Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Badslipper

Setup 150x150x200

Recommended Posts

Hallo, wil binnenkort 5 plantjes gaan kweken voor mezelf. En wilde graag weten wat jullie van deze setup vinden. 

Dark room 150x150x200 

Lumii black 600 watt evsa en lamp 

Ram carbon filterset 378m3

Davin hobby timer 600 watt

25 liter poten x 5 

 

Mocht ik wat vergeten of kan ik iets beter doen hoor ik het ook graag. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

600W hps is wat krap voor 2,25m2

378m3 is wat krap voor 600W

5 x 25 liter is wat aan de krappe kant voor 600W (maar kan)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, cannarie said:

600W hps is wat krap voor 2,25m2

378m3 is wat krap voor 600W

5 x 25 liter is wat aan de krappe kant voor 600W (maar kan)

Hou het liefs 600 watt 1000 vin ik wat teveel van het goede haha maar kan dus ook beter een grotere afzuiger nemen ? Is 500m3 wat ? Ik heb de andere al bestelt maar die kan ik retour doen. Bij de omschrijving stond wel dat het geschikt was tot 600 watt en 150x150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuistregel is 1m3 per watt.. dus minimaal 600m3. Ik zou een 750m3 pakken voor wat over capasiteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je aan hps gebonden bent is 750w ook een optie. 

En anders waarom geen 120x120 tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Wiekspiet said:

Vuistregel is 1m3 per watt.. dus minimaal 600m3. Ik zou een 750m3 pakken voor wat over capasiteit

Zodra ik hem binnen heb doe ik hem meteen retour. Wel kut want dan moet ik langer wachten haha stel dat ik die ik nu heb bestelt gebruik word er dan te weinig warmte weg gehaald of ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, cannarie said:

Als je aan hps gebonden bent is 750w ook een optie. 

En anders waarom geen 120x120 tent?

Hoe groter hoe meer ruimte voor de plantjes dacht ik. Kan ik ze ook leker lang laten voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, meer ruimte, maar het licht moet over een groter oppervlak verdeeld worden, dus houd je een lagere licht intensiteit over.

Het kan hoor. Als je het niet erg vind om jezelf helemaal de pleuris te moeten knippen aan kleine luchtige topjes.

Voor 600w hps houdt men doorgaans 100x100 tot 120x120 aan. Dat is 1 tot 1.44 m2, tegenover jouw 2.25m2.

Wat is het doel van je kweek? Als in, hoeveel wil je oogsten voor welke toepassing?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, cannarie said:

Ja, meer ruimte, maar het licht moet over een groter oppervlak verdeeld worden, dus houd je een lagere licht intensiteit over.

Het kan hoor. Als je het niet erg vind om jezelf helemaal de pleuris te moeten knippen aan kleine luchtige topjes.

Voor 600w hps houdt men doorgaans 100x100 tot 120x120 aan. Dat is 1 tot 1.44 m2, tegenover jouw 2.25m2.

Wat is het doel van je kweek? Als in, hoeveel wil je oogsten voor welke toepassing?

Ik heb net gereageerd maar zie me reactie niet meer. doel is om zelf niet meer naar de koffieshop te hoeven. Hoeveel ik wil oogsten uhm denk dat ik toch wel 3 a 400 gram moet halen ? Maar wat je zegt zet me wel aan het denken ja. Mis die tent ook maar retour doen en voor 120x120 gaan... al is de ruimte wel erg fijn 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alleen maar 5 plantjes wilt hebben zou ik gelijk die tent teeug retournen en een 120x120 aanschaffen.

Wat voor afzuiger heb je  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Buyuk said:

Als je alleen maar 5 plantjes wilt hebben zou ik gelijk die tent teeug retournen en een 120x120 aanschaffen.

Wat voor afzuiger heb je  ?

Zou er in de toekomst meer in kunnen zetten. Het gaat mij er om dat het licht niet overal komt. Had ik me even in moeten verdiepen. Die websites bieden ook gewoon samengestelde setjes aan met 600 watt en 150x150 dus ik dacht gaat wel opzich. Denk dat ik voor de greenqube 120cm ga en een 580m3 afzuiger.

Heb nu 378m3 .. heel dom :huh:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkopers van die setjes willen gewoon zo voordelig mogelijk overkomen. Daar zitten ook altijd afzuigers met ondercapaciteit bij. Of goedkoop spul bij onderdelen waar ik zelf nooit op zou besparen.

