Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

Fata's bio kweek Zkittlz & Gelato op biogenetic voeding

Recommended Posts

 

15 hours ago, Fatamorgana said:

Organisch houdt in dat het juist geen mineralen bevat anders was het wel bio mineraal en niet 100% organisch.

Die vlieger gaat dan al niet op dan ja.

Je zit nu gewoon beetje dom te zeuren hoor kom met wat onderbouwing voor je verhaal dan?

Antagonisme

Organische voeding bevat dus geen zink, of ijzer, of calcium en magnesium of een combinatie hiervan wat allemaal mineralen zijn die je plant in meer of mindere mate nodig heeft?

Jouw opvatting van wat mineraal is is nogal star als je het mij vraagt.

Dat de term die ik ervoor hanteer verwarrend is kan ik best inkomen echter kan ik geen andere bedenken voor een complete basisvoeding op biologische basis die wondertjes verricht die alleen door inzet van chemie mogelijk zijn.

Misschien moet je eens vragen of het allemaal in 1 of 2 flessen kan wat je volgens BioGenetic aan je planten moet geven, ik denk dat je op zal kijken van het antwoord.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, vakman said:

@Fatamorgana gebruik jij die magnesium booster de hele kweek? 1 x per week of meer?

Ik gebruik hem in de 3e en 5e week.

Dit staat op het schema en klinkt voor mij het meest logisch omdat vaak rond week 3/4/5 mg tekorten komen.

16 hours ago, greentjeonatrip said:

Ja klopt Vak, vond ik zeer interessant, maar ik was meteen afgeleid door die lavameel, omdat ik die diabas om de 1 of andere reden helemaal niet meer voor de geest kan halen, toen ik zelf in een periode heel veel research gedaan heb en er over geschreven heb.

Ik weet nog dat Actimin uit de bus kwam als het gesteentemeel, waar de meeste mineralen in zouden zitten. Heb al enige tijd een zoekopdracht uit staan voor die Actimin. Als ik die ooit binnen krijg, stuur ik je daar trouwens ook meteen wat van op Vak.

Ik ben namelijk ook bezig met een groot project om de bodemvruchtbaarheid te verbeteren, waarbij ik dus verschillende gesteentemelen wil gaan combineren, juist omwille van een bredere inzet van mineralen. Dit geldt overigens ook voor indoor. 

Valt me op dat bij die Diabas een aardige hoge ph gemeld wordt van 8.7.

Ik dacht dat dit bij Eifelgold veel lager lag, maar bij Biogenetic staat het niet vermeld....http://www.peyote-paradise.nl/index.php?action=page&group_id=20000068&lang=NL

 

Ik heb in dit verslag ook de diabas lavameel gebruikt dit ben ik vergeten te vermelden.

Denk dat eifelgold en diabas beide wel goed zijn.

Alleen wou het een keer proberen plus het bevat meer sporenelementen en minder kalium.

Dan kan ik dit mooi aanvullen met de vloeibare voeding was mijn idee.

 

Wat mij ook opviel is dat het koper en ijzer gehalte invloed heeft op de paramagnetische waarde.

Deze wordt vaak gelinkt  aan de ijzer koper, ferro magnetisme draagt hier ook aan bij.

En het bevatte minder zware metalen zoals aluminium en titanium vergeleken met eifelgold.

Ik moet even zoeken voor wat onderbouwing is even terug dat ik dit had uitgezocht.

Vond deze wel interessant, callahan heeft het meeste onderzoek er naar gedaan zo ver ik weet

 

 https://www.globallandrepair.com.au/wp-content/uploads/2010/06/paramagnetic-article.pdf

https://www.healthyag.com/alter_bio.html

http://www.earthtalk.org.nz/uploads/105040/364374/files/Paramagnetic_Agriculture_by_Philip_Callahan.pdf

 

Ja organische voeding bevat ook sporenelementen.

