Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

Fata's bio kweek Zkittlz & Gelato op biogenetic voeding

Recommended Posts

Maar weer even een verslagje maken.

Deze keer heb ik 4x Zkittelz en 1X Gelato staan.

Het zijn stekjes van een zaadplant.

Zij staan nu nog in een kleine pot om voor te groeien.

Zij hebben mycorrhiza, lavameel en rhizo roots van Biogenetic gehad.

Ook heb zij een keer Amino blast (aminozuren) gehad als bladvoeding, deze ga ik vandaag weer herhalen.

Wanneer zij groot genoeg zijn gaan zij in een rootpouch van 35 liter en kunnen daar nog even door groeien.

Ik neem de tijd voor deze kweek om alles rustig te bekijken en voeding te testen wat nou echt helpt en wat lekker werkt.

De voeding die gebruik is geheel biologisch van Biogenetic.

Deze heb ik al een eerder verslag van gemaakt maar wil deze keer nog wat extra supplementen gebruiken.

 

Basis voeding:

Rhizo roots voor de wortels.

Growth accelerator voor de groei

Bloom stimulator voor de begin bloei

Flower finisher voor de eind bloei

 

Boosters:

Magnesium om tekorten te voorkomen vooral vanuit onderin voorkomt dit verkleuringen.

Silicium si04 verstevigd het blad en de weerstand tegen schimmels en ziektes en zou de opbrengst moeten verhogen, te vergelijken met regulator van aptus.

Fulvine & humuszuur deze versnellen de opname van voedingstoffen en vooral sporenelementen.

Regulator is een Pgr (plant growth regulator) wel geheel biologisch, deze bevat alle groeihormonen voor planten.

Mineral boost bevat zoon 85 soorten mineralen dit vult mooi de organische voeding aan qua mineralen.

Amino blast bevat alle 21 aminozuren voor planten, deze gebruik ik een aantal keer als bladvoeding.

 

Setup:

5x 35L rootpouch

2x gavita 660w met azerwing kap.

1000m3 afzuiger torin

500m3 inblaas torin

1000m3 can filter (de zware)

Dcm potgrond (bio zo ver dat wil)

spc fan controller 12a

50 liter vat

secret jardin 240x120 kweektent

 

De eerste is de zkittlz en de 2e gelato en daarna alle 5.

Zij zijn net getopt en zullen even een aantal dagen moeten herstellen.

Is de bedoeling dat dit mooie struikjes worden.

 

20190518_112253.jpg

20190518_112259.jpg

20190518_112309.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice ik volg. Ik heb getwijfeld tussen de Zkittlz (dat is toch de auto versie van de skittles?) en de Glue Gelato.

Aangezien de medische eigenschappen van de Glue Gelato, net iets beter waren, heb ik die gekozen. Maar ik wil de Zkittlz toch ook wel eens growen. Ik zie veel goeie reviews op USA sites. Dus ik heb ze maar op de to do list gezet. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik kweek geen autoflowers binnen, ik zie daar niet echt het voordeel van in?

Het is zkittlzx gorrila glue en blue gelato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn hele nette stekken, succes! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje zelf gemaakt.

Ze moeten even herstellen van het toppen en worden dan mooi struikerig heb wel een voorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Fatamorgana said:

Nee ik kweek geen autoflowers binnen, ik zie daar niet echt het voordeel van in?

Het is zkittlzx gorrila glue en blue gelato.

Ja idd. Auto's zet ik ook niet meer binnen. Zeker. Oogst gaat super goed zijn. Maar zit toch met de beste auto's aan gemiddeld 90 dagen. Maar dan wel op 18/6. Ik denk dat fem en reg  goedkoper uitkomen in stroomgebruik. Omdat je dan overschakeld naar 12/12. Maar ja. Ik ga niet klagen. Was de eerste keer binnen en ik ben dik tevreden. Na het buitenseizoen, fem  en ondertussen nog veel lezen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower is meer voor buiten.

Ik heb deze al eerder gekweekt 9 tot 10 week zijn ze wel klaar.

Dr zkittlz is het makkelijkst te kweken de gelato is een problemen kindje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, ik kijk weer mee. Lijken ook interessante soortjes, komen steeds vaker voorbij. Moet dan wel goed zijn <_<

Veel plezier deze kweek ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hier op het forum wel zo nu en dan maar in het echt moeilijk te krijgen, stekken al helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf ook net met 5 femzaadjes Zkittlez van Growers Choice bezig, ga kijken of hier een mooie pheno tussen zit om van te gaan stekken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ik ook gorilla zkittles staan een weekje oud. Worden uiteindelijk ook moeders als het stekken eens lukt :cry

 

succes deze ronde :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn makkelijker te stekken dan de gelato, maar daar ben ik druk mee bezig vind die toch leuker dan zkittlz.

ik heb wel een foto van zkittlz in bloei, deze ruikt echt naar skittels van vroeger op school.