Je kan natuurlijk gewoon minder ruimte van je tent benutten, maar dan mis je een reflectieve wand aan minstens 1 zijde van je planten en dat kost je licht. Bovendien is uitbreiden op 150x150 met 600w hps ook niet ideaal, aangezien 2x600w niet zo lekker te verdelen is op een vierkant. Overigens is 5 planten op 2,25m2 best te doen. Moet alleen wat langer voorgroeien om het vol te krijgen.

Als je voor eigen gebruik kweekt zal je denk ik gewoon naar je behoefte moeten kijken. Heb je genoeg aan 3 tot 400 gr per ronde, zal het helemaal ook niet nodig zijn om uit te breiden. Met 600w op 120x120 kun je dat gewoon prima halen en als je wat meer ervaring hebt zal het wat meer worden.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, cannarie said:

Verkopers van die setjes willen gewoon zo voordelig mogelijk overkomen. Daar zitten ook altijd afzuigers met ondercapaciteit bij. Of goedkoop spul bij onderdelen waar ik zelf nooit op zou besparen.

Je kan natuurlijk gewoon minder ruimte van je tent benutten, maar dan mis je een reflectieve wand aan minstens 1 zijde van je planten en dat kost je licht. Bovendien is uitbreiden op 150x150 met 600w hps ook niet ideaal, aangezien 2x600w niet zo lekker te verdelen is op een vierkant. Overigens is 5 planten op 2,25m2 best te doen. Moet alleen wat langer voorgroeien om het vol te krijgen.

Als je voor eigen gebruik kweekt zal je denk ik gewoon naar je behoefte moeten kijken. Heb je genoeg aan 3 tot 400 gr per ronde, zal het helemaal ook niet nodig zijn om uit te breiden. Met 600w op 120x120 kun je dat gewoon prima halen en als je wat meer ervaring hebt zal het wat meer worden.

Nee indd wil er zelf ook niet op besparen.

Tent en afzuigset gaan retour. 

Ga voor deze tent en afzuiger 

https://www.greensell.nl/a-54276231/samengestelde-setjes/ram-carbon-filter-set-580m3/#description

https://www.greensell.nl/a-42988642/greenqube/green-qube120-gq120/#description

Dit moet wel goed zijn zo denk ik.

Alleen jammer dat ik nu moet wachten. retour moet verwerkt worden geld moet terug gestort worden. En dan weer opnieuw bestellen.. maar ik wacht geduldig af :D zit er zoiezo aan te denken om te wachten tot de zomer voorbij is. Het word nogal warm boven. Hoop trouwens ook dat de afzuiger niet heel veel herrie maakt ivm de buuf. Bedankt voor je reactie ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je daar ook een fancontroller bij, zodat je je afzuiger (liefst temperatuur gestuurd) kan dimmen?

Buisfans maken best veel herrie. Beste manier om de herrie zo veel mogelijk te beperken is ook weer een zuiger met extra capaciteit (incl grotere diameter slang etc) nemen en deze terugdimmen. Hoe minder druk een afzuiger hoeft op te bouwen, hoe stiller hij is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, cannarie said:

Heb je daar ook een fancontroller bij, zodat je je afzuiger (liefst temperatuur gestuurd) kan dimmen?

Buisfans maken best veel herrie. Beste manier om de herrie zo veel mogelijk te beperken is ook weer een zuiger met extra capaciteit (incl grotere diameter slang etc) nemen en deze terugdimmen. Hoe minder druk een afzuiger hoeft op te bouwen, hoe stiller hij is.

Dan ga ik daar nog is voor kijken ! Krijg net op een ander forum een reactie of die timer relais van davin niet te weinig is. Snap ik niet echt ik heb de davin 600watt bestelt, dat is toch een goede voor een 600watt lamp ? 

Screenshot_20190612-120205_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand me vertellen of ik beter een davin 1000 watt kan gebruiken voor de 600 watt lamp. Of gewoon de 600 watt. er zijn mensen die vinden dat de 600 nogal weinig is. Ik neem aan dat ze voor een 600 gemaakt zijn toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Badslipper said:

Snap ik niet echt ik heb de davin 600watt bestelt, dat is toch een goede voor een 600watt lamp ?

Zou ik ook denken. Kon die gozer het ook onderbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, cannarie said:

Zou ik ook denken. Kon die gozer het ook 

Nee hij reageerd niet meer haha heb een beetje rond gevraagd en is geen probleem moet gewoon kunnen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit dus nog steeds voor een goede afzuiging te kijken en vraag me af of je op elke buisventilater een fancontroller kan aansluiten. 

En wat is het beste, afzuiging in de tent of er buiten ? 

En moet er net als bij het licht ook een relais op?

Alvast bedankt 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...