zenne weg te vinden hier !!!!!!!!!!!!!!!!

ne waarheid as een koei .

:punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, greentjeonatrip said:

Als, in temperaturen, ventilatie en een zonnetje die maar een x aantal uren instraalt, omdat je de zijkanten wit had gekalkt ? Of doel je echt op andere factoren, in de bloeifase ?

Tempratuur is aardig goed te regelen heb 3 grote ramen van 168cm bij 65cm ongeveer. Zon is op mijn kas de heledag. Ventielatie is wel n dingetje ook al kunnen de boven ramen open, door de externe factoren is de luchtvochtigheid te hoog in de bloei fase. Had wel n ventilator op zonne energie in de kas staan maar die is dus flink te zwak gebleken. En dan voornamelijk de bloeifase onder controle houden moet ik van dexe kweek veel leren daar ging echt t een en ander mis, de ph meter die gewoon echt niet goed is, onder voeding terwijl ik aan overvoeding dacht. Een luis probleem ( die had ik wel snel genoeg in de smiezen en onder controle) paar x vocht problemen in de bloeifase  en door mijn onkunde toch flink stres bij 2 van de 3. 

Groeifase ging echt perfect naar mijn mening afgezien van het iets zwakke licht in de vensterbank waar door er wat strekking was. Maar op de alga grow deden ze het mega goed, over de bloeifase moet ik dus veel dingen anders gaan doen. Nu maar lekker bezig met trimmen en knippen van de first ladie. Ga nu alleen voor de toppen en minder voor het knipafval leg het wel op een krant aangezien ik mn droognet nog niet heb. Harde les geleerd. Beter voorbereid de volgende x. Dus hopelijk gaan mn andere 2 plantjes het nog overleven voor ze klaar zijn. Al jullie tips ga ik volgend jaar maar uitgebreid mee nemen tnx tot zover. Regards een absolute noob en blijf natuurlijk updaten over de andere 2 en hoe deze droogt

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 andere planten zijn overleden,de bladeren stierven af en de plant ging rotten. Helaas maar van je fouten zal je leren.

De first ladie hangt nu 6 dagen te drogen, gister ff een inimini topje die droog genoeg was om te verkruimelen op gerookt, een klein pretshaggie zeg maar aangezien ik al 10 jaar niet meer geblowd had. Kwam onder het roken dus al mooi binnen werd er heerlijk relaxt van en ook flink melig. Foi zat tv te kijken en lag aardig in een deuk van de film zombie land. Mooi verder laten drogen en dan in de vakantie van een gedeelte maar wat hasj maken en de rest curen in weckpotten. Thanks voor al jullie tips gaan we volgend jaar de bloeifase een stuk beter doen en er goed boven op zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een t55 zeefraam ff een testje gedaan met wat knipafval. Niet slecht al zeg ik t zelf, mn toppen nog maar ff een weekje drogen en dan van een gedeelte hash maken, denk 80% alleen headies zo als ik het door het scoopje kan zien

20190809_134703.jpg

20190809_134602.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/14/2019 at 10:04 AM, greentjeonatrip said:

In onze teelt gebruik ik vooral  de "Blumat digital tensio meter" voor een goede vochthuishouding en deze doet dat de hele cyclus. Ze zegt je bijvoorbeeld wanneer er nog voldoende vocht in je medium zit, wanneer ze wil drinken en wanneer 'even' niet. Ze zegt op welk moment ze aan het drinken is. Ze zegt met welke voetjes dat ze naar bed gaat en met welke voetjes dat ze opstaat......ze zegt zoveel meer dan iemand die het niet gebruikt. Wanneer ik profielen doorlichtte van de 'oudere, uitstekende kwekers', betrapte ik hen ook op het gebruik ervan, dat is niet voor niets.....

Begrijp ik het goed dat je deze Blumat digital Tensio Meter gebruikt zonder de rest van het Blumat systeem?

Is hier een reden voor? Ik denk zelf dat je teveel potten hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Als de reden is dat je teveel potten hebt, zou je dan wel het Blumat Systeem gebruiken (dus met die druppelaars)

Heb je ervaringen met dat Blumat druppelsysteem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik gebruik de Tensiometer zonder de rest van het Blumat systeem.

