Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

Fata's bio kweek Zkittlz & Gelato op biogenetic voeding

Recommended Posts

@Fatamorgana

Ik zie dat je gebruik maakt van PGR’s, heb artikelen gelezen waarbij bewezen wordt dat bepaalde bestanddelen hiervan schadelijk zijn voor het menselijk lichaam. Hoe kijk jij hier naar of is dat niet van toepassing bij de PGR’s die jij gebruikt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat zijn dat???   Plant Grow Regulators? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Fatamorgana said:

Hier kruisen ze gewoon wat ze hebben en in Amerika gaan ze echt veel planten neer zetten en dan de perfecte pheno's kiezen.

Dat maakt ook veel verschil denk ik.

Dit verschilt wel erg per merk maar heb mij aardig in gelezen voor ik wat besteld heb.

En rond gevraagd waar ik het resultaat al van heb gezien als top en plant.

Twijfel nog over de 300 dollar zaden deze zijn wel de moeite waard denk ik.

Met wat stekjes "delen" haal je die 300 dollar wel eruit. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daarom heb ik ook meerdere soorten gekozen om te kijken wat ze doen.

Mocht die dos si dos tegen vallen pleur ik hem gewoon weg na 1 ronde haha.

Het zal ook wel schelen bij wie je de zaden koopt, de eene zaadbank is stuk meer pro dan de andere ben ik al achter.

Ik maak er moeders van en hier van stekken en dan nummer ik deze en kijk welke het goed doet en ga dan met de goede moeder plant door en maak vd stekken meer moeders.

 

PGR's kun je dat artikel delen dan kan ik er wat over zeggen?

De PGR's die ik gebruik zijn gewoon natuurlijk, de geruchten waren mij al bekend daarom had ik dit al gevraagd.

Op de Pgr of regulator dan wat ik gebruik heeft de producent een bio certificering.

Dus er is niks chemisch aan allemaal plant eigen stoffen.

Groeihormonen is niks raars dit komt bij elkaar plant voor, hierdoor groeit bv een plant naar het licht en gaat de hoogte en breedte in.

Pas als je chemische dingen zoals bij mensen bv anabolen gaat gebruiken ja dan zal t wel schadelijk zijn.

 

Ja maar toch 300 voor 5 regulars is niet heel goedkoop haha.

De prijs is nog tot daar aan toe maar dan moet je weer gaan kijken of het een mannetje of vrouwtje of herma is.

Heb van iemand nog originele cheese zaden gekregen van de week wel grappig om erbij te zette (de gene die wel echt naar kaas smaakt).

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Fatamorgana said:

Ja daarom heb ik ook meerdere soorten gekozen om te kijken wat ze doen.

Mocht die dos si dos tegen vallen pleur ik hem gewoon weg na 1 ronde haha.

Het zal ook wel schelen bij wie je de zaden koopt, de eene zaadbank is stuk meer pro dan de andere ben ik al achter.

Ik maak er moeders van en hier van stekken en dan nummer ik deze en kijk welke het goed doet en ga dan met de goede moeder plant door en maak vd stekken meer moeders.

 

PGR's kun je dat artikel delen dan kan ik er wat over zeggen?

De PGR's die ik gebruik zijn gewoon natuurlijk, de geruchten waren mij al bekend daarom had ik dit al gevraagd.

Op de Pgr of regulator dan wat ik gebruik heeft de producent een bio certificering.

Dus er is niks chemisch aan allemaal plant eigen stoffen.

Groeihormonen is niks raars dit komt bij elkaar plant voor, hierdoor groeit bv een plant naar het licht en gaat de hoogte en breedte in.

Pas als je chemische dingen zoals bij mensen bv anabolen gaat gebruiken ja dan zal t wel schadelijk zijn.

 

Ja maar toch 300 voor 5 regulars is niet heel goedkoop haha.

De prijs is nog tot daar aan toe maar dan moet je weer gaan kijken of het een mannetje of vrouwtje of herma is.

Heb van iemand nog originele cheese zaden gekregen van de week wel grappig om erbij te zette (de gene die wel echt naar kaas smaakt).

Dit was het artikel wat ik had gelezen: http://dopamine.net.au/pgr-weed/

Maar dat zal dan wel over synthetische middelen gaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, King_Kush said:

Dit was het artikel wat ik had gelezen: http://dopamine.net.au/pgr-weed/

Maar dat zal dan wel over synthetische middelen gaan. 

