Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Snoeky

Eerste verslag 2019 5x Gorilla Glue Autoflower

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste buitenkweekverslag.

5x Gorilla Glue Auto

5x Smartpot 60 liter

Potten zijn gevuld met, 50% Growmix onder, 25% Cocos daarop, 10% Perliet daartussendoor gemixt en 15% Seed mix helemaal bovenaan.

 

 

Aarde.jpg

Perlite.jpg

Potten.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes volgens de beste manier (bron cnnbs) laten ontkiemen.

Zaadzakje.jpg

zaadjes in keukenrol.jpg

Zaadjes in gripzakje.jpg

Zaadjes hangend gripzakje.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het idee achter de aparte lagen met verschillende mediums ipv gewoon alles gemixt?

Ben je niet bang voor ph problemen en problemen met ongelijke uitdroging?

Ps: niet alles geloven wat op cnnbs staat ;)

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie De growmix, Cocos en Perliet zijn gemixt , dat is alleen de volgorde waarop ik ze in de pot heb gedaan. had gelezen dat de growmix altijd onder moest, omdat deze nog te dik is voor de wortels. Alleen de Seed mix heb ik bovenop gedaan.  Of doe ik dit verkeerd? Dit is ook pas de eerste  dat ik dit doe.

Om de ph problemen te verhelpen ga ik gebruik maken van deze Guerrilla tabs.

Guerrilla.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht aan ph problemen wanneer je boven kokos hebt en onder veen. Dan krijg je verschillende ph waardes namelijk

Maar als je het toch allemaal mixt, wat maakt de volgorde van het in de pot doen dan nog uit? :)

Zaai grond bovenin zal wel helpen in de allervroegste fase. Maar de wortels zijn daar in no time voorbij gegroeid en dan kun je alsnog te snel tegen een te hoge voedingsgraad aanlopen. Gelukkig is de kokos voedings arm en zal het wellicht wel goed gaan.

Persoonlijk zou ik die tabs niet gebruiken. Autoflowers hebben doorgaans niet zo veel voeding nodig. Ik heb wel eens een auto van begin tot eind in 50/50 kokos/allmix in een 19 liter pot groot gebracht zonder bij te voeden en zonder tegen tekorten aan te lopen. Jij gebruikt 60 liters (wat me een beetje veel van het goede lijkt, maargoed), met dus 30liter rijk bemeste grond er in. Bijvoeden uit fles kan altijd nog. Tabs verwijderen kan, maar is wat lastiger.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Thnx, Dat wist ik niet van de verschillende waardes, dat ga ik zo gelijk even op zoeken. Wil daar wel meer over weten.

Dan ga ik er 3 met tabs doen en 2 zonder, leuke test.

Als jij water gaf, zuurde je deze dan wel af? want heb begrepen dat dat bij de tabs weer niet hoeft.

Heb je zelf ook ervaring met de tabs? wil deze eigenlijk pas in week 4 gaan gebruiken of beter afwachten tot wanneer ze een tekort vertonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kokos vraagt een ph rond de 5.7 van je water en veengrond 6.3. Ik gebruik ook beide door elkaar (50/50) en houd dus maar 6.0 aan.

Ik heb in het verleden wel tabs gebruikt. Toen zuurde ik idd niet af. Dat was alleen wel op 100% veen en jij gebruikt nu voor een deel ook kokos waarvan de gewenste ph dus verder van het kraanwater af ligt. Dus geen idee  hoe goed dat werkt.

Zou de tabs er sws niet later bij doen. Voor zover ik begrijp zijn tabs vnl rijk aan stikstof. Deze heb je juist in de groeifase nodig en tijdens de bloei minder. dan wil je er vooral juist niet te veel van in je grond hebben.

Bovendien verwacht ik zoals ik dat jouw planten voor hun hele leven wel voldoende hebben aan wat er in grond zit. Less is more geldt in het bijzonder voor autos. En als je dan toch tekorten krijgt kun je m.i. beter gewoon wat vloeibare bloeivoeding toevoegen tegen die tijd. 

Maar doe vooral wat je zelf denkt of leuk lijkt. Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht

Nog een ander dingetje.. Kun je je planten bij regen onder een afdak oid zetten?

Autos blijven relatief klein en dan is 60 liter grond dus heel veel. Hierdoor hebben de planten meer tijd nodig om al het vocht uit de pot op te nemen en is het risico op overbewatering bij veel regen vrij groot. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Bedankt voor je informatie:verrygood!

De tabs wordt dan gelijk een leuke test, ga er drie met en twee zonder doen. Alleen het afzuren gaat moeilijk worden, daar ga ik even een oplossing voor bedenken, misschien een grote ton.

Momenteel heb ik nog geen afdakje, na het weekend ga ik dat oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...