Ja. De tensiometer zegt je hoeveel water je dient te geven. Het druppelsysteem zorgt slechts voor de aanvoer van vocht. Ik geef handmatig, met de gieter. Waarom denk je dat ik teveel potten heb ? Of was de vraag niet aan mij gesteld ?

Het druppelsysteem heb ik gebruikt toen ik op vakantie was, aangesloten op een vat. Ik vind het systeem prima. Het is alleen niet iets wat je ff gaat afstellen, 2 dagen voordat je op vakantie gaat. Het hangt namelijk ook af van hoe gelijkwaardig je planten bijvoorbeeld zijn. Bij zaad wil dit wel eens heel anders uitpakken, de behoefte dus.

Als je de tensio hebt, is het druppelsysteem niet persé noodzakelijk. Hangt van je eigen gemakzucht af. 

Als je het druppelsysteem inzet, is de tensio mijns inziens wel een aanrader, temeer vanwege het 'afstellen'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, de vraag was wel aan jou gesteld :)

Maar ik las ergens dat je het druppelsysteem ooit gekocht had. En aangezien ik niet zag dat je het gebruikt, dacht ik "Misschien heeft hij wel 30 potten, en dan is het handiger om 1 pot als ijkpot te hebben en van daaruit je watergeven te bepalen". zoiets. Dat van die vakantie, dat had ik niet gelezen.

Hartelijk dank voor je antwoorden.

Ik zit er aan te denken om voor de fun een moeder neer te gaan zetten.

Heb ik nog nooit gedaan. En ik ben kampioen over- en onderwateren, dus zo'n Blumat Tensio meter lijkt me wel wat.

En die druppelaars leken me wel mooi daarbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dus op vakantie gaat, zou ik op tijd beginnen met afstellen. Met op tijd, bedoel ik echt minimaal 2 weken van te voren (zekere voor het onzekere), per plant naar de druppelaar kijken en afstellen aan de hand van de waarde op de tensiometer.

Als je met het druppelsysteem aan de slag gaat, zou ik zeker overwegen om deze zodanig af te stellen, dat deze niet ver onder de 100 mbar duikt.

Ik heb eens een kweker meegemaakt, die lekker tegen het advies in, zijn meisjes hield op 60-80 mbar.......totdat we de melding kregen van een muffe, rotte lucht in zijn tent.

Wat die kweker wellicht heeft onderschat, is dat de tensiometer meet op een bepaalde diepte. Dat betekent, dat het beneden die diepte, natter is. Cannabis houdt in de regel niet zo van natte voetjes.

Daarnaast vind je bij de aanschaf van een tensiometer ook een handleiding/foldertje (als het goed is) met daarop foto's van minimaal 90 verschillende planten/gewassen, met daarbij de aanbevolen waarde. 

Ik weet nog dat van al die foto's, van al die planten......er maar 1 soortje was, waarbij die waarde onder de 100 mbar lag, of om en nabij de 80 mbar (ik weet het niet meer:whistle:)....dat zegt genoeg......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je begint met afstellen, ook in een systeem wat je dagelijks wilt gaan gebruiken, begin dan bij voorkeur voorzichtig.

Liever 10x te droog..........dan 1x te nat !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil die moeder niet thuis neerzetten, maar elders waar ik niet dagelijks kom.

Dat druppelsgewijs water toevoegen lijkt me wel wat.

Zal het topic hier niet verder gaan off-topiccen, maar ik moet nog alles bij elkaar gaan sprokkelen over een moeder neerzetten. Welke aarde, hoe te handelen vanuit zaad, welke voeding, weet ik veel wat nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die druppelaar(s) op een vat zou aansluiten, let dan ook op wat je in je vat mikt, ivm verstoppingen.

Dit was voor mij ook 1 van de redenen om een supersoil te maken, zodat ik uiteindelijk kon overschakelen naar een druppelsysteem, waarbij ik slechts water hoef te gebruiken in het vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, greentjeonatrip said:

supersoil 

Heb je hier ergens een verslag van staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is niet up to date hier op het forum en buiten dat, denk ik dat een moeder een andere benadering vraagt (samenstelling).

@Kees A. Ik vond hier nog een oud stukje tekst. Misschien heb je er wat aan, misschien niet. :P

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...