Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest IDULS

Nieuwe Woning, 2 Groepen Aanwezig

Recommended Posts

Guest IDULS

Iduls heeft een verse slooptoko bemachtigd, voor 1,5 jaar minimaal :smoke

 

Vandaag om 8.30 uur eerste contact gehad, 6 uur later had ik een sleutel van een huis B) wie is er goed :P

 

Ik heb heb meteen in de meterkast gekeken en er zitten 2 groepen. Nu ik net Bigwillem zijn topic heb gelezen kwam ik op het idee. Nu ga ik geen 10x 400 watt draaien dus of het nu 25 of 35 amp is.....

 

Maar wat ik wel kan gebruiken is advies om de boel lichtelijk in mijn voordeel te verdraaien. Een nieuwe woning, ik zit voor stroom bij een groene, niet bij de NUON, of maakt dat niks uit? Stel ik zeg ze dat er nu 55.000 op de meter staat, controleren ze dat?

 

De kans dat de vorige bewoner bij dezelfde leverancier als ik zit (voor stroom) is heel klein........ als ik hen dus een "alternatieve" B) meterstand opgeef, waddan?

Ik ben kippig en heb de drie voor een 5 aangezien, is dat afdoende? :D :verrygood

 

Of de zegel eraf pleuren, drie rondjes terug en dan zodra ik er woon melden dat de meterkast niet in orde is?! Wat jullie? Het gaat om 3 a 4 x 600 denk ik........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die slooptoko via een woningbouwverenging of een particulier? De een controleert de woning ,na vertrek van de vorige bewoner, wat beter dan de ander.

 

Kun je een foto van je meterkast nemen en ff laten zien? Ik bedoel, dan kan een mogelijk idee worden toegepast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd,

 

je hebt m'n hotmail dus.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me vanmiddag laten vertellen dat 10x 400watt nog wel eens zou kunnen gaan over die 25amp stop, mits een trage zekering was en je alle lampen natuurlijk niet tegelijk zou schakelen. Je moet altijd 16amp per groep aanhouden en dan maar eens proberen. je 25amp stop zal er dan niet uitknallen...

 

Maar ik ben voorstander van een groot stroom/meters toppic (als die nog niet bestaat) waar we de verschillende mogelijkheden aan de hand van schema's en foto's doornemen. want ik baal vet dat ik het onderdeel stroom nog niet goed genoeg onder de knie heb. ik kan wel een relais aansluiten, maar om even met die 3fasen die allemaal onder spanning staan aan de wandel te gaan is nog een beetje lastig. Daarom stel ik voor dat diegene die denkt het meest van stroom te weten even wat van zich laat horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iduls, ik denk wel dat ze gaan controleren.

Als blijkt dat de beginstand lager was, dan kost het het nieuwe bedrijf handenvol geld.

Dus of ze bellen nuon, of komen langs denk ik.

 

@bigwillem, dat van die topic vind ik een heel goed idee. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Meterstanden worden altijd opgenomen als de oude huurder vertrekt....of door de oude huurder of door de energiemaatschappij of door de makelaar/woningbouw, bij foutief opgeven van de stand zal er vroeg of laat iemand komen kijken....lijkt me niet zo handig als je net aan het knippen bent B) )

 

Mijn advies met 3a4 lampen is gewoon betalen, de straf voor illegaal stroom aftappen met zo weinig lampen is als je pech hebt groter dan de opbrengst, de straf zonder stroom diefstal met 4 lampen is hooguit een klein taakstrafje (mits je al geen 5 keer gepakt bent :D

 

Bigwillem: Iduls bedoeld met die 25/35A de hoofdzekering denk ik, hierachter zitten pas de zekeringen van 16A....dus afhakelijk van de grootte van je hoofdzekering, kun je de 16A groepen belasten....bij 3 hoofdzekeringen (3fase) ligt deze belasting natuurlijk 3 keer zo hoog.