Maar jij hebt het over chemische bewerkingen en van alles

Waarom zou je alleen kunnen kweken op chemische voeding? (kunstmest) je kan toch ook op guano of kippen/paardenmest of melasse kweken.

Zonder bij komst van chemische producten.

Er zijn hier zoveel organische/ bio verslagen waar helemaal geen chemie bij komt kijken.

Dat het in verschillende flessen zit heeft geen betrekking op chemische bewerkingen toch.

Je hebt genoeg natuurlijke mineralen die niet direct chemisch zijn een simpel voorbeeld is bitterzout of zeezout.

 

Als je bv melasse en fulvinezuur, beide organische stoffen bij elkaar in een fles gooit gaan deze op elkaar reageren en blaast de fles op.

Dit heb ik al eens gevraagd omdat ik benieuwd was waarom verschillende flessen, terwijl sommige merken 1-component promoten.

Maar heb geen zin om de hele topic hier mee vol te typen, bio bizz is ook gewoon organisch bv.

Maak maar een eigen verslag en doe daar wat je wil.

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het erg leuk dat je nu die paramagnetische waarde beschrijft.

Ik heb er destijds niet meer over willen uitweiden, omdat de ts elders bijzonder cynisch tegenover lavameel stond en dacht, laat ook maar zitten joh.

Het hangt er ook een beetje vanaf met wie je het gesprek aan gaat.

Dit is voor mij prachtig, waardevol leesvoer en op een goed moment.

Dank daarvoor. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik vind het erg leuk dat je nu die paramagnetische waarde beschrijft.

Ik heb er destijds niet meer over willen uitweiden, omdat de ts elders bijzonder cynisch tegenover lavameel stond en dacht, laat ook maar zitten joh.

Het hangt er ook een beetje vanaf met wie je het gesprek aan gaat.

Dit is voor mij prachtig, waardevol leesvoer en op een goed moment.

Dank daarvoor. :specool

Ja is wel leuk om je in te verdiepen, ik denk wel degelijk dat het werkt.

De periode dat lavameel zich opneembaar voor de plant maak is mij nog niet helemaal duidelijk.

Maar voor mijn gevoel zie ik redelijk snel resultaat, met gruis ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog even wat over de  bio groeihormonen die ik gebruik.

 

 

Hier nog een filmpje over de aminozuren die ik er soms op spuit, gebruik niet dit merk dan maar vond de uitleg wel goed.

En ngo wat humus/fulvinezuur info

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2019 at 9:42 AM, Fatamorgana said:

Ja is wel leuk om je in te verdiepen, ik denk wel degelijk dat het werkt.

De periode dat lavameel zich opneembaar voor de plant maak is mij nog niet helemaal duidelijk.

Maar voor mijn gevoel zie ik redelijk snel resultaat, met gruis ook wel.

Zeer zeker dat het werkt !

Het geeft ook te denken om het outdoor, mits de bodemtemperatuur in het begin al hoog genoeg ligt, om juist wél eens een plantje in een stenen pot te zetten, vanwege die paramagnetische waarde.

Ik moest even in een oude bijdrage van mij zoeken.

Dit webinar over gesteentemelen is wel leuk om te delen.

* Bij 5 min 41  wordt ingegaan op een 'strook' in een veld, waar 1 ton Eifelgold is gestrooid en na 2 maanden (na regenval) een geweldig verschil is te zien (kleine foto linksonder). 

* Vanaf 7 min 28 wordt gesproken over een kiemtest van tijm in een natuurgebied, waarbij ook weer onder andere Eifelgold aan bod komt. Ook hier zijn de                     resultaten zeer opvallend. Hier wordt al duidelijk dat het wellicht de moeite waard is, om eens een keer een vergelijkende test te gaan doen, waarbij je bijvoorbeeld ook eens de Diabas én de Eifelgold eens zou kunnen mixen Fata.

* Vanaf 12 min 50 min wordt er aangehaald, dat in een goed gesteentemeel, meer dan 50% van de (actieve) mineralen zitten die de bodemvruchtbaarheid bepalen.

