Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

Aarde met spint

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een ronde met behoorlijk veel spint problemen, roofmijten hebben het verminderd maar niet volledig kunnen aanpakken.

Ik kijk dus uit voor een nieuwe ronde, maar ik heb geen mogelijkheid om nieuwe aarde te gebruiken waardoor ik het met kalk en wat extratjes ga "Boosten" voor de volgende ronde.

Maar ik weet dat spint zich verpopt in de medium, hoe kan ik dit aanpakken als ik de aarde ga hergebruiken ?

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invriezen helpt, gaat alles kapot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon als je nieuwe planten een 2 weekjes staan een keer goed nat spuiten met knoflook-thee. Ben je in 1 klap van al je spint verlost. Zelfs de eitjes overleven dit niet. Knoflookthee maak je door een stuk of 5 knofloken overdwars door midden te snijden, dit in 2 liter water zachtjes een half uurtje te laten koken, af laten koelen en zeven, en dan net voor je licht uit gaat je bladeren van onder en van boven goed nat te spuiten. Een paar druppels afwasmiddel erdoor mengen helpt om de vloeistof uit te laten vloeien, dwz het blijven dan geen druppels maar maakt heel het blad goed nat.

Mijn ervaring is dat dit beter helpt dan menig vergif en dat 1 keer behandelen afdoende is. Je kunt ook de rest van je hok nat spuiten, aarde en de rest.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invriezen gaat een beetje lastig omdat ik ongeveer 275L aarde heb staan :whistling

En knoflook thee is spuiten op de plant zelf, maar wat met eitjes of andere kwaaddoeners in/op de aarde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een UV-C lamp in je hok als je er zelf zeker niet bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zeg ik ook dat je je plantjes eerst een 2 weekjes moet laten staan voordat je ze behandelt. Dan geef je de spint de tijd om uit de eitjes te komen. En ik zou ook zeker de aarde nat spuiten.

Bovendien, je kunt 2 weken na de eerste behandeling toch rustig nog een keertje behandelen?

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Twiet said:

Gewoon als je nieuwe planten een 2 weekjes staan een keer goed nat spuiten met knoflook-thee. Ben je in 1 klap van al je spint verlost. Zelfs de eitjes overleven dit niet.

Er zijn er hier ook genoeg die ondertussen hele velden knoflook in d'r hok gespoten hebben en nog steeds spint hebben :whistling
Maar of dat dan aan de kweker ligt of aan het middeltje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werkt het fantastisch. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk...

Het is erg belangrijk dat je álles goed nat spuit, vooral de onderkant van de bladeren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diatomeeënaarde op de toplaag van je aarde zou degenen die na verpoppen je planten in willen kruipen aan kunnen pakken.

Pas op met verwerken: doe een mondkapje op en handschoenen aan.

Bespuit je planten die je in de besmette aarde zet preventief met een middel naar keuze en probeer na te gaan waar de spint vandaan komt voordat je een keuze voor een middel maakt.

Heb je ze via de stekken die je van een stekkenboer hebt dan werkt knoflook misschien wel beter dan Floramite of aanverwant omdat de stekkenboer ze daarmee al bombardeerde en ze er resitent(er) voor zijn geworden.

Je kan ook in elke pot een knoflookteen of 2 planten:ph34r:

Bij mij werkte knoflook voor geen meter toen ik zelf mijn tuintje besmette met spint uit de tuin.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knoflook is in ieder geval niet bij iedereen een wonder middel. Ik kan het met iets gebruiken als extra.

Spint komt van de stekjes, mij werd eerder al geadviseerd om gif te gebruiken. Volgende keer ga ik dat zeker doen.

Ik heb wat nodig dat geen twijfels achter laat voor in de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Buyuk said:

Ik heb wat nodig dat geen twijfels achter laat voor in de aarde.

Diatomeeënaarde..

Gif is niet zozeer bedoeld om je aarde mee te bewerken, dan heb je al snel nematoden van een of andere stam nodig en die nematoden doen alleen goed werk op voor cannabis eigenlijk te natte aarde.

Hoge lv heeft spint het ook niet op en met planten in de groei moet dat makkelijk te doen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet de Diatomeeënaarde met de aarde gemengd worden of alleen de bovenlaag van de medium afdekken met Diatomeeënaarde ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag allebei maar de toplaag (waar ze doorheen moeten als ze uitgebroedt zijn in je aarde) is het meest economisch lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip, dat ga ik zeker gebruiken.

Nog meer ideeen, adviezen ? 

Waarschijnlijk hebben meer hobbiesten last van de zelfde probleem, wellicht kunnen ze deze topic ook als hulpmiddel gebruiken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...