10 keer 400 watt op een zekering van 25A zou theoretisch moeten kunnen (wetende dat een 400 watt natrium incl vsa makkelijk 500 watt trekt) in de praktijk denk ik dat er problemen van komen, mijn advies is max 8 keer 400 watt op een 25A zekering en 5 keer 400 watt op een 16A zekering

 

Ik zeg dus niet dat meer niet mogelijk is alleen werk ik graag veilig en betrouwbaar :verrygood

 

ps: gebruik altijd een nieuw doekje om je filter zodat je altijd kunt zeggen dat het de eerste oogst was en laat je lege flessen voeding niet slingeren :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebruik altijd een nieuw doekje om je filter zodat je altijd kunt zeggen dat het de eerste oogst was en laat je lege flessen voeding niet slingeren

 

Of bij hoog en laag volhouden dat je 2hands rotzooi hebt gekocht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de meeste woonhuizen zitten 3 hoofd groepen waarvan er meestal maar 1 is aangesloten 25-35 amp

 

je zult met hoofd groepen waarschijnlijk de fasen bedoelen.

 

ut mag natuurlijk niet maar draai er gewoon 2 maal 35 amp patroontjes bij

en je kan een bult lampies laten draaien.

 

zal lastig gaan gezien je dan automatisch een 3-fase meter nodig zult hebben.

 

btw ik zet zelf 5x600w op 1 groep van 16a[maar dan kan er verder nix meer bij] en dat werkt feilloos

 

tsjong, en hoeveel lampen heb je dan in een huis hangen. als je dat bij 3 groepen uithaald ligt de hoofdzekering er alsnog uit dacht ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de meeste woonhuizen zitten 3 hoofd groepen waarvan er meestal maar 1 is aangesloten 25-35 amp

 

je zult met hoofd groepen waarschijnlijk de fasen bedoelen.

 

ut mag natuurlijk niet maar draai er gewoon 2 maal 35 amp patroontjes bij

en je kan een bult lampies laten draaien.

 

zal lastig gaan gezien je dan automatisch een 3-fase meter nodig zult hebben.

 

btw ik zet zelf 5x600w op 1 groep van 16a[maar dan kan er verder nix meer bij] en dat werkt feilloos

 

tsjong, en hoeveel lampen heb je dan in een huis hangen. als je dat bij 3 groepen uithaald ligt de hoofdzekering er alsnog uit dacht ik?

Hoezo zou de hoofdzekering er dan uitvliegen?

 

Als je 4*600w per groep aansluit niet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er nou zomaar grotere zekeringen bij te draaien vind ik niet zo'n goed plan ,omdat je dan ook de bedrading zou moeten vervangen. 35 Ampère door een 2,5 mm² gaat aardig wat warmte opleveren ,en dus ook vermogensverlies. En je verhoogt bovendien het risico op brand .

 

Een een standaard woning wordt niet aangesloten op het 3 fase net trouwens. Wel kun je verschillende hoofdgroepen hebben met ieder een fase en een nul, maar dat is nog altijd anders als een 3 fase bedrijfsstoomnet waarin de fases een 90 graden ten opzichte van elkaar zijn opgeschoven .

 

Een 3 fase(380 v) spanning levert een hogere effectieve waarde ,omdat de laagste waarde voor de spanning nooit 0 is .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Vergis je niet jongens, ik lees vrolijk mee op de achtergrond, tot ik zelf meer van m'n woning weet :D ben er al met al een half uurtje geweest tot nu toe. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nog geen 40 mA nodig door je hart om hem stil te zetten , en bij zo'n kleine stroom zou je zekering er toch niet uitvliegen . Daarvoor hebben we de aardlekschakelaars .

 

Ik begreep niet waarom je 3 fase er bij hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je suggereerde dat een zekering er zit om door te branden wanneer je zelf onder spanning komt te staan . Stel je voor bij 10 ampère door je lichaam ben je al morsdood.

De aardlekschakelaar schakeld op het moment dat de binnenkomende stroom niet meer gelijk is aan de uitgaande stroom in je installatie. In dat geval lekt er ergens stroom weg via aarde . Dit is meestal ook het geval wanneer je zelf onder stroom komt te staan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik zie nu alleen niet meer wat dit nog met mijn nieuwe woning en eventuele truukjes met de meterkast te maken heeft. Meer elektra ombouwen voor gevorderden. :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt in jou geval wel degelijk te maken met aardlekschakelaars en smeltpatronen. Je wilt je trucs toch ook veilig uitvoeren neem ik aan !

