Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vraagje over je northern light,

Ik heb ook northerm light auto's van rqs maar heb ze direct in een 15l pot gedaan eind april ook 4 weken op de vensterbank, staan nu in de kas en zijn ruim 120cm. Welke soort heb jij dan dat tie 60cm word?

Edited by Kroame
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owh zo nu snap ik wat je bedoelt met vruchtvlees. Maar geldt dat precies hetzelfde als bij de kleine zijtakken?

De hoofdtop heeft dat namelijk wel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kroame said:

Vraagje over je northern light,

Ik heb ook northerm light auto's van rqs maar heb ze direct in een 15l pot gedaan eind april ook 4 weken op de vensterbank, staan nu in de kas en zijn ruim 120cm. Welke soort heb jij dan dat tie 60cm word?

Nou ja, ik had hem eerst in een hele kleine pot zitten. (Zegmaar gerust potje haha) en toch uiteindelijk overgepot, wel wat te laat. En daarom is die zo klein. Maar dat kun je wel terug zien in het verslag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bubblelicious 9 weken oud

20190701_220027.thumb.jpg.6e3e9faebe0ae59e945b7b182e43e237.jpg

20190629_192029.thumb.jpg.04de2d7971f9aca311253a793e20ba04.jpg

Northern Light 6 weken oud.

20190701_220109.thumb.jpg.86687d4008ee9e5817911426035735d2.jpg

20190701_220057.thumb.jpg.53fcb36e3515e4ea8bd1086c2b1ebaec.jpg

De Royal Dwarf 6 weken oud. Ik heb deze low stress training nog gegeven. Ik weet dat dat nu te laat is. Want de hoofdtop is niet buigbaar meer. Maar dit was beetje om te kijken hoe ik dat bij een andere moet doen straks. 

20190701_220144.thumb.jpg.ea034770cf7b20875b19e41460bbe41d.jpg

De Quick One 5 weken oud. Blijft toch wat achterstand houden. 

20190701_220036.thumb.jpg.6bf73a8934c1a50b83c32620e3179b3f.jpg

20190701_220050.thumb.jpg.49b39625d025578ebb7f3db29faaef64.jpg

De Royal Dwarf 2.0 is ook al in opkomst. Binnenkort daar ook wel even foto van. Zal daar ook wat vroeger beginnen met low stress training toe te passen haha:P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

The quick one staat nogal droog. Blaadjes beginnen te hangen en de steeltjes langzaam aan ook. Leuk dat je verschillende soortjes staan hebt. Doe ik ook. Lekker afwisseling.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lst toepast, beter iets nemen met bescherming. Want als je dat gaat doen met een plant in de groei, gaat het touw in je plant gaan snijden. Bv ijzerdraad met zacht beschermlaagje rond. Gemakkelijk te vinden in action, zelfbouwmarkt, ...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Fearghus said:

The quick one staat nogal droog. Blaadjes beginnen te hangen en de steeltjes langzaam aan ook. Leuk dat je verschillende soortjes staan hebt. Doe ik ook. Lekker afwisseling.

Te droog stond die niet naar mij mening. Heb hem juist een week geen water gegeven op het moment van deze foto. Want had een tijd in de regen gestaan, en was daardoor zeiknat. Heb hem tien bewust een tijd geen water gegeven totdat die erom begon te vragen (tijd van de foto) en ik had wat bladluis gevonden op deze. Daarom wat minder blad ook. Heb hem wel behandeld met iets 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Fearghus said:

Als je lst toepast, beter iets nemen met bescherming. Want als je dat gaat doen met een plant in de groei, gaat het touw in je plant gaan snijden. Bv ijzerdraad met zacht beschermlaagje rond. Gemakkelijk te vinden in action, zelfbouwmarkt, ...

Oké. Deze touwtjes wat ik heb zijn niet goed daarvoor? Is niet heel strak vastgemaakt. Een beetje dat er nog rek in zit zeg maar. Action heeft goed spul daarvoor? Wat is dat dan precies? Vrouwtje komt daar vaak, dus dat komt goed uit :P:D zou het met dit touw nu zo niet lukken? Ze groeien nu toch eigenlijk ook niet meer?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 white widow auto's buiten staan (2 weken oud), kan die wel groeien met de lage temperaturen en weinig zon momenteel???

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, SHR3K said:

Ik heb 3 white widow auto's buiten staan (2 weken oud), kan die wel groeien met de lage temperaturen en weinig zon momenteel???

Ja zeker. Gewoon buiten laten staan. Heb net zelf ook nog weer 1 in de grond gedaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, BowDownKUSH said:

Oké. Deze touwtjes wat ik heb zijn niet goed daarvoor? Is niet heel strak vastgemaakt. Een beetje dat er nog rek in zit zeg maar. Action heeft goed spul daarvoor? Wat is dat dan precies? Vrouwtje komt daar vaak, dus dat komt goed uit :P:D zou het met dit touw nu zo niet lukken? Ze groeien nu toch eigenlijk ook niet meer?