 

 

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.healthyag.com/alter_bio.html

Leuke link is dit ook. Een stukje..

How to test your soil Get a good magnet and put some "good healthy soil" in a plastic bag. If you hold the magnet close to the soil the bag will swing towards the magnet - WHY?

If you repeat the experiment with a poor soil the bag will hardly move [unless of cause it has iron "bits" in it].

In diezelfde link wordt ook weer mooi beschreven hoe belangrijk een goede samengestelde aarde is, voor de gezondheid, de vitaliteit van je plant, waarbij ziekten en plagen een verminderde kans hebben om zich te ontwikkelen. Ik probeer het nog wel eens sporadisch aan te geven in een organische aardekweek, dat lucht, water, het organisch en minerale deel, cruciale zaken zijn in je medium voor een goede ontwikkeling....

A healthy soil has a high paramagnetic level in it that is beneficial to soil organisms and plant growth. Phil has a simple formula for healthy plants:

Lots of active organic matter
Good drainage & soil porosity
Lots of soil aeration* = healthy plant = no insects or disease.
[High paramagnetism]

The formula for sick plants reflects modern agriculture:

Low organic matter = lots of ammonia
Compacted soil & soil organisms = pumped scent molecules
Dead soil organisms = attracted insects & diseases
[Low Paramagnetism]
[Callahan, 1995]

* Aerating the soil puts energy into the soil as oxygen is highly paramagnetic.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft natuurlijk wel 1factor

Er zijn meerdere nodig voor een goed resultaat, lv temp lampen etcetra.

 

Hier even een update waar het eigenlijk allemaal omging.

Ik heb de aarde  bak leeg gehaald en er bakken ingezet met gaten in de bodem.

En heb deur matten eronder gezet , ja het klinkt raar.

Maar zo staan de bakken mooi v/d grond en niet in het water en krijgen deze meer lucht.

Als er bv nu teveel water in komt dan kan ik de vlakzuig pomp in de bak zetten en is het zo weg.

Dit vooral omdat het hier de vorige keer mis ging.

 

De kosten waren vrij laag 1.99 bakken pst en 3.50 voor de matten.

Ook heb ik de af zuiger vervangen voor een stillere, het idee was stealthy dus geluid is ook een factor.

Er staan 5 x blue gelato's in op light mix met mycorrhiza en rhizo roots, morgen nog wat diabas lavameel erbij doen.

 

Dit recept werkte goed voor mij, dit is terug te zien op de oudere foto's.

Even wat foto's laten zien anders klinkt het zo warrig.

 

 

 

20190829_141819.jpg

20190829_142731.jpg

20190829_142727.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update.

De gelatos slaan mooi aan

Zij staan op light mix met mycorrhiza en rhizo roots mineral boost en fulvine en regulator nu.

Morgen even lavameel toevoegen en vd week in bloei zetten.

Van de oogst die verkeerd is gegaan in week 5 hebben ik toch nog bijna 300 gram afgehaald dit had ik niet verwacht wou bijna alles zo weg gooien maar toch maar door de knipmachine gehaald.

Achteraf blij met deze keuze natuurlijk.

Is toch bijna 0.5g per w in week 5 met verzopen planten van 5 planten.

Deze ronde dus voor 1op1 of meer van 5 planten met 2x 340w biogenetic led lamp.

Hier wat fotos

De onderste foto is de gelato op rfx, dacht even wat anders tussendoor

 

20190907_143613.jpg

20190907_143620.jpg

20190906_113816.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bam, toppen!

Iets minder donker dan ik vaker bij je heb gezien en geen meeldauw (ff afkloppen he) :tu

Ziet er goed uit, zal lekker kleven

Mooie planten vind ik, maar beter dan de haze die je hiervoor had?

En dan bedoel ik qua effect en opbrengst enzo 

Zit al te kijken naar gelato soorten, welke is dit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had een beetje trips gehad en hier tegen gespoten met spruzit nu is het wel oke maar beetje blad schade hier en daar.

