Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tara81

Vraag doorgroeiende toppen.

Recommended Posts

Hoi! Ik ben nieuw hier en ook in beginner in plantjes.

 

Tot nu toe ben ik een eind gekomen met Google. Ik kweek op de vensterbank .

 

Nu mijn vraag: ik dacht dat mijn autoflower bijna klaar was, maar ze blijft uitgebloeide? toppen aanmaken. 80% van de haartjes is nooit bruin geweest. Hoogstens 50%.

 

Ze wordt er niet mooier van ( de toppen ook niet)  en zo blijven er ook witte haartjes komen.

 

Moet ik toch gaan oogsten of écht blijven wachten op die 80% bruine haartjes?

 

 

20190604_141937.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes is geen indicator dat de plant oogstrijp is.

Trichomen zijn dat wel (te checken met loep of een goed vergrootglas of een foto nemen en deze opblazen).

1vd 1e dingen die je moet checken is de afbloei tijd van deze zaden en dan kan je je plan trekken door bijvoorbeeld alleen nog maar water te geven waarmee je het afbloeien een beetje kan sturen.

 

Edited by lostchild
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Lostchild zegt. Trichomen controleren. Ze maken foxtails aan. (Die torentjes) Dat kan genetisch bepaald zijn of door stress komen. Over het algemeen vind ik het een hulpindicator, bij de meeste van mijn planten is ongeveer 80 % bruin. Naar de trichomen kijken is veel preciezer. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat deze foto's niet goed genoeg zijn?

Of kunnen jullie helpen met beoordelen?

Over de plant zelf is niet veel bekend, misschien niet zo slimme keuze geweest achteraf

DSC_1867.jpg

DSC_1867-2.jpg

DSC_1867-3.jpg

eigenschappen.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je hier wat aan.