Moeilijk te laten ruiken op foto haha.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog mensen suggesties voor goede led of cob lampen?

Liefst niet te breed zoon fluerence gaat niet passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martijn ik heb net de verslag doorgenomen van karel kweker van EU, maar ik weet niet zo zeer of je een test van hem serieus moet gaan nemen. Volgens mij zwerven er hier veel meer hobbiesten die echt wel beter weten en doen dan hem (niet lullig bedoeld)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een test van Karel de Kwaker moet je net zo serieus nemen als Vincent Bijlo die de schilderijen in het Rijksmuseum beoordeelt.

Karel probeert wat uit en noemt dat dan een test.

Alsof je elektrische fietsen test hoe snel die gaan, en dan met fiets A bij windstilte over de Afsluitdijk, en met fiets B bergop en windtegen in Zuid-Limburg.

En dan zeggen dat uit de test blijkt dat A een stuk sneller is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat bovendien om een spectrum test, geen lampen test :)

@Fatamorgana, specifiek op zoek naar plug & play?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bouwen ook geen moeite dacht aan 2 led lampen of 1 geheel maken.

Ik zit met hoogte en warmte vandaar mijn keuze voor led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 120x240 cm toch?

1 lamp voor dat oppervlak lijkt me niet praktisch. Zou zelf voor 3 of 4 diy 112cm strip armatuurtjes gaan. Maar 2 kan ook natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou een tent pakken, maar dacht mooi weg werken verlies ik wat ruimte( vooral hoogte) maar dan de kans dat t gepakt wordt is minimaal.

Vandaar ook led anders zou ik gewoon dimlux erin gooien.

Liefst een led die gewoon op 15cm van t blad af kan?

Jij bedoeld de samsung gen3 112cm strips, daar heb ik ook naar zitten kijken dan kan ik een lamp op maat maken.

Had de ledosaurus al een bericht gestuurd maar geen reactie gehad:(

Waar kun je deze kopen? worden ze ook warm anders schroef ik ze gewoon op hout ipv aluminium.

Een tent zou kunnen, maar heb een stuk van 300cm lang 90cm breed en 125cm hoog

Dit zou voldoende voor 5 planten moet zijn indien zijn 1 meter worden en ik led gebruik.

Dan een water bak er bij in en een aarde bak maken dit scheelt weer hoogte en dan bij elke plant 2 sprinklers.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

De minimale hoogte is afhankelijk van hoe ver je strips uit elkaar staan. Namelijk 50% van die afstand. Dus als je pak m beet 5 strips per meter ophangt, kan je ze dus op 10 cm van de planten ophangen.

Ik heb zelf samsung h-influx strips. Die zouden iets efficienter moeten zijn dan die f-series gen3 strips. Maar waren geloof ik weer net op een andere manier gemeten op efficientie, wat het lastig maakt om ze precies te vergelijken. Het is ook een beetje welke beschikbaar zijn. Je kan iig het beste voor strips met een dubbele rij leds gaan. Dat scheelt met bouwen.

Ik, en de meeste anderen voor zover ik weet, bestelde mijn strips op digikey.com

De warmte hangt af van hoe zwaar je ze belast, dus met hoeveel strips je hoeveel watt wil draaien. Maar hoe koeler ze blijven, hoe efficienter ze weer branden. Dus wat dat betreft heeft aluminium wel de voorkeur.

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Fatamorgana said:

Had de ledosaurus al een bericht gestuurd maar geen reactie gehad:(

Sorry, maar ik heb geen pm van je gezien? 

 

Zou je ook zeker aanraden om naar strips te kijken. U-profiel erop is al voedloende voor de koeling en dan heb je eigenlijk je frame ook al haast klaar. Op hout lijkt me niet te werken. Een site als aluminiumopmaat levert de boel kant en klaar op maat gezaagd aan. Stuk goedkoper dan bij de DHZ zaak ook.

Met strips heb je het licht sneller goed verdeeld en kun je dus dichter op de planten. Heb je nog minder hoogte nodig dan met COBs. Ik laat ze er ook gewoon dwars doorheen groeien als het toevallig toch een keer niet meer lukt om ze allemaal klein genoeg te houden.

Ik heb de strips zelf bij Digikey vandaan, maar daar komt wel nog BTW en invoerrechten bij als je als particulier besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Wietefras said:

Sorry, maar ik heb geen pm van je gezien? 

Volgens mij zit je inbox vol. Ik had ook getracht je wat te sturen, maar kreeg bericht dat het niet kon.

Of je hebt me geblocked, dat kan natuurlijk ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...