Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dariuszx

Luchtige toppen bij autoflowers

Recommended Posts

Hoi mensen,

doe elk jaar in een klein kastje 5 planten zetten. Dit jaar heb ik besloten autoflowers te zetten zodat ik twee x kan draaien. Heb ze  voorgekweekt onder een daglichtlamp en dat ging prima. Ze staan in een 30 liter airpot met plagron lightmix. Had al in een vroeg stadium een proef naar buiten gezet en die heb ik twee weken geleden geoogst, het was een super mooie plant, diep groen en wat leek mooie toppen. Bij het knippen echter bleek dat het allemaal lucht is en er blijft max 50 gram over van deze fluffige wiet. 

Nou bekijk ik mijn andere planten en het lijkt dat deze dezelfde richting uitgaan. Geef ze plagron, in net begin groei nu zitten ze aan de bloei voeding op 1.2 ec en 6.5ph. Ec loopt nog op omdat ik net over gestapt ben van groei naar bloei.

de vraag is wat kan ik nou veranderen zodat ik normale compacte toppen krijg? Miss doe ik iets fout geen idee. Alle raad is welkom.

zal een foto toevoegen van de laatst geoogste plant.

mvg dar 

 

D8781B23-DBC0-4911-92CB-AE0B2F70320A.jpeg

4A335BBA-A334-40DA-95E4-73A4D2287E27.jpeg

Edited by Dariuszx

Share this post


Link to post
Share on other sites

't probleem zit hem hoogstwaarschijnlijk in je kas, hierin wordt het al gauw 40+ graden ( ga maar eens meten). En met een beetje vochtig weer erbij ga je niet alleen fluffy toppen oogsten maar ook vol met rot. De wind moet gewoon goed door die planten kunnen om én de temperatuur én het vocht af te kunnen drijven. Zo'n  kas is leuk voor tomaten, niet voor wiet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pindarots bedankt voor je respons. 

Het word indd als de zon goed schijnt 40+ binnenin. Meende altijd dat deze plante er wel tegen kunnen! Zal morgen 3 van de 5 buiten zetten in de hoop dat ze zich daar beter ontwikkelen.

er hangen wel 4 ventilators in de kast die om het uur aanspringen ook snachts, er word ook de hele dag gelucht met 2 ramen en de deur die open staan, meende altijd dat dat zat was.

is er geen strain die wel tegen de hitte kan, een soort welke makkelijker tegen temperaturen boven de 40 kan?

heb nu van dutch passion, auto mazar, auto ultimate en auto blackberry staan.

 

stel elk raad zeer op prijs, mvg

Edited by Dariuszx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat er precies fout gaat bij jou, maar ik heb gewoon afgelopen jaar een prima plantje gehad in de kas. Weinig tot geen fluf, was een super lemon haze van de greenhouse  alleen was het geen auto IMG-20171016-WA0004.thumb.jpg.6a1448552e9fef3853e56d94ab8ab891.jpgIMG-20171016-WA0006.thumb.jpg.28edab0886ef717a8d4b0160c7767196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi martijn, zien er super uit, had precies hetzelfde vorig jaar 200gr pp.

Was een prima jaar

heb contact opgenomen met dutch passion, hele correcte mensen en die hebben mij uitgelegd dat het bij de autos voornamelijk bij de indica soorten gebeurd. De sativa soorten hebben hier veel minder last van en kunnen beter tegen de warmte. Hebben mij ook enkele suggesties aan de hand gedaan van welke soorten ik het beste in mijn kastje kan zetten, die dus ook hoge temps zoals 40+ makkelijk kunnen hebben.

heb besloten dit soort te proberen en zal er op het eind van het jaar op terug komen als ik geoogst heb hoe het eind resultaat was en indien goed hebben er andere miss ook wat aan.

Sativa soort die beter tegen warmte kan van dutch passion

 

mvg dar

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 4 verschillende auto's staan met in totaal 5 planten. De GG#4 pheno 1 was fluffy terwijl de pheno 2 dikke compacte toppen had. Pheno 1 was van effect meer sativa en de pheno 2 meer Indica. Bij de andere soortjes die vooral Indica gedomineerd waren had je ook grote verschillen. Ik denk dat je een beetje  geluk moet hebben en dat de strains nog niet allemaal stabiel genoeg zijn, maar dat is ook al serieus aan het veranderen. Zowel in kwaliteit en kwantiteit. De temp is in het begin ook boven de 30 gegaan en ik zag meteen het verschil in weerbaarheid tegen warmere temperaturen. Ik moet wel zeggen dat ik ervaringsgewijs niet kan vergelijken met puur sativa, omdat de meeste planten Indica of Indica gedomineerd waren. Wisselende resultaten dus, maar wel in kwaliteit en kwantiteit dik tevreden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Fearghus,

is indd hoe de toeval het wil bij bepaalde soorten volgens mij.

heb een soort staan waarvan er een fluffig is en de ander harde topjes heeft. Je ziet het ook aan de ontwikkeling van de toppen. Heb nu nog 2 mazar binnen staan die ook indica zijn en zich wel super ontwikkelen. Voor de tweede run probeer ik gewoon de aangerade sativa en laat me verrassen wat er komt.

iedereen bedankt voor het meedenken en comment, mvg dar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan verschillende redenen hebben zoals hierboven al  vermeld is.:lol:

Mijn beste gok gaat echter uit naar de lichtintensiteit en aantal uren licht gezien de tijd van het jaar enz...

denk niet dat je extra licht hebt bij geschenen tijdens de bloei? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope geen extra lamp, wilde ik niet aan  beginnen.

als het goed is krijg ik voor de winter de migro 400 die ga ik miss komend jaar daar wel voor gebruiken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...