Ik heb het artikel gelezen, maar hier gaat het om chemische pgr's.

Paclobutrazol , Daminozide ,  Chlormequat Chloride.

Dit zijn de basis stoffen van chemische pgr's maar dit heeft niks met de pgr te maken die ik gebruik.

Ik zie ook geen voordeel in dit haha, als ik het artikel lees gaat de terpenen productie omlaag en het thc niveau ook.

 

Waarom zou je dit gebruiken?

Weleens vaker gezien dat mensen dan met een foto komen van een top haze en dan pgr erbij en dan erna super mooie top.

Maar als je goed kijkt is deze top een indica bv een og kush.

En de eerste foto een haze top.

Haze gaat nooit eruit zien als een kush top.

Kun je erbij gooien wat je wil.

 

Wat ik gebruik is gewoon natuurlijk.

auxine, glibberines, brassinosteroiden enzovoort.

Staat wel meer info bij het product zelf.

https://biogenetic.nl/winkel/regulator-groeihormonen/

Hier staan ook niet de bovengenoemde stoffen van de chemishe pgr's bij, zou dat nooit bij mijn wiet willen gooien word het alleen maar kutter van in mijn ogen.

Niet om reclame te maken ofzo maar zie geen overeenkomst.

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, vakman said:

En wat zijn dat???   Plant Grow Regulators? :rolleyes:

Natuurlijke of chemische groei hormonen voor planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Fatamorgana said:

Ik heb het artikel gelezen, maar hier gaat het om chemische pgr's.

Paclobutrazol , Daminozide ,  Chlormequat Chloride.

Dit zijn de basis stoffen van chemische pgr's maar dit heeft niks met de pgr te maken die ik gebruik.

Ik zie ook geen voordeel in dit haha, als ik het artikel lees gaat de terpenen productie omlaag en het thc niveau ook.

 

Waarom zou je dit gebruiken?

Weleens vaker gezien dat mensen dan met een foto komen van een top haze en dan pgr erbij en dan erna super mooie top.

Maar als je goed kijkt is deze top een indica bv een og kush.

En de eerste foto een haze top.

Haze gaat nooit eruit zien als een kush top.

Kun je erbij gooien wat je wil.

 

Wat ik gebruik is gewoon natuurlijk.

auxine, glibberines, brassinosteroiden enzovoort.

Staat wel meer info bij het product zelf.

https://biogenetic.nl/winkel/regulator-groeihormonen/

Hier staan ook niet de bovengenoemde stoffen van de chemishe pgr's bij, zou dat nooit bij mijn wiet willen gooien word het alleen maar kutter van in mijn ogen.

Niet om reclame te maken ofzo maar zie geen overeenkomst.

 

Oke bedankt voor de opheldering! 

Snap ook niet waarom mensen die chemische pgr’s willen gebruiken, moet zeggen dat ik die toppen er niet aantrekkelijker op vindt worden.

Ben wel razend benieuwd hoe jou opbrengst eruit gaat zien!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een keer interessant om één plant wel pgr’s te voeden en één niet. En dan uiteindelijk de opbrengst en kwaliteit vergelijken met elkaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan maar weer extra werk, werkt wel in mijn ogen en kan er zoveel liter voeding van maken dat het mij de moeite niet waard om steeds 1 plant anders wat te geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Fatamorgana said:

Hier staan ook niet de bovengenoemde stoffen van de chemishe pgr's bij, zou dat nooit bij mijn wiet willen gooien word het alleen maar kutter van in mijn ogen.

Niet om reclame te maken ofzo maar zie geen overeenkomst.

Dat zouden ze, net als die 'organische' producten die werden getest en wel chemische PGR's bleken te bevatten, je ook echt niet gaan vertellen laat staan dat ze er zelf op de hoogte van zijn omdat ze het in bulk inkopen, iets modificeren en dan onder eigen naam op de markt brengen.

Superbud gebruik gaf geweldige resultaten;)

SKAL (bio keurmerk) zegt niks over de veiligheid van een product, alleen iets over de productie die volgens regels verlopen is (geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen en oog voor de omgeving).