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt gelijk A, tis de aardlek die je body beschermd

 

wat ik bedoel is dat als je die 16a er niet voor hebt zitten dan word je geroosterd :D

 

spectaculair vuurwerk en de eerste cm van je spanningzoeker "weg" als je een foutje maakt...

 

geloof me, je schrikt je ut apezuur en het eerstvolgende kwartier zit je waus je zonden te overdenken B) :smoke :unsure:

 

 

iduls

 

ben benieuwd hoe je nieuwe growhol er uitziet  :verrygood

jullie hebben beide gelijk maar;

 

de meeste kappen of vsa's hebben altijd enige lekspanning dat betekent dat je eigenlijk per twee hooguit drie lampen een apparte aardlek moet hebben. de standaard schakelkasten hebben zelden een aardlekschakelaar domweg omdat ze dan bijna onbetaalbaar worden.

 

als je zonder te haasten en doordacht te werk gaat kan er met elektra weinig fout gaan, goed gereedschap is daarbij ook een pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben nog wat belangrijks vergeten de meeste ''thuis'' aardlekschakelaars zijn niet geschikt om tig 16amp groepen te bedienen

 

dikke aardleks zijn echt reteduur

 

check eerst het max amp wat je er doorheen kan jagen anders werkt ie niet :D

 

sorry dat ik je draadje vervuil D maar dat moest er effe bij :verrygood

 

 

 

hier nog wat voor de malle pietjes/low budgetgrowers

[als je in agroland woont is er altijd wel een 2ehands verkooppunt/sloper te vinden in de regio die interessante shit uit varkensschuren/tuinderijen verkoopt;stoppenkasten van middel tot huge! ''dikke''aardlekschakelaars,echt vette kabels waar je in de electrogroothandel het 10 voudige voor moet schuiven ,en als je geluk hebt;

dak ventilatoren[superkwaliteit]die lekkerder draaien als zon sneldraaiend slakkehuis]

is zeker waar....

volgens de norm maximaal 3 schakelautomaten van 16A, drie groepen dus, omdat ze elk een zekere lekspanning hebben welke cumulatief als snel boven de 30 mA zit.

 

dit is ook de reden waarom je beter een oude wasmachine "buiten" de aardlek kan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekstroom spreek je eigenlijk van i.p.v. lekspanning . Spanning loopt nooit door iets heen , stroom wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites
spectaculair vuurwerk en de eerste cm van je spanningzoeker "weg" als je een foutje maakt...

 

geloof me, je schrikt je ut apezuur en het eerstvolgende kwartier zit je waus je zonden te overdenken

 

vertel mij wat, ik kan me nog goed herinneren dat ik op een stoned moment een 3x 2,5" kabel 20amp gezekerd met een 6cm wiet knip schaartje doormidden knipte. vuurwerk rook en een stuk uit de schaar verdwenen.. brrrr snapte niet dat ik geen klap had gekregen. ik na een kwartier bijkomen die schaar opzoeken die aan de andere kant van de kamer lag... bleek het een zeer provi schaartje te wezen die ik zindsdien dan ook koester...

 

 

Elektra ombouwen voor gevorderden

 

 

zou een verpicht vak op school moeten worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Stekken vragen mag hier niet, maar een topic over fucken met de stroommeter mag weer wel? :verrygood

Uiterst opmerkzaam professor Barabas, uiterst opmerkzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatie is niet verboden, stekken handelen wel .

 

Je snapt toch ook wel dat het online verhandelen van illegale stekken er voor kan zorgen dat het forum niet lang meer bestaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er over schrijven is nog iets anders als te koop aanbieden . Stekken aanbieden is hetzelfde als coke aanbieden op het net , ongeveer dezelfde strafmaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dest_74

Waarom laat je geen krachtstroom aanleggen???

altijd stroom genoeg!

Bel de Stroomleverancier en zeg ff dat je een elektrische kookplaat laat installeren

en dat je daarvoor 380V moet hebben :D

Voila stroom zat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...