Nu niet, maar als je LST gaat toepassen in het begin. Dan trek je de plant behoorlijk laag. De stam groeit dan ook nog eens door. Als de draad geen bescherming heeft, dan ga je de stam kwetsen en onnodig stress veroorzaken. 

Een week geen water? In deze temperaturen is de grond toch al droog. Zeker zonder het scherm toplaag en in de volle zon in een pot.

15622596118446521021572722081238.thumb.jpg.7034e368c8f1d199829cf850109e705d.jpg

Edited by Fearghus
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, SHR3K said:

Ik heb 3 white widow auto's buiten staan (2 weken oud), kan die wel groeien met de lage temperaturen en weinig zon momenteel???

Lage temperaturen en weinig zon? Is toch mooi weer? Volgende week wat op en neer. Zolang het niet elke dag regend. Je kan ze zeker nog neerpoten. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fearghus said:

Lage temperaturen en weinig zon? Is toch mooi weer? Volgende week wat op en neer. Zolang het niet elke dag regend. Je kan ze zeker nog neerpoten. 

Hoe zit het met overstromen? wat als het gaat regenen en de plant teveel water krijgt, ik heb wel een stoffen pot maar er komt natuurlijk wel veel water in de aarde te zitten...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zoiets maken. Ik heb ze nog liggen als het terug teveel zou gaan regenen. 

20190610_091100.thumb.jpg.fe4bb4208f4394019de27282f21375ee.jpg

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regen is meer een probleem als ze al in bloei staan ivm toprot.

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Fearghus said:

Nu niet, maar als je LST gaat toepassen in het begin. Dan trek je de plant behoorlijk laag. De stam groeit dan ook nog eens door. Als de draad geen bescherming heeft, dan ga je de stam kwetsen en onnodig stress veroorzaken. 

Een week geen water? In deze temperaturen is de grond toch al droog. Zeker zonder het scherm toplaag en in de volle zon in een pot.

15622596118446521021572722081238.thumb.jpg.7034e368c8f1d199829cf850109e705d.jpg

Oké thanks ga deze morgen gelijk halen. Ik heb bij me nieuwe plant lst toegepast door een haakje om de stam gedaan. Zal straks wel even een foto plaatsen. 

Ja ik heb dat misschien niet helemaal goed gezegd. Hij heeft een week lang geen water gekregen zoals ik dat anders zou doen. Want het leek of hij geen water opzoog al die tijd. Hij heeft elke keer wel wat water gekregen wat ik van de andere planten over had. Max 300ml schat ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, SHR3K said:

Hoe zit het met overstromen? wat als het gaat regenen en de plant teveel water krijgt, ik heb wel een stoffen pot maar er komt natuurlijk wel veel water in de aarde te zitten...

 

Teveel water moet je sowieso voorkomen. Beter dan even binnen zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fearghus said:

Regen is meer een probleem als ze al in bloei staan ivm toprot.

ah oke.. dan maak ik die ook even, Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, BowDownKUSH said:

Teveel water moet je sowieso voorkomen. Beter dan even binnen zetten

ja wel een geklooi elke keer vooral als ze zometeen groot zijn.. ik maak wel zo'n folie voor er overheen. mocht het echt stormen dan zet ik ze natuurlijk binnen;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahzo. Eens kijken hoe ze reageerde als je ze water hebt gegeven. Als ze wat later mooi recht staat, stond er te droog. Als ze gaat hangen en de bladeren klauwen, staat ze te nat. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 minute ago, SHR3K said:

ja wel een geklooi elke keer vooral als ze zometeen groot zijn.. ik maak wel zo'n folie voor er overheen. mocht het echt stormen dan zet ik ze natuurlijk binnen;)

Vroeger deed ik stekjes en verduisterd die. Wat een gesleur elke dag. :rofl

Ik heb gemerkt dat het met die covers best goed gaat. Als het natuurlijk te bont wordt, sleur ik ze wel ff in de tent binnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Fearghus said:

 

Vroeger deed ik stekjes en verduisterd die. Wat een gesleur elke dag. :rofl

Ik heb gemerkt dat het met die covers best goed gaat. Als het natuurlijk te bont wordt, sleur ik ze wel ff in de tent binnen.

waarvoor heb je die hydrokorrels erin zitten? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit trouwens normaal? Haartjes op een 3 week oude White widow (auto)

IMG_20190704_201931.thumb.jpg.82823f9a42afbcaa36e0d19272765dd8.jpg

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.

Waarom top je ze??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...