Weet niet wat het is heb 2 keer meeldauw gehad en dat waren die 2 verslagen verder nooit dus lag denk ik aan de stekken.

Ligt ook iets aan de ec voor mijn idee kunnen de indicas meer hebben dan de sativa/haze die ernaast staan die zijn wel donker groen.

 

De prijs is hoger dan haze, en een keer wat anders geven wel cola's.

Ja zijn wel stoned en brengen wel aardig op

dit zijn de blue gelato's maar ben bezig met de originele paarse Amerikaanse gelato, daar gaat deze plek voor maken hierna.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update.

Gaan nu de 2e week bloei in.

Moet nog even lavameel erbij gooien.

Alles gaat goed verder.

1x in de week dubbele dosis rhizo roots, mineral boost. Regulator. Fulvinezuur.

En 1 a 2 keer water met de rayjets.

De ph pas ik niet aan en de ec meet ik niet.

 

20190914_172723.jpg

20190914_172710.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig te zeggen, als ik 1 op 1(dus 680 gram) draai met schuine wanden met 5 planten op aarde van 65cm doe ik het wel goed denk ik.

Dat zou dan 135 gram per plant van 65cm zijn haha.

Als ik de hoogte had zou het wel meer kunnen worden.

Nog maar even testen als ik weer een tent heb wat ik er maximaal af kan krijgen.

120x240 tent met 2x 680watt zou leuk zijn.

 

Ik was eerst sceptisch over led omdat ik bij veel mensen tenten zag die helemaal paars verlicht waren en niet echt wauw resultaten.

En zag dat hier wat mensen met wat andere led lampen bezig waren en op Amerikaanse forums.

Toen maar een beetje verdiept erin.

En bij mensen gekeken die een fluence lamp hadden.

 

Was best indrukwekkend vond ik zelf ten opzichte van hps de voordelen en opbrengsten ervan.

En toen omdat ik ook al teelde op die biogenetic voeding zag ik dat hun dezelfde/verbeterde lampen verkochten voor minder.

Deze maar eens gaan proberen en bevalt mij tot nu toe prima, de gezondheid van de planten en de temperatuur.

 

Wel grappig, enigszins niet natuurlijk maar na de 5e week waren me planten verzopen in t begin van dit verslag door de waterklok die bleef hangen en wou eigenlijk alles weg gooien.

En toen toch maar door de tumble trimmer gegooid en dat ik alsnog 0.5 per/w had was ik wel enigszins blij verrast haha had t anders weg weggooit.

Maar ben nu wel verkocht, zien er ook mooi gezond uit vind ik zelf.

Nu even afwachten wat eraf komt uit dit grammen gezien ongunstige hokje.

 

Ik vind het gewoon leuk om beetje te testen en mocht er 5 neerzetten als t niet teveel opviel vandaar deze plek ipv een tent.

Met dit hokje zouden ze planten verbranden met hps en konden ze niet de hoogte in dus wou led gewoon eens proberen, ben wel blij met de keuze.

Doe eind vd week wel weer even een update.

Edited by Fatamorgana
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed daar onder schuine wanden, kan mij niet voorstellen wat er zou gebeuren met hps ipv led daar.

Ik wil ook overstappen naar Fluence achtige led lampjes, maar zelfs die van Biogenetics vind ik beetje aan de dure kant. Voor mij wordt het waarschijnlijk een "fluence" van Alibaba.

Wanneer ga je dames in een tentje/hokje plaatsten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hps was geen optie dan werd het een sauna plus alles zou verbranden.

Weet ik nog niet net 2 680watt van biogenetic erbij gekocht.

Zij hebben de prijzen verlaagd, zullen wel aardig lopen en groter inkopen.

 

Even zien wanneer ik ermee bezig.

Deze dames blijven gewoon zo staan eens zien wat er van 5 planten van 65cm af kan komen.

Kan ook maar vervoer en import en btw kosten en verkijk jij je vaak op.