Ik stel niet dat BioGenetics foute stoffen gebruikt laat dat duidelijk zijn, wel dat marketing echt niks zegt over wat er wel of niet in een product zit, dat weet je pas na een (onafhankelijke) lab analyse van het goedje.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik al gevraagd de producent van het product heeft een skall/fibl registratie op het product.

Dit houdt in dat het product op de input lijst staat van biologische producten die in de biologische landbouw mogen worden gebruikt.

Hier word streng toezicht op gehouden weet ik uit eigen ervaring.

Want anders zou het hele label niks waard zijn (bio), als jij een bio product op de markt wilt brengen moet je aan heel wat eisen voldoen.

Inkoop bonnen, boekhouding, controles enzovoort.

Plus een beetje weldenkend mens die dit leest gebruikt geen chemische pgr's toch ik zie alleen maar nadelen net als ik het artikel staat.

 

De voedingstoffen waar jij het over hebt kunnen wel organisch zijn maar hadden vast geen keurmerk anders zou er iets niet kloppen.

Organisch en organisch zit ook nog een verschil in, je kan bv koeienmest van een reguliere boer gebruiken en of die van een bio boer waar geen antibiotica enzo in zit.

Zit wel degelijk verschil in vind ik.

Bedoel mag ik er vanuit gaan dat als ik een bio krop sla koop dat er geen chemische pgr's in zitten toch, denk dat hier wel naar gekeken is.

 

Ik kan eens vragen of er een chemische analyse van is, maar zelfs dat zegt vaak meer of npk etcetra, is maar net waar je op test.

Er zijn wel meer producten op de markt die wel bio zijn alleen geen skall hebben om het feit dat skall best duur is en je enorm veel boekhouding er van krijgt.

Het is jammer dat er lijpen zijn die dan goede organische voeding vervuilen met van die chemische pgr's als zeg ik het zelf.

Maar lijpen hou je altijd wel je hebt nog steeds mensen die hun wiet bespuiten met brix.

Je kunt alleen je best doen je eigen producten zoon schoon mogelijk te houden zo ver dat kan.

 

Zou je het wel kopen lostchild als zij een analyse uitslag v/d npk en chemie erbij zoude hebben?

Ken de eigenaar kan het eens voorleggen, weet zelf wel zeker dat er niks raars in zit die vent is zo bio alst maar kan haha.

Maar goed snap dat het voor een onbekende op papier geloofwaardiger is.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Fatamorgana said:

Bedoel mag ik er vanuit gaan dat als ik een bio krop sla koop dat er geen chemische pgr's in zitten toch, denk dat hier wel naar gekeken is.

Die krop sla blijkt volgens RTL nieuws niet altijd bio te zijn..

Er zijn wel meer producten op de markt die wel bio zijn alleen geen skall hebben om het feit dat skall best duur is en je enorm veel boekhouding er van krijgt.

SKAL controleert niet actief, alleen op papier. Dat actief controleren doen ze pas na een melding.

Zou je het wel kopen lostchild als zij een analyse uitslag v/d npk en chemie erbij zoude hebben?

Nee, ik gebruik al meer dan een decennium naar grote tevredenheid de 1 compo bio minerale voeding van BAC en heb verder geen extra's nodig.
Gaan de planten strekken dan heeft 1 of meerdere knaksessies hier altijd de voorkeur boven additieven gaan geven en willen we wat meer ruimte tussen de nodes dan gaat de lamp (tijdelijk) wat hoger.

Biologische of organische grondstoffen worden zwaar chemisch bewerkt om samen in 1 fles gemengd te kunnen worden en uit de fles werkzaam te kunnen zijn. Bio mineraal op zijn best waar het plantenvoeding betreft naar mijn mening waar je wat extra betaald voor de term bio die zo mooi staat op dat product. 

Waarom ga je van die candy soortjes wiet zetten die tijdelijk populair zijn?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, lostchild said:

Biologische of organische grondstoffen worden zwaar chemisch bewerkt om samen in 1 fles gemengd te kunnen worden en uit de fles werkzaam te kunnen zijn.
Bio mineraal op zijn best waar het plantenvoeding betreft wat ik al eerder aanhaalde in dit topic.

Waarom ga je van die candy soortjes wiet zetten die tijdelijk populair zijn?

Wat je nu zegt is beetje onzin, niet alle organische voedingen zijn chemisch bewerkt of bevat überhaupt mineralen meststoffen (kunstmest)

Bio mineraal is organisch gemixt met kunstmest,maar dan is het niet geheel organisch dus waar heb je het over dan?

Je hebt organisch - organisch/mineraal wat gewoon een mix is - en volledig mineraal, waarom is die voeding nu ineens bio mineraal dat maak jij ervan.

hypro/canna is mineraal - aptus biomineraal - en bio bizz organisch.

Dat maakt ze toch niet allemaal het zelfde.

 

Is vraag naar en leuke soortjes om te kweken weer eens wat anders dan haze of pp.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek je licht op bij Robbie van Metrop mbt de term bio minerale voeding voor cannabis;)

Opneembaar onder een brede pH range is hetgeen jouw 'bio' voeding net zo mineraal maakt als elke andere minerale voeding.

Vraag eens aan BioGenetic wat ze eraan doen met chelatering en regulatoren om het toch bij pH 7 nog enig zins opneembaar te laten zijn en hoe 'bio' dat wel niet is.

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij maakt er van dat het bio mineraal is dat staat nergens toch.

Organische voeding bevat geen chelaten dat is alleen voor mineralen voeding of als je mineralen toevoegt aan een organisch iets dan wordt het bio mineraal maar dat staat ook nergens?

Organisch houdt in dat het juist geen mineralen bevat anders was het wel bio mineraal en niet 100% organisch.

Die vlieger gaat dan al niet op dan ja.

Een chelaat is dat zij een eiwit binden  aan veelal een sporenelement zodat deze in een ruimere ph range kan worden opgenomen.

Dit geld voor mineralen voeding want organische voeding bestaat al veelal uit eiwitten en kan al op een bredere ph worden op genomen.

Als je melasse gebruikt of paarden mest gebruik je ook geen ph min of chelaten toch?

Staat trouwens ook gewoon op hun site uitgelegd

https://biogenetic.nl/chelaten/

Je zit nu gewoon beetje dom te zeuren hoor kom met wat onderbouwing voor je verhaal dan?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana gebruik jij die magnesium booster de hele kweek? 1 x per week of meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu was ik in eerste instantie eens naar die mineral booster aan het kijken op die site van biogenetic en zie ik ineens een lavameel staan, genaamd 'Diabas', waarbij gemeld wordt dat die ook uit Duitsland komt (net als Eifelgold)...

https://biogenetic.nl/winkel/diabas-lavameel/

Leuk.

Ga eens kijken, of ik wat meer te weten kom over die Diabas, want er staan op die site verschillen beschreven ten opzichte van Eifelgold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die booster vond ik ook interessant @greentjeonatrip , lijkt me wel een mooie aanvulling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt Vak, vond ik zeer interessant, maar ik was meteen afgeleid door die lavameel, omdat ik die diabas om de 1 of andere reden helemaal niet meer voor de geest kan halen, toen ik zelf in een periode heel veel research gedaan heb en er over geschreven heb.

Ik weet nog dat Actimin uit de bus kwam als het gesteentemeel, waar de meeste mineralen in zouden zitten. Heb al enige tijd een zoekopdracht uit staan voor die Actimin. Als ik die ooit binnen krijg, stuur ik je daar trouwens ook meteen wat van op Vak.

Ik ben namelijk ook bezig met een groot project om de bodemvruchtbaarheid te verbeteren, waarbij ik dus verschillende gesteentemelen wil gaan combineren, juist omwille van een bredere inzet van mineralen. Dit geldt overigens ook voor indoor. 

Valt me op dat bij die Diabas een aardige hoge ph gemeld wordt van 8.7.

Ik dacht dat dit bij Eifelgold veel lager lag, maar bij Biogenetic staat het niet vermeld....http://www.peyote-paradise.nl/index.php?action=page&group_id=20000068&lang=NL

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga die mineral booster ook eens nader bekijken, maar eerlijk gezegd raak ik (nog) geen flessenvoeding meer aan en lijkt me een combinatie van die lava's al een goede aanvulling.

Ik weet (wist) dat er regelgeving ontbreekt, omtrent het vermelden van informatie door de fabrikant op flessenvoeding. Pg heeft er destijds eens het een en ander over geschreven.

Wellicht is die regelgeving inmiddels veranderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...