Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kaasbanaan

Knik in hoofdstam

Recommended Posts

Dag,

Ik heb een 'Wappa' (buitenkweek, een paar weken oud, ongeveer 10 cm hoog) met een toch flinke knik (zo gegroeid) in de hoofdstam; zie foto's. Niet echt een goede start lijkt me; heeft het zin om deze plant door te laten groeien of maakt 'ie weinig kans zo en gooi ik 'em beter weg? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Ontkiemen ging zonder moeite (tussen natte keukenrol op schoteltje met daarbovenop weer een schoteltje), vervolgens (niet goed gepositioneerd klaarblijkelijk...) in een potje met kweekaarde gezet en onder een voorgroeilamp laten 'opkomen'.

Groet, KB

DSC07276.JPG

DSC07277.JPG

DSC07275.JPG

Edited by Kaasbanaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey kaasbanaan

Gewoon lekker door laten groeien is niks mis mee komt allemaal goed 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De "knik" ingraven. Gewoon wat aarde in de pot erbij en de kronkel onder de aarde en je plantje staat weer recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontkiem mijn zaadjes in bruine koffie filters. Niet de bleke want die zijn bewerkt. Je neemt een koffie filter, plaats het met de smalle kant naar beneden. Je bekijkt het zaadje en legt het zaadje of zaadjes, met het scherpe puntje naar beneden. Koffie filter nat maken en in een grote gripzakplaatsen. Van binnen in een kastdeur hangen, waar het donker is de zwaarte kracht zorgt ervoor dat de wortel naar beneden groeit. Nooit geen knikjes meer. Had dit ergens tegengekomen als de 100% ontkiem methode. Dacht ja, het zal wel. Tot nu toe, zijn alle zaadjes ontkiemd op deze methode. Max was een keer drie dagen. Ik ontkiem zelfs mijn Thaise peper zaadjes op deze manier. Zoals op de foto. Want de buitenkweek zaadjes zijn al ontkiemd en 4 al boven, nr 5 kleine beetje.

15599920990732649300912518104050.thumb.jpg.176d93526965ee42e6ebacf150792b9e.jpg

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...