Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bluspoeier74

Wietolie met een wel heel lichte kleur:

Recommended Posts

Dag allemaal,

Mag ik zo vrank zijn om mezelf voor te stellen én een beginnersvraag te stellen ivm het maken van wietolie?

Ik ben een brave :kuch: huisvader, woon in de buurt van een gezellig havenstadje in het zuidelijk deel van het Koninkrijk der Nederlanden en ben aan de slag gegaan met de info van meneer Wernard om zelf olie te maken.

Sinds ik een aantal jaren geleden chemo en bestralingen kreeg heb ik kwalen en kwaaltjes, de ene al wat lastiger dan de andere. Vooral mijn verstoord slaapritme is iets waar ik een oplossing voor zoek. 

Gisteren heb ik via de vrije opgiet methode 25 gram wiet gespoeld met 94% consumptiealcohol en deze vannacht laten verdampen naast een ventilator.

De alcohol is bijna volledig verdampt, maar wat me opvalt is de lichte kleur (zie foto). Op websites en youtube is de kleur meestal veel donkerder.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

BP74

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bluspoeier74 said:

Dag allemaal,

Mag ik zo vrank zijn om mezelf voor te stellen én een beginnersvraag te stellen ivm het maken van wietolie?

Ik ben een brave :kuch: huisvader, woon in de buurt van een gezellig havenstadje in het zuidelijk deel van het Koninkrijk der Nederlanden en ben aan de slag gegaan met de info van meneer Wernard om zelf olie te maken.

Sinds ik een aantal jaren geleden chemo en bestralingen kreeg heb ik kwalen en kwaaltjes, de ene al wat lastiger dan de andere. Vooral mijn verstoord slaapritme is iets waar ik een oplossing voor zoek. 

Gisteren heb ik via de vrije opgiet methode 25 gram wiet gespoeld met 94% consumptiealcohol en deze vannacht laten verdampen naast een ventilator.

De alcohol is bijna volledig verdampt, maar wat me opvalt is de lichte kleur (zie foto). Op websites en youtube is de kleur meestal veel donkerder.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

BP74

image.jpg

Geen hitte toegepast, daardoor een lichtere kleur.Wat je in deze olie hebt zitten, zijn alleen de cannabinoïdenzuren & terpenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zo gespreid ligt toont het inderdaad lichter van kleur,
eenmaal alles op een hoop geschraapt heb je een kleur vergelijkbaar met luikse-stroop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt konopi & alkaline.

Laatste restje alcohol is bijna verdampt, dan voeg ik de olijfolie toe om vanavond de eerste test te doen.

Al zal het op mijn slaapgedrag weinig effect hebben, als ik jouw antwoord goed interpreteer, konopi? (“alleen zuren en terpenen” dus geen THC)

 

Ik vergat te vermelden dat ik de toppen wel 45 minuten afgedekt met zilverpapier in een oven van 110 gr C heb ‘voorbehandeld’.

Dus met een beetje geluk toch een goeie nachtrust...

Groet

BP74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is dat je ook zonder verhitten een prima effect kan hebben. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2019 at 4:02 PM, bluspoeier74 said:

Bedankt konopi & alkaline.

Laatste restje alcohol is bijna verdampt, dan voeg ik de olijfolie toe om vanavond de eerste test te doen.

Al zal het op mijn slaapgedrag weinig effect hebben, als ik jouw antwoord goed interpreteer, konopi? (“alleen zuren en terpenen” dus geen THC)

 

Ik vergat te vermelden dat ik de toppen wel 45 minuten afgedekt met zilverpapier in een oven van 110 gr C heb ‘voorbehandeld’.

Dus met een beetje geluk toch een goeie nachtrust...

Groet

BP74

Als je de toppen al gedecarboxyleerd hebt voor 45 min bij 110 C, dan zit er wel thc in, maar net wat @Aquar zegt ook zonder werkt het al.Als je een wietje hebt met veel myrceen of linalol, dan kan het ook al aardig goed werken voor het slapen.Ik moet dat niet hebben, want dan ben ik net Doornroosje. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2019 at 4:14 PM, Aquar said:

Mijn ervaring is dat je ook zonder verhitten een prima effect kan hebben. 

Gecurede wiet als basismateriaal bedoel je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, alleen gedroogd/cured, geen enkele verhitting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Zoals gezegd ben ik gestart met 25 gr wiet. Na verdamping van alle alcohol 25 gr olijfolie toegevoegd en in 

pipetflesjes gedaan. Sindsdien elke avond 2 druppels. Een hele nacht doorslapen is er nog niet bij, maar wel vaster geslapen

en ‘s ochtends beter uitgerust opgestaan.

Dit weekend autoflowers planten voor de volgende lading, maar da’s voor een ander topic ;-)

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

BP74

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...