Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NewWeed

Van vensterbank naar kweektent

Recommended Posts

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik aan het kweken ben, ik heb een paar mooie plantjes van 3 weken oud in de vensterbank staan. Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om ze nu nog onder een LED lamp in een kweektent te zetten? of groeien ze dan niet meer zoals ze horen te groeien? De planten die ik allemaal heb zijn autoflowers.

Kleine vraag er naast, zijn er mensen die ervaring hebben met een kweektent op hun slaapkamer? Ik vroeg mij af wat jullie ervaring hier mee is.

Alvast heel erg bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij geen probleem om die te verplaatsen naar een kweektent, neem aan dat de potten op je vensterbank niet bepaald groot zijn? Anders even verpotten naar een grotere pot voordat je ze in een kweektent zet.

Kweektent op je kamer? Heb dat zelf altijd een beetje brandgevaarlijk gevonden, overigens heb je een afzuiging nodig die zijn nooit echt bepaald stil...

Maar als je een geluidloos ongevaarlijk tentje in elkaar kan zetten is dat een goede optie! Zorg er wel voor dat er een raam open staat voor toevoer en afvoer van lucht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja. In de slaapkamer zal het nogal voor lawaai zorgen, zoals King zegt of je zou idd met een demper moeten werken. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden. Ik wil misschien een kleine 60x60 kweektent in mijn kamer zetten met een LED lamp, die zijn minder brandgevaarlijk had ik ergens gelezen? Want ik ben vaak een weekend weg, dus ik kan niet altijd de tent controleren, zou dat een probleem zijn denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, NewWeed said:

Bedankt voor de antwoorden. Ik wil misschien een kleine 60x60 kweektent in mijn kamer zetten met een LED lamp, die zijn minder brandgevaarlijk had ik ergens gelezen? Want ik ben vaak een weekend weg, dus ik kan niet altijd de tent controleren, zou dat een probleem zijn denken jullie?

In de meeste gevallen ligt het brandgevaar niet bij de lampen zelf maar bij de aansluitingen, zoals stekkerdozen en verlengsnoeren die de wattage niet aankunnen.

Maar in jou geval zou het nooit over veel wattage gaan. Heb je al een lamp in gedachte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat zelf aan de spectrabox 6 90w te denken, een kleine lamp maar omdat het een 60x60 tent is hoeft er ook geen leip grote lamp in lijkt me. Ik weet niet of je daar nog tips in hebt, ik heb niet heel veel ruimte in mijn slaapkamer want het is maar een studente kamer.

 

Ik moet er ook even bij zeggen dat ik rustig rondkijk naar growtents en dat ik ook nog een beetje afwacht of ik het ook daadwerkelijk leuk vind om wiet te kweken. Tot nu toe vind ik het super leuk om te doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, NewWeed said:

Ik zat zelf aan de spectrabox 6 90w te denken, een kleine lamp maar omdat het een 60x60 tent is hoeft er ook geen leip grote lamp in lijkt me. Ik weet niet of je daar nog tips in hebt, ik heb niet heel veel ruimte in mijn slaapkamer want het is maar een studente kamer.

 

Ik moet er ook even bij zeggen dat ik rustig rondkijk naar growtents en dat ik ook nog een beetje afwacht of ik het ook daadwerkelijk leuk vind om wiet te kweken. Tot nu toe vind ik het super leuk om te doen!

Je hoeft inderdaad geen overdreven grote lamp in jou tentje te proppen. Ben alleen zelf nooit zo’n fan geweest van ledlampen met blurple licht (dat blauw-paarse licht) aangezien deze niet altijd geschikt zijn voor de gehele cyclus van een plant. Je kan dan beter kijken naar een ledlamp met full spectrum licht (geel-wit achtig licht) dit bootst naar mijn mening de zon veel beter na en is dit licht ook meer geschikt voor de gehele cyclus. Probeer ook een beetje te kijken naar een lamp zonder actieve koeling, actieve koeling zorgt er namelijk voor dat de temperatuur in je tentje flink zal zakken waardoor je dus bij moet gaan stoken met een kacheltje.

Zie hier en daar wel goede resultaten met de zogenaamde quantum boards, denk dat deze zeker een aanrader zijn! Overigens misschien we goedkoper dan de Spectrabox.

Probeer het wel zo discreet mogelijk te houden aangezien je in een studentenkamer zit, neem aan dat er veel mensen/vrienden over de vloer komen... niet iedereen hoeft te weten wat jij uitspookt in jou tentje... Pas ook op dat je huurbaas er niet achter komt want die knikkert je er gewoon uit.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2019 at 12:06 AM, NewWeed said:

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik aan het kweken ben, ik heb een paar mooie plantjes van 3 weken oud in de vensterbank staan. Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om ze nu nog onder een LED lamp in een kweektent te zetten? of groeien ze dan niet meer zoals ze horen te groeien? De planten die ik allemaal heb zijn autoflowers.

Kleine vraag er naast, zijn er mensen die ervaring hebben met een kweektent op hun slaapkamer? Ik vroeg mij af wat jullie ervaring hier mee is.

Alvast heel erg bedankt!

Vensterbank klinkt een beetje eng want daar is de lichtsterkte te laag voor een goede start eigenlijk.

Een kweekkastje of tent kan prima werken , en het is zeer leuk om te doen naar mijn mening , eigenlijk iets te leuk.

Maar mislukken kan het ook natuurlijk. Zorg voor genoeg licht van de juiste soort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...