Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tara81

Vraag doorgroeiende toppen.

Recommended Posts

Hoi! Ik ben nieuw hier en ook in beginner in plantjes.

 

Tot nu toe ben ik een eind gekomen met Google. Ik kweek op de vensterbank .

 

Nu mijn vraag: ik dacht dat mijn autoflower bijna klaar was, maar ze blijft uitgebloeide? toppen aanmaken. 80% van de haartjes is nooit bruin geweest. Hoogstens 50%.

 

Ze wordt er niet mooier van ( de toppen ook niet)  en zo blijven er ook witte haartjes komen.

 

Moet ik toch gaan oogsten of écht blijven wachten op die 80% bruine haartjes?

 

 

20190604_141937.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes is geen indicator dat de plant oogstrijp is.

Trichomen zijn dat wel (te checken met loep of een goed vergrootglas of een foto nemen en deze opblazen).

1vd 1e dingen die je moet checken is de afbloei tijd van deze zaden en dan kan je je plan trekken door bijvoorbeeld alleen nog maar water te geven waarmee je het afbloeien een beetje kan sturen.

 

Edited by lostchild
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Lostchild zegt. Trichomen controleren. Ze maken foxtails aan. (Die torentjes) Dat kan genetisch bepaald zijn of door stress komen. Over het algemeen vind ik het een hulpindicator, bij de meeste van mijn planten is ongeveer 80 % bruin. Naar de trichomen kijken is veel preciezer. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat deze foto's niet goed genoeg zijn?

Of kunnen jullie helpen met beoordelen?

Over de plant zelf is niet veel bekend, misschien niet zo slimme keuze geweest achteraf

DSC_1867.jpg

DSC_1867-2.jpg

DSC_1867-3.jpg

eigenschappen.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je hier wat aan.

Klik op mij om wietoogstfoto's van dichtbij en persoonlijk te bekijken, leer hoe je kunt zien of je marihuana klaar is om te oogsten door naar trichomen te kijken

 

https://www.growweedeasy.com/harvest

https://www.alchimiaweb.com/blogen/harvest-marijuana-plants-trichome-ripeness/

https://canniseur.com/2018/10/04/when-to-harvest-how-to-achieve-peak-ripeness/

Ik zou even kijken of je niet een juweliersloep kunt krijgen (30x-60x), zoals deze bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/juweliersloep-30x-60x-verlichte-vergrootglas-loep-dual-lens/9200000087551603/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=rffVETOzU0nFlsmCccVF9Q.1.2.ProductTitle

Je kunt ze waarschijnlijk ook goedkoper bij Aliexpress krijgen, alleen zou je dan niet opkijken, wanneer de levertijd enkele weken bedraagt.

Zeker niet naar de bloeihaartjes kijken. Ik zou dan nog eerder kijken naar de plant in zijn geheel en daarmee doel ik op de kleur van de bladeren. Wanneer de bladeren over het algemeen nog mooi groen van kleur zijn, dan weet je zeker dat er nog volop fotosynthese plaatsvind en zou ik (persoonlijk) eerst wachten tot de 'vergeling' inzet.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook zo, dat sommige auto's  geen ambere trichomen aanmaken, om het helemaal moeilijk te maken. Ga je de plant 48 uur donker geven op het einde?

Neem misschien eens een foto van heel de plant en probeer nog eens een foto te nemen van de trichomen in macro. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de antwoorden.

Hij begint pas net te vergelen, ik twijfel erg over de trichomen. Ik denk dat ze tussen helder en melkachtig zijn.

In het donker zetten? Ik ga er eens over lezen /zoeken wanneer dat dan zou moeten, geen idee namelijk

 

Voor nu kan het oogsten dan nog wel wachten denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Tara81 said:

Dank jullie voor de antwoorden.

Hij begint pas net te vergelen, ik twijfel erg over de trichomen. Ik denk dat ze tussen helder en melkachtig zijn.

In het donker zetten? Ik ga er eens over lezen /zoeken wanneer dat dan zou moeten, geen idee namelijk

 

Voor nu kan het oogsten dan nog wel wachten denk ik

Inderdaad nog even wachten ja^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die vergeling maar even lekker doorzetten. ^_^

Die harsbolletjes gaan normaliter nog wel wat opzwellen (al zou dat op de vensterbank misschien ook kunnen tegenvallen), al zul je dat op het oog niet zo bemerken, maar die gaan wel voor het overgrote deel je eindgewicht bepalen. :D

Ga dan nu ook opletten met wateren, dat zal steeds minder worden.

Succes !

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...