Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Arie

Autoflower Ontkiemen autoflower Steenwolplug 4x4 Hydro Growrilla

Recommended Posts

Morning, 

Ik wil mijn eerste kweek starten en heb gekozen voor autoflowers (incredible bulk). Ik wil de zaden ontkiemen in steenwolpluggen 4x4 in een prepagatorbox.

 

Als ik het goed heb moet ik eerst de steenwolpluggen laten weken / soaken in water met juiste ph-waarde ( rond de 5,7 -6,1) voorzien van juiste verhouding wortelstimulator. Ik lees soms dat deze steenwolpluggen 24 uur moeten weken / soaken. Lijkt mij overbodig .... Zijn de blokjes dan niet te nat voor de ontkieming m.a.w. Als ontkieming heeft plaatsgevonden mag de zaailing toch maar heel beperkt vocht toegediend krijgen anders verzuipt / verrot de zaailing toch.

 

Als de jonge zaailing zijn eerste blaadjes vertoond de deksel van de prepagator (anders luchtvochtigheid te hoog) mag de zaailing dan al onder mijn 540w spectrabox pro 6 op de groeistand uiteraard zo’n 40 - 60cm boven zaailing.

Als de wortels op een gegeven moment onder uit het steenwolblokje groeien kan ik het plantje in mijn RDWC Growrilla zetten om verder te groeien en bloeien toch.

 

ik zie jullie reacties graag tegemoet. Alvast bedankt en een fijn weedkend

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur weken is om de ph waarde van het steenwolplugje omlaag te halen , die is in de basis heel erg hoog, het water loopt wel weer uit de steenwolplugjes als je ze uit het water haalt.

er zijn ook alternatieven voor steenwolplugjes om je zaden te laten ontkiemen.

voorderest zal ik autoflour zaden zo snel mogelijk in de volle grond zetten want ze hebben maar kort de tijd om te ontwikkelen, en zo verlies je de minste tijd .

 

TnT

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik altijd turtabletten,tot hiertoe alles maar dan ook alles 100%ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/8/2019 at 9:12 AM, Arie said:

Morning, 

Ik wil mijn eerste kweek starten en heb gekozen voor autoflowers (incredible bulk). Ik wil de zaden ontkiemen in steenwolpluggen 4x4 in een prepagatorbox.

 

Als ik het goed heb moet ik eerst de steenwolpluggen laten weken / soaken in water met juiste ph-waarde ( rond de 5,7 -6,1) voorzien van juiste verhouding wortelstimulator. Ik lees soms dat deze steenwolpluggen 24 uur moeten weken / soaken. Lijkt mij overbodig .... Zijn de blokjes dan niet te nat voor de ontkieming m.a.w. Als ontkieming heeft plaatsgevonden mag de zaailing toch maar heel beperkt vocht toegediend krijgen anders verzuipt / verrot de zaailing toch.

 

Als de jonge zaailing zijn eerste blaadjes vertoond de deksel van de prepagator (anders luchtvochtigheid te hoog) mag de zaailing dan al onder mijn 540w spectrabox pro 6 op de groeistand uiteraard zo’n 40 - 60cm boven zaailing.

Als de wortels op een gegeven moment onder uit het steenwolblokje groeien kan ik het plantje in mijn RDWC Growrilla zetten om verder te groeien en bloeien toch.

 

ik zie jullie reacties graag tegemoet. Alvast bedankt en een fijn weedkend

Ik gebruik spa blauw, die heeft standaard PH 6.0. En inderdaad zorg ervoor dat het niet te nat is. Heb je een propagator met verwarming? Ik zet hem rond de 21 graden. Zodra ze naar boven komen inderdaad kap eraf en lamp erop.
Zorg er ook voor dat je meteen een lekker briesje hebt van een ventilator dan worden ze wat sterker. Na hoeveel tijd wil je ze overgaan zetten in je growrilla? Die ga ik ook kopen binnenkort.Ik heb nu nog een zelf gemaakte opstelling om hydro te testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...