 

Weet niet of t dezelfde kwaliteit is bij de action lijken dingen zijn dingen vaak ook goedkoop.

Alleen vaak ook stuk en hoef je niet terug te gaan dan wordt het toch enigszins duurder dan 1x een goede aanschaffen.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wtf, die spydr was 2000 en nu 1200?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een versie 2 vd Spyder uit en dan gaan eerdere versies al snel flink in prijs omlaag.

De universiteit van Wageningen maakt gebruikt van deze lampen bij de teelt van medicinale cannabis.

WUR teelt mediwiet joh? Is BMC om dan? Leuker kunnen ze het niet maken bij BioGenetic of doelen ze op een eenmalige test uit 2016?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee waren eerst 1395  nu 1199 dacht ik scheelt toch weer 2 bankies en vergeleken met fluence nog wel meer.

Fluence vraagt gewoon t zelfde als anders 1800 nog wat dacht ik voor de oudere en de nieuwere.

Zij hebben de lampen gebruikt in hun test bij het wur ik weet niet of ze t nog steeds doen.

Toevallig weet ik dat er nog wel meer universiteiten bezig zijn met mediwiet alleen zullen zij ieder wat specifieks onderzoeken.

Dit hoeft niet percee opbrengst te zijn, denk je meer moet denken aan terpenen en cbd en andere dingen tegen kanker.

Kan mij er iets bij voorstellen dat zij t liefst zo min mogelijk stroom betalen en de aanschaf van producten af te schrijven is net als bij iedere bedrijfsvorm.

En een compleet spectrum voor een plant zal de eind kwaliteit en terpenen ook wel verhogen gezien zij niks te kort komen.

 

 

Volgens mij gebruiken ze de led lampen nog steeds in de tuinbouw en bij de universiteit van Wageningen als ik die zo bekijk

https://www.wur.nl/nl/nieuws/Fluence-by-OSRAM-sluit-aan-bij-de-Club-van-100.htm

https://www.dutchnews.nl/news/businesswire/wageningen-university-proves-viability-of-fluence-by-osram-leds/

 

Is allemaal van dit jaar hier boven.

 

Dit is het artikel wat ze bij biogenetic noemen dat Wageningen testen deed led lampen bij de teelt van cannabis en deze beter uitkwamen dan hps.

https://www.wur.nl/nl/nieuws/Medicinale-cannabis-goed-met-LEDs-te-telen-.htm

 

 

Ze telen nog steeds medicinale hennep zie ik het wur

Dit zijn denk ik ook spyder lampen gezien zijn een contract met fluence hebben.

https://resource.wur.nl/nl/show/Wageningen-wil-wietkennis-delen.htm

 

 

Wageningen en andere bedrijven gaan wel deelnemen in het wiet experiment

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wageningen-universiteit-wil-een-rol-spelen-in-het-experiment-met-legale-wietteelt/

 

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wageningen heeft een speciale ontheffing van de overheid voor onderzoek naar medicinale cannabis. Ze mogen de wiet telen, maar hun kennis mag niet weglekken naar het illegale circuit, zo staat in de vergunning die is verleend.

Tuinbouw is net ff wat anders dan een illegaal plantje kweken.

Test is op initiatief vd makers vd LED, niet andersom..

Slimme marketing die de consument een rad vd ogen draait door te stellen dat WUR hun lampen uitkoos waar dat in de praktijk heel anders ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er anders dan als je opbrengst en de kwaliteit omhoog gaat maak het niet uit of je paprika's tomaten of wiet teelt toch.

Het mag niet weglekken maar toch maken ze online verslagen wat beter werkt?

Dan heb jij het filmpje niet gekeken waarin zij zeggen( de leider van het onderzoek bij het WUR) dat zij nog steeds cannabis telen onder led.

Het is niet eenmalige test in 2019 zijn ze nog bezig ja, dit filmpje in 2 maand oud.

Er staat dat het wur dit type lampen gebruikt voor medicinale hennep niet die van hun.

Het wur doet dit samen met osram die de spydrs maakt dus ja welke led moeten ze anders gebruiken als die t beste werkt.

En als je de andere filmpjes bekijkt, zie je ook duidelijk verschil tussen spydrs en hps lampen.

Denk dat we dat onderhand weleens zijn gezien er meerdere op dit forum alleen al erop kweken.

 

Maak ander zelf een keer een kweekverslag als je allemaal zo goed weet.

Maar dat doe je ook niet, ik zie je al jaren reageren en ik heb je nog nooit ook maar 1 plant zien kweken, alleen maar commentaar en beter weten op andere.

Supernoob en meerdere hebben dit al vaker geopperd dus ga er ook niet meer op in, wat ik al eerder zei ga maar in je eigen topic zeuren.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana Zijn de soortjes allebei van Barneys Farm? Ik heb zelf nog Phantom OG van ze. Zit er aan te denken om te kijken of ik hier moeders van kan maken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WUR doet plantkundig onderzoek niks meer, niks minder (mogen ze ook niet vd wet).
Dat WUR nog steeds plantkundig onderzoek doet met wiet onder LED is helemaal niet vreemd.
Waarom niet zolang de ontheffing loopt, cannabis is een wonderbaarlijk plantje met vele kwaliteiten en is zeer geschikt om dingen op te testen waar ze weer mooie onderzoeksresultaten mee kunnen behalen.

Mediwiet telen mag je alleen met ontheffing van BMC en die heeft WUR niet waarmee de hele bodem onder de bewering mediwiet weg valt.

Alle wiet is medicinaal werkzaam maar dat is een heel andere discussie.
Als ik lees dat WUR tegenwoordig met LED lampen mediwiet zou kweken: waar kan ik dat bestellen dan om te proberen tov wat Bedocran aanbiedt?

Waarom ik een kweekverslag bij zou moeten houden om mijn kritische opmerkingen te staven is mij een raadsel, leg eens uit wat de insteek daarvan dan is?

2009-2102 vond ik lang zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei dat ze nog steeds wiet kweken onder led en jij zei dat zij alleen een experiment in 2016 deden.

Terwijl in hun filmpje duidelijk wordt verteld dat ze nog steeds wiet kweken, en dit doen met led lampen.

Ik heb nergens staan dat ze medicinale wiet kweken die te koop is toch?

Dat is t irritante je verdraaid net steeds een beetje wat er staat of wat iemand zegt en gaat er dan fel op terwijl jij dat er van maakt en helft ook speculaties zijn.

En dat doe je al jaren bij iedereen azijn gooien in hun topic en dan t verdraaien en dan doen of je alles weet en onderbouwing blijft helft van de tijd achterwegen of heeft er niks mee te maken.

Daarom maak een verslag kun je laten zien hoe goed je bent en hoe je alles weet en of je uberhaupt een plant kunt kweken geen idee zie t nergens.

Jij bent niet kritisch je gaat steeds alles in twijfel trekken en over zeuren en klagen zonder onderbouwing.

Net als hiervoor dat organische voeding  altijd mineralen meststoffen bij in zitten dat het daarom bio mineraal is de voeding ipv organisch dat is toch dikke onzin je kan toch net als meerdere hier ook met melasse of guano kweken is toch ook organisch.

Dus ga niet meer op je reageren en post gewoon me fotos zo nu en ga maar iemand ergens anders je verhaal verkondigen.

Nee je hoeft niet ja te knikke oh wat mooi maar kom met iets redelijke ipv jouw vervelende wijze van mensen benaderen.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kiko beide komen van barneys, de aroma wat minder dan het origineel maar wel goede opbrengers opzich.

Maar weer over aan de dagelijkse orde.

Planten gaan lekker niks op te merken.

De lv vd meter is stuk btw.

 

20190917_183911.jpg

20190917_183940.jpg

20190917_183945.jpg

20190